کد خبر 329484
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵

رییس اداره کنترل و مبارزه با ایدز وزارت بهداشت از اقدامات در دست انجام برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی HIV در 15 قطب کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر عباس صداقت رییس اداره کنترل و مبارزه با ایدز وزارت بهداشت، گفت: یکی از اقدامات خوب در حوزه HIV/ایدز استقرار 11 آزمایشگاه تخصصی و قطب تشخیصی این بیماری است که دسترسی به نظام تشخیص HIV را بیشتر خواهد کرد.

وی در این باره افزود: این آزمایشگاه‌ها در 11 نقطه کشور استقرار یافته‌اند و هر یک از این آزمایشگاه‌ها، استان‌های معین خود را پوشش خواهند داد. اندازه‌گیری سطح ایمنی بیماران، اندازه‌گیری بار ویروس در بدن بیماران، تشخیص زودرس بیماری بویژه در نوزادان و همچنین آزمایش‌های تکمیلی HIV در این آزمایشگاه‌های قطب پیش بینی شده است.

صداقت ادامه داد: با توجه به تامین تجهیزات برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های قطب HIV ، در حال حاضر 8 مورد از این آزمایشگاه‌ها مستقر شده‌اند و 3 مورد باقیمانده نیز تا پایان شهریور ماه نهایی خواهند شد. استقرار این آزمایشگاه‌ها تحولی در نظام تشخیص HIV در کشور خواهد بود.

وی افزود: به این ترتیب با استقرار این آزمایشگاه‌های قطب، دسترسی به آزمایش‌های تخصصی HIV امسال افزایش یافته و انجام مراقبت‌های لازم برای HIV نسبت به گذشته تسهیل‌ یافته‌تر خواهد شد.

صداقت با اشاره به تجهیزات گران قیمت مورد نیاز جهت استقرار این آزمایشگاه‌ها، ادامه داد: طبیعی است که بهره‌برداری از این آزمایشگاه‌ها نیازمند تدوین پروتکل‌های مربوطه و تربیت نیروی انسانی ماهر داشت. استقرار این 11 آزمایشگاه تخصصی تشخیص HIV کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است و البته برنامه آن است که در سال‌های آینده تعداد این آزمایشگاه‌ها افزایش یابد.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: آزمایشگاه‌های قطب تخصصی HIV وظیفه آموزش و کنترل کیفی سایر آزمایشگاه‌ها را بر عهده دارند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس