کد خبر 329614
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر افزایش دو برابری مستمری مددجویان کمیته امداد گفت:با توجه به اینکه در سال گذشته موفق به افزایش مستمری آنان نشدیم ؛امسال با تصویب این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس و ارجاع آن به کمیسیون تلفیق،از افزایش دو برابری مستمری این مددجویان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، عبدالرضا عزیزی در مراسم جشن رمضان به حمایت ویژه نمایندگان مجلس و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از نیازمندان بویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی خبر داد.

وی ادامه داد: افزایش 100 درصدی تسهیلات قرض الحسنه بانکها برای مددجویان تا سقف 20هزار میلیارد ریال، اختصاص 150 میلیارد ریال برای تامین جهیزیه نوعروسان تحت حمایت، اختصاص 150 میلیارد ریال برای امنیت غذایی و تغذیه مددجویان، اختصاص 150میلیارد ریال برای برنامه حمایت های اجتماعی این نهاد در بودجه سال جاری این نهاد نظر گرفته شده است.

عزیزی گفت: اختصاص 5 درصد از بخش صنعت و کشاورزی صندوق توسعه ملی جهت توانمندسازی مددجویان و معافیت از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و هزینه های انشعاب آب، برق، فاضلاب و گاز برای یک بار در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصوب در بودجه سال 93 برای این نهاد حمایتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن ملی توانمندی مددجویان توسط این نهاد افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در بین سازمانها در جهت اشتغالزایی و توانمندی بسیار موفق تر عمل کرده است و مجلس شورای اسلامی از این نهاد رضایت کامل دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به حمایتهای این نهاد از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای این قشر از زنان که با حمایت های امداد امام (ره) و ارائه مشاوره های شغلی و تسهیلات صورت می گیرد، قابل تقدیر است.

عزیزی با اشاره به اینکه لازم است تا افراد تحت پوشش کمیته امداد از افزایش حقوق بهره مند شوند ،زیرا بسیاری از مددجویان توانایی خوداشتغالی ندارند،ادامه داد: با توجه به اینکه در سال گذشته موفق به افزایش مستمری مددجویان نشده ایم، امسال با تصویب این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس و ارجاع آن به کمیسیون تلفیق، از افزایش دو برابری مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت مسلمانان مظلوم فلسطین به دست دژخیمان اسرائیلی به طرز ناجوانمردانه ، گفت: متاسفانه آمریکا، فرانسه، انگلیس و آنانی که دم از حقوق بشر می زنند از اسرائیل حمایت می کنند و این روزها در فلسطین جنایت دیگری به وقوع پیوسته است.

وی اظهار داشت: در روز جمعه روز جهانی قدس همه یکصدا در ایران اسلامی بر علیه استکبار جهانی راهپیمایی خواهیم کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس