کد خبر 329914
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به وجود بیش از 2 هزار مدرسه قرآنی در کشور اشاره کرد و با بیان این‌که کادر اجرایی این مدارس سبقه قرآنی بیشتری دارند، از راه‌اندازی مجدد 600 مرکز دارالقرآن در کشور از ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد.

ویژه نامه ضیافت مشرق - محمد رضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که در ساختمان این وزارت‌خانه در خیابان سپهبد قرنی تهران برگزار شد، از برگزاری سی و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبرداد و گفت: این مسابقات در چهار مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشوری برگزار می‌شود.
 
وی نشر و ارتقای سطح علمی دانش آموزان در مسائل مذهبی، انس با قرآن و استفاده از رهنمودهای ائمه معصومین(ع) را ازجمله اهداف برگزاری این مسابقات مطرح کرد و افزود: محورهای این مسابقات در بخش نماز شامل انشاء، اذان و احکام نماز، در بخش عترت شامل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی و در بخش قرآن شامل قرائت، حفظ، مفاهیم و در سطح کشوری شامل تفسیر می‌شود.
 
مسیب زاده، انشا و احکام نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مفاهیم را به‌عنوان بخش پژوهشی و اذان، مداحی و قرائت را به‌عنوان بخش آوایی این مسابقات دانست و گفت: بخش پژوهشی مسابقات از روز دوازدهم تا بیستم مردادماه طی 8 روز در مشهد مقدس و بخش آوایی از روز بیست و دوم تا سی‌ام مرداد ماه به مدت 8 روز در ارومیه برگزار می‌شود.
 
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به سطح بالای این مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 110 داور برجسته، داوری این مسابقات را به عهده دارند.
 
وی آموزشگاه را مهم‌ترین مرحله این مسابقات دانست و با بیان این‌که حدود شش میلیون نفر از دانش آموزان در مرحله آموزشگاه در مسابقات سال گذشته شرکت کردند، ابراز داشت: مرحله آموزشگاه مهم‌ترین مرحله‌ای است که مدنظر ماست و معتقدیم باید روی این مرحله کار کنیم.
 
مسیب زاده با اشاره به حضور بیش از 4 هزار دانش آموز در مرحله کشوری مسابقات امسال، خاطرنشان کرد: در مسابقات کشوری رقابت اهمیتی ندارد بلکه رفاقت، دوستی و مشارکت دانش آموزان اهمیت دارد.
 
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: در آموزش و پرورش در بخش نماز فعالیت‌‌هایی مانند آموزش عملی احکام نماز، جشن‌های تکلیف، مرجعیت، در بخش قرآن فعالیت‌هایی مانند ختم قرآن، آموزش‌های قرآنی و مسابقات قرآن و در بخش عترت فعالیت‌هایی مانند طرح امام شناسی و فرهنگ انتظار انجام می‌شود.
 
وی طرح تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزش و پرورش که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده را یکی از سندهای ارزشمند در عرصه فعالیت‌های نماز دانست و افزود: این طرح در آموزش و پرورش درحال اجرا است.
 
مسیب زاده به تأکید وزیر آموزش و پرورش بر اجرای طرح مصباح الهدی یا امام شناسی اشاره کرد و گفت: این طرح که شامل بُرشی کاربردی و متناسب با سن دانش آموزان از زندگی ائمه معصومین(ع) است، از ابتدای سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود.
 
وی فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که «باید 10 میلیون حافظ داشته باشیم» را مورد اشاره قرارداد و با بیان این‌که نهضت ملی حفظ قرآن راه اندازی شد، ابراز داشت: نخستین نهادی که به این فرمایش لبیک گفت، آموزش و پرورش بود، امسال به‌صورت محوری طرح حفظ موضوعی آیات الهی را پیش بینی کرده‌ایم.
 
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به وجود بیش از 2 هزار مدرسه قرآنی در کشور اشاره کرد و با بیان این‌که کادر اجرایی این مدارس سبقه قرآنی بیشتری دارند، از راه‌اندازی مجدد 600 مرکز دارالقرآن در کشور از ابتدای سال تحصیلی جدید خبرداد.
 
مسیب زاده با اشاره به این‌که امسال و سال تحصیلی آینده 10 دوره آموزشی برای طلابی که در مدارس امام جماعت هستند، برگزار می‌شود، افزود: نخستین دوره آموزشی در مشهد با حضور 400 طلبه برگزار شد.
 
 
منبع:رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس