سردار سرلشگر قاسم سليماني گفت: ايران اسلامي تنها کشوري است که با مجاهدت‌هاي 70 ساله امام(ره) توانست از زير قدرت صليبي‌ها بيرون بيايد و حفظ انسجام کشور نيز بر پايه تبعيت از ولايت فقيه است.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، سرلشگر قاسم سليماني طي سخناني در اين همايش اظهار داشت: تنها با ذکر خاطرات از شهيدان باکري نمي‌توان اداي مطلب را به‌جا آورد؛ اين سرداران شهيد لشکر 31 عاشورا و رزمندگان آن از يادگاران دفاع مقدس ما هستند.
وي در ادامه افزود: از سال 61 هجري و حادثه کربلا خيلي از جنگ‌ها در تاريخ اسلام اتفاق افتاده است و هيچ جنگي به اندازه دافع مقدس از عاشورا متأثر نبوده است؛ جنگ تحميلي داراي ابعاد گسترده‌اي است که شبيه‌ترين حادثه به کربلا و تجلي‌گاه جلوه‌هاي اخلاقي و ايثارگري بود و مي‌توان مديريت آن را نيز به حادثه کربلا تشبيه کرد.
وي، جنگ ايران و عراق را از عجايب تاريخ دانست و گفت: طول دوران جنگ تحميلي و تمام سطوح آن سراسر درس است؛ يک جنگ هشت‌ساله و گسترده‌ که تمام رزمندگان آن به صورت داوطلبانه در آن حضور يافته‌اند و کسي به نام سردار و سرهنگ وجود نداشت و تنها واژه‌اي که به کار مي‌رفت «برادر» بود.
سرلشگر سليماني با اشاره به اينکه دشمن بعثي در طول جنگ به تعداد زيادي از سران لشکري خود مدال اهداء مي‌کرد، گفت: عراقي‌ها با تشويق يا حتي اعدام نيروهايشان در طول جنگ، آنها را مورد تشويق يا تنبيه قرار مي‌دادند؛ اما امام خميني(ره) در طول هشت سال دفاع مقدس، کسي را مورد تشويق قرار نداد و حتي در آزادسازي خرمشهر فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و درحقيقت دين اسلام را محور قرار دادند؛ اين انديشه ايشان، نقش اساسي در جنگ داشت.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با بيان خاطره‌اي يادآور شد: زماني که در سقز بودم، به دليل اجرا نشدن عمليات به جنوب آمدم؛ جواني را به من معرفي کردند که بعد از مدتي متوجه شدم، نماز شب مي‌خواند؛ اين در حالي بود که هنوز مکلف به نماز واجب، نشده بود؛ وقتي علت را از او جويا شدم، گفت: «مي‌خواهم لذت نافله شب را بچشم و بعد شهيد بشوم».
وي با بيان اينکه رشادت‌هاي جوانان اسير ما، هيچگاه فراموش نخواهد شد، اظهار داشت: همانگونه که يک جوان اسير در پاسخ خبرنگار بي‌حجابي گفت «اي زن به تو از فاطمه اين‌گونه خطاب است؛ ارزنده‌ترين زينت زن حفظ حجاب است»؛ او با بيان اين جمله هم حضرت فاطمه (س) را معرفي کرد و هم امر به معروف انجام داد و با اين اقدام خود چه زيبا رفتار ياران پيامبر (ص) را در حبشه از خود نشان داد که به دفاع از دين خود پرداختند.
سرلشگر سليماني با ذکر خاطره ديگري از يک آزاده‌ کرماني اظهار داشت: شاهسوندي، آزاده‌اي از کرمان بود؛ در اسارتگاه تکريت با آزار و اذيت از او مي‌خواهند که به امام خميني(ره) توهين کند و مي‌خواستند از فيلم بگيرند تا اين توهين‌ها را در رسانه‌هاي خود پخش کنند، اما اين آزاده بزرگوار از اين کار امتناع مي‌کند؛ به همين دليل بعثي‌ها او را داخل حوض آب سرد انداختند و بعد هزار ضربه شلاق به کف پايش زدند؛ اما اين دلاور باز هم حاضر به توهين به امام خميني(ره) نشد.
وي در ادامه با بيان خاطره‌اي از گروه شناسايي عمليات، گفت: در عمليات والفجر 8، 2 تا از بچه‌هاي اطلاعات به نام حسين صادقي و اکبر موسايي به منظور انجام عمليات شناسايي به خط دشمن رفتند؛ اما پس از يک‌شبانه‌روز برنگشتندکه براي ما بسيار نگران‌کننده بود؛ چرا که اگر آنها زنده به دست دشمن مي‌افتادند، چه بسا ممکن بود عمليات لو رود. در اين هنگام حسين يوسف‌‌الهي که يک رزمنده نوجوان بود، به من گفت «حسين صادقي فردا و اکبر موسايي هم ساعت 2 امروز مي‌رسند».
وي ادامه داد: سخن اين نوجوان بسيجي براي من جاي تعجب داشت؛ درست همان روز، پيکر اکبر موسايي ساعت 2 در کنار سنگر اطلاعات پيدا شد و روز بعد هم پيکر حسين صادقي با امواج آب به کنار سنگر اطلاعات آمد.
سرلشگر سليماني يادآور شد: در يکي از عمليات‌ها، وقتي از خط برمي‌گشتم يک پيرمرد 90 ساله زابلي به نام «امام‌دوست» را مشاهده کردم که در کنار گردان حرکت مي‌کرد و چاووشي مي‌خواند؛ زماني که علت حضورش در جبهه را پرسيدم، گفت «مگر من براي تو آمده‌ام که مي‌خواهي مرا برگرداني»؛ اين پيرمرد دلاور در همان عمليات دست راستش را تقديم اسلام کرد و فرزندش هم به شهادت رسيد. بنابراين گزاف نيست که دفاع مقدس را شبيه‌ترين رويداد به کربلا بخوانيم.
سرلشگر سليماني در ادامه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما داراي فضايي معنوي و الهي بود که از الطاف خفيه الهي به شمار مي‌رفت؛ اکنون معارف اساسي که در کشور به ظهور رسيده است و در جامعه همچنان معنويت بخشي مي‌کند، به دليل تأثيرپذيري از فرهنگ مبنايي دفاع مقاس است.

*امروز شاهد ظهور سخنان امام خميني(ره) در سطح دنيا هستيم

اين فرمانده دفاع مقدس اظهار داشت: چفيه که در دوران دفاع مقدس کاربردهاي متعددي داشت، امروز وقتي مقام معظم رهبري آن را بر دوش خود انداخته‌اند، در حقيقت آن عقيده را که اين چفيه متعلق به قشر بزرگي در جامعه است را رشد دادند.
وي با اشاره به گذشت 20 سال از جنگ تحميلي، گفت: برگزاري چنين همايش‌هايي که مردم به طور خودجوش در آن شرکت مي‌کنند، نشان دهنده آن است که جنگ ما ابدي است؛‌ به طوري که مي‌توان شاهد ظهور سخنان حضرت امام خميني(ره) درباره تغييرات دنياي امروز در سطح جهان بود.

*حرکت حزب‌الله لبنان متأثر از دفاع مقدس است

وي، حزب‌الله لبنان را متأثر از دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: تمام نمادهاي دنيا در گذشته با الگويي از حرکت‌هاي ناسيوناليستي،‌ مارکسيستي، ليبرالي يا افرادي همچون لنين و چه‌گوارا بود؛ اما اکنون اين معادله تفاوت کرده و پرچم ما با کلمات «الله اکبر» موجب تحولات گسترده‌اي در منطقه شده است؛ به راستي که حزب‌الله لبنان زاييده اين حرکت است که به طور يقين از شهدايي همچون باکري و خرازي متأثر شده‌اند.
همرزم شهيدان باکري تحولات جاري کشورهاي عربي را به دليل تأثيرپذيري از انقلاب اسلامي برشمرد و يادآور شد: مديريت، معنويت، فضاي معنوي جامعه و نسل جوان ما متأثر از دفاع مقدس است و اين صحنه نزديک‌ترين صحنه به صدر اسلام و عاشورا است.

*شهيد مهدي باکري «سلمان جنگ» بود

اين فرمانده دفاع مقدس، شهيد مهدي باکري را «سلمان جنگ» ناميد و گفت: سردار شهيد مهدي باکري از قله‌هاي رفيع دفاع مقدس ما بود که در کنار مجيد بقايي، حسين خرازي، حميد باکري و حسن باقري قرار گرفت. در تاريخ مي‌توان ثابت کرد که شهيدي همانند مهدي و حميد باکري وجود ندارد که در مديريت، معنويت، ايثار و شهادت برجسته بودند.
وي در توصيف سردار حميد باکري، گفت: ادب و اخلاص حميد باکري آنقدر بالا بود که خودش را در شعاع نور برادرش گم کرده بود و هميشه لفظ «آقامهدي» را به‌کار مي‌برد و بعد از شناسايي عمليات، حميد به برادرش مي‌گفت «نمي‌شود؛‌اما اگر شما مي‌گوييد، عمل مي‌کنيم و مي‌شود» و هميشه طوري عمل مي‌کرد که کسي فکر نکند او برادر مهدي باکري است؛ جاي تعجب است که هر دو مفقود شده‌اند و تاکنون پيدا نشده‌اند و اين مسئله داراي حکمت الهي است.
سرلشگر سليماني در ادامه عنوان کرد: زماني که خبر شهادت حميد باکري را به حاج مهدي دادند، گفت «اگر پيکر همه شهدا را توانستيد برگردانيد، برادر مرا هم بياوريد؛ چون او همانند ساير رزمندگان است».
اين فرمانده دفاع مقدس با اشاره به اينکه تمامي حرکات و آداب سردار مهدي باکري در ميان لشکر الگوبرداري مي‌شد، گفت: ساير رزمندگان مانند حاج‌مهدي، لباس مي‌پوشيدند و عبادت مي‌کردند و اين سلوک عرفاني، رمز موفقيت نيروها بود و زماني که در خط مقدم جبهه به او دستور داده شد که برگردد، گفت «بچه‌ها را تنها نمي‌گذارم» و تا آخرين فشنگ اسلحه، مبارزه کرد و به شهادت رسيد.

*پايه انسجام کشور تبعيت از ولايت فقيه است

وي در پايان با بررسي جنگ‌هاي صليبي‌ گفت: تا سال 1917 مسلمان‌ها داراي حکومت بودند؛ چه بسا زماني بني‌اميه، بني‌عباس يا عثماني‌ها حکومت کردند اما پس از فروپاشي عثماني‌ها مي‌توان گفت هيچ کشور مسلماني باقي نماند، مگر اينکه استعمار در آن داراي نقش بود؛ و اکنون تنها کشوري که بيش از 70 سال با تلاش‌هاي امام خميني(ره) توانست از زير قدرت صليبي‌ها بيرون بيايد، ايران اسلامي است.
سرلشگر سليماني با بيان اينکه پيامبراکرم (ص) قرآن و عترت را در جامعه به يادگار گذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: امام خميني(ره) با تشکيل جمهوري اسلامي در مصداق قرآني و ولايت فقيه در مصداق عترت، به اين دواصل رسول‌ خدا (ص) عموميت دادند و امروز بايد انسجام کشورمان را بر پايه تبعيت از ولايت‌فقيه حفظ کنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس