اكنون ارزش دلار آمريكا معادل 60 درصد ارزش كل پول‌هاي رايج دنياست و بيش از نيمي از اين دلارها خارج از خاك آمريكا در گردش هستند. به دو دليل: ذخيره بانك‌هاي مركزي و قيمت نفت براساس دلار تعيين مي‌شود.

گروه جنگ نرم مشرق- مستند چهار قسمتي كه خلاصه قسمت‌هاي اول و دوم را قبلا از نظر گذرانديد و اكنون قسمت سوم آن را پيش رو داريد ساخته مايك ملوني مستندساز آمريكايي است. اين مستند به صورتي كاملا ساده و با زباني غيرعلمي و روان نحوه انجام بزرگ‌ترين كلاه‌برداري تاريخ را كه همان چاپ پول بدون پشتوانه در جهان است را توضيح مي‌دهد و از زبان بزرگ‌ترين اقتصاددانان ايالات متحده اثبات مي‌كند كه نظام مالي ايالات متحده در لبه پرتگاهي است كه فرار از آن را متصور نيست.

چرا دلار به پايان راه خود رسيده است؟ + فيلم و تصاوير // در حال ويرايش

از بحران دلار تا فرصت طلايي:

اكنون ارزش دلار آمريكا معادل 60 درصد ارزش كل پول‌هاي رايج دنياست و بيش از نيمي از اين دلارها خارج از خاك آمريكا در گردش هستند. به دو دليل: ذخيره بانك‌هاي مركزي و قيمت نفت براساس دلار تعيين مي‌شود.

چرا دلار به پايان راه خود رسيده است؟ + فيلم و تصاوير // در حال ويرايش

اين كشورهاي قرمز رنگ با قراردادهاي دوجانبه‌اي پول كشورهاي مقابل را به رسميت مي‌شناسند. و در وقتي كه اين سيستم خيلي پيشرفت كند كار به تاسيس بريكس مي‌كشد. كشورهايي مثل ايران هم در تلاشند تا از دلار آمريكا استفاده نكنند. ما سوئيفت (جامعه جهاني ارتباطات مالي بين بانكيSociety for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) را برايشان ممنوع كرديم و آن‌ها هم به سراغ يورو! رفتند. و اكنون ايران به جاي سوئيفت از سيستم سوكر SUCRE استفاده مي‌كند كه دلار در آن جايي ندارد. عراق و ليبي هم به اين جرگه پيوسته‌اند.

ميخ‌هاي تابوت دلار به شهادت تاريخ و اسناد:

اكنون كشورهايي چون ليبي، ايالات يوتا آمريكا، آلمان، ونزوئلا، چين و كشورهاي آسياي شرقي به دنبال افزايش ذخيره طلاي خود هستند. پس دلار آمريكا به لبه پرتگاه مرگش نزديك شده است. نيكسون به معاهده برتون وودز پايان داد و ما به دوره استاندارد دلار وارد شديم و بعد فروش نفت عراق در مقابل يورو نخستين ميخ تابوت دلار بود و بعد هم بحران سال 2008 تا كنون شروع شده است. ايران هم كه ديگر نفتش را در مقابل كالا معاوضه مي‌كند.

كاري كه ايران در معاملات نفتي خود با تركيه و هند مي‌كند:

ايران اكنون انرژي را با طلا مبادله مي‌كند، سنگاپور ماليات از پول را حذف مي‌كند؛ آلمان 150 تن طلايش را از فدرال رزرو برمي‌گرداند. هلند و اكوادور و اتريش نيز همين كار را كردند. با اين حال فدرال رزرو ميزان چاپ پولش را از 42ميليارد در ماه به 85 ميليارد دلار در ماه افزايش مي‌دهد. بنابراين اين‌ها ميخ‌هاي تابوت دلار هستند و آمريكا در حال سقوط است.

دلار نابود مي‌شود؛ چرا؟

اگر جهان وارد يك سيستم مالي جديد بشود، انرژي عظيمي كه در سيستم قبلي جمع شده به شكلي وحشتناكي به حركت درخواهد آمد و ثروت عظيمي انتقال خواهد يافت اما مردم متوجه اين موضوع نيستند درحالي كه اين انتقال ثروت همه مردم جهان رو تحت تاثير قرار خواهد داد. اگر سرمايه‌تان را به صورت پول كاغذي نگاه داريد در يك طرف اين انتقال هستيد و اگر طلا ذخيره كنيد در طرف ديگر هستيد.

چرا دلار به پايان راه خود رسيده است؟ + فيلم و تصاوير // در حال ويرايش

چيني‌ها مي‌دانند كه دلار به پايان راه خود رسيده و اكنون با ذخيره كردن طلا دارند از خودشان دفاع مي‌كنند.

بايد بدانيم كه سيستم فعلي چگونه كار مي‌كند. در جهان 4 سيستم اصلي وجود دارد. اول، پول‌هاي چندذخيره‌اي كه مشكلش اين است كه در واقع پول هيچ پشتوانه‌اي ندارد. در اين مدل، دلار پشتوانه طلا بود و خودش پشتوانه بقيه پول‌ها. دوم، اس دي آر است كه صندوق بين‌المللي پول از آن پيروي مي‌كند. و دقيقا همان چاپ پول بي‌پشتوانه‌اي است كه حتي وقتي چاپ هم نشده روي آن حساب مي‌كنند. حالت سوم، خود طلاست و گزينه چهارم هم هرج و مرج است كه در آن مردم اعتمادشان به پول‌هاي كاغذي را از دست مي‌دهند.

قطعه فيلم زير را حتما ببينيد:

آيا مي‌دانيد چه چيز آمريكا را ابرقدرت كرده بود؟ طلاهايي كه در طول دو جنگ جهاني، از اروپا وارد كشور شده بود و آمريكا به پشتوانه همان‌ها تا سال 1971 توانست تمام جهان را ببلعد. ( قسمت دوم را ملاحظه بفرماييد.). پس از سال 1971 كشورهاي ديگر شروع كردند به پس گرفتن طلاهايشان و براي اينكه ما بي‌طلا نشويم نيكسون وارد كار شد و ما را از سيستم برتون وودز كه آخرين باقيمانده از نظام مالي استاندارد طلا بود جدا كند.

جايگاه كارت‌هاي بانكي و اعتباري در سيستم مالي امروز:

امروز ميزان استفاده از اين كارت‌ها به شدت رو به افزايش و استفاده از پول نقد به شدت رو كاهش است. اعدادي كه در هنگام استفاده از كارت خلق و حذف مي‌شوند، «اعتبارات معوقه در گردش» نام دارند. وقتي شما چيزي را با كارت اعتباري مي‌خريد داريد نقدينگي خلق مي‌كنيد. بانك در حقيقت هيچ پولي به شما نداده اما يك مشت عدد توليد كرده است. حساب آن فرد فروشنده‌اي كه شما در فروشگاهش كارت مي‌كشيد نمي‌تواند فرق بين پولي كه به صورت ديجيتال خلق شده و پول كاغذي نقد رو تشخيص بده. پس اعتبارات كارتي هم بخشي از نقدينگي در گردش به حساب مي‌آيند.

تقريبا دو سال تا سقوط دلار و صعود وحشتناك طلا باقي مانده است:

چيزي كه اكنون قيمت جهاني طلا را تعيين مي‌كند، ميزان طلاي موجود نيست بلكه ميزان دلار در گردش است.

چرا دلار به پايان راه خود رسيده است؟ + فيلم و تصاوير // در حال ويرايش

در دوره ركود بزرگ سال 1929 در آمريكا بيشتر از تمام دوره‌هاي ديگر ميليونر به وجود آمد. فرصتي كه در حال آمدن است بهترين فرصت تمام زندگي ما مي‌تواند باشد. اين نخستين بار در طول تاريخ جهان است كه تمام پول‌هاي جهان بدون پشتوانه شده‌اند.

تا كنون به اين رازهاي پنهان پول رسيده‌ايم:

- بي‌اعتمادي فزاينده‌اي نسبت به دلار آمريكا در جهان وجود داره.

- تغيير نظام مالي فعلي اجتناب ناپذيره و به احتمال زياد همراه با آشوب.

- استانداردهاي طلا در دوره‌هاي بلندمدت جواب نمي‌دهند، اما خود طلا جواب مي‌دهد.

- عموم جامعه از طريق استفاده از كارت‌هاي اعتباري و وام گرفتن، روند چاپ پول را تسريع مي‌كنند.

- در قرن گذشته طلا دوبار خودش را با افزايش نقديگي دلار آمريكا هماهنگ كرده و احتمالا باز هم مي‌كند.

در قسمت بعد نشان خواهيم داد كه نظام مالي جهان واقعا چطور كار مي‌كند و چرا همه ارزهاي ملي مجبورن ارزش‌شان را از دست بدهند.

ادامه دارد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    پایان هژمونی دلار و آغاز هژمونی ریال ایران و لیره سوریه
  • دلار دوست ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    هرار سالم بگطذره شما وابسته به دلار هستید
  • دلال دلار ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    هرار سالم بگذره شما وابسته به دلار هستید.. چند سال پیش رو یادتون رفته
  • چلچلا ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مشرق عزيز با سلام شما ميتونستيد معادل فارسي هژموني(بمعني برتري ، سروري ، سلطه) رو در تيتر خود بكار ببريد.
  • مهران دبیرسپهری ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    بسیار جالب بود. اما اینجانب چند سال است که به این حقایق آگاه هستم و از هر طریقی که توانستم سعی کردم جامعه را آگاه کنم. حتی یک بار برای مقام معظم رهبری نامه نوشتم و تبدیل ذخایر ارزی کشور به طلا را به نفع کشور اعلام کردم و به معظم له نوشتم که اقتصاددانان محال است که اجازه دهند این کار انجام شود. نکته ای که می خواستم در اینجا یادآور شوم این است که از دهه 1960 میلادی تاکنون هر سال اقتصاددانان جایزه نوبل می گیرند. در نیم قرن گذشته دهها نفر توانسته اند این جایزه را اخذ کنند اما این را بدانید هیچ یک از آنها در دست آوردهای علمی فنی و تکنولوژیک جهان نه تنها نقشی نداشته اند بلکه تنها نقش آفت و انگل را داشته اند. همینطور این را بدانید اقتصاددانان ایرانی با هر گرایشی و از هر دانشگاهی(حتی اگر معمم باشند) جز آسیب برای کشور چیزی نداشته اند. آسیب هدایتگران اقتصادی کشور یعنی ...و..و..و... به اقتصاد کشور در مجموع بیشتر از آسیب صدام در جنگ هشت ساله و تحریم های غرب در 30 سال گذشته بوده است(اگر چه ضرر تحریمها موقتی است و در نهایت به نفع کشور است). به امید روزی که جهان و به ویژه ایران از شر اقتصاددانان خلاص شود.
  • محمد سلطانی ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مشرق نسبت به این قضیه اعلام موضع کن
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا و هواداش و دوست داراش ...
  • رحمن ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام به مطالب مطالعات شما نیاز دارم. را دسترسی؟تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس