کد خبر 329289
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: پایگاههای اورژانس هوایی وزارت بهداشت برای پوشش امدادی ۱۵۰ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی و مناطق صعب العبور به صورت رسمی طی روزهای آینده و بعد از عید فطر افتتاح می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درباره ایجاد پایگاههای اورژانس هوایی وزارت بهداشت گفت: ایجاد این پایگاهها بخشی از طرح تحول نظام سلامت است که اعتبار آن تأمین شده و قرار است با خرید خدمت از هوانیروز و نیروهای مسلح و بدون خرید هلی کوپتر به صورت بالگردهای اجاره ای 16 پایگاه اورژانس هوایی را در کشور فعال کنیم.

وی گفت: این پایگاهها در استانهای مختلف کشور و برای پوشش خدمات اورژانسی برای 150 هزار کیلومتر راه فرعی روستایی و مناطق صعب العبور است و قرار است از مجموع 16 پایگاهی که امسال ایجاد می‌شوند، 12 پایگاه به صورت رسمی طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت بعد از عید فطر افتتاح شوند و 4 پایگاه اورژانس هوایی دیگر نیز به مرور به این تعداد اضافه شود.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: هر پایگاه امداد هوایی حداقل یک بالگرد اورژانس خواهد داشت و حتماً با هماهنگی نیروهای مسلح بالگردهای پشتیبان نیز برای این پایگاهها در نظر گرفته خواهد شد، خدمات مربوط به بالگردهای اورژانس کشور با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح از هوانیروز خرید خدمات می شود و همکاران ما در اورژانس کشور مسئولیت ارائه خدمات اورژانسی را به وسیله این بالگردها به عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: البته تعداد 16 پایگاه اورژانس هوایی جوابگوی کل نیاز کشور نیست و حتماً در سالهای آینده باید به این تعداد اضافه شود.

آقاجانی در پاسخ به این پرسش این پایگاههای اورژانس هوایی در کدام استانها ایجاد می‌شوند، گفت: نام استانهایی که پایگاه اورژانس هوایی در آنها افتتاح می‌شود بعد از عید فطر در مراسم رسمی اعلام می شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس