وزیربهداشت در مراسم افطاری دانشجویان پزشکی نسبت به سیاسی‌کاری در وزارت بهداشت هشدار داد و گفت‌: در قالب طرحی،سلامت هر ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر را در اختیار گروهی ۷ نفره،شامل کارشناسان بهداشت،ماما و .. قرار میدهیم، این مراسم حاشیه‌های نیز داشت.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت نیز همانند دیگر وزرای کابینه در ایام ماه مبارک رمضان میهمان سفره‌های افطاری حوزه فعالیتی خود که غالباً دانشجویی و پزشکی است، بود، براین اساس در مراسم افطاری خوابگاه امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران این متخصص چشم پزشکی در میان دانشجویان حضور یافت. از قبل از برگزاری مراسم با توجه به جنس سفره افطاری دانشجویی، حواشی قابل توجهی نیز به ثبت می‌رسید، همانطور که با ورود هاشمی به خوابگاه دانشجویی فریادهایی از دانشجویان بلند می‌شد که مراقب کفش آقای وزیر باشید.

مراقب کفش وزیر باشید/غذای ویژه برای دانشجویان به خاطر حضور هاشمی

هاشمی پس از ورود به خوابگاه دانشجویان امام علی (ع) در بدو ورود نماز مغرب و اعشا را اقامه کرد و در ادامه در کنار دانشجویان روزه خود را باز کرد. افطاری که از جنس دانشجویی بود و به گفته هاشمی امشب دانشجویان غذای ویژه ای خوردند.

هاشمی: هر دانشجویی به ایران می‌خواهد برگردد مشکلی نخواهد داشت

در ادامه حضور هاشمی در خوابگاه دانشجویان امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران با گردهم آمدن دانشجویی در نمازخانه این خوابگاه که در حلقه وسط آن نیز وزیر بهداشت حضور داشت  دانشجویان یک به یک به طرح مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند، از جمله آنکه یکی از دانشجویان به مشکل خوابگاه‌های این دانشگاه پس از انتزاع از دانشگاه علوم پزشکی تهران گلایه داشت که وزیر بهداشت نیز که در جمع دانشجویان حال و هوای دانشجویی پیدا کرده بود به شوخی گفت؛ شبها شیفتی بخوابید، ولی در نهایت وزیر از قول مساعد برای برطرف کردن مشکل خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و عنوان کرد هر دانشجویی که می‌خواهد به دانشگاه ایران برگردد هیچ مشکلی نخواهد داشت.

در این مراسم دانشجوی دیگری از مشکلات پس از انتزاع دانشگاه ایران با دانشگاه تهران انتقاداتی داشت مبنی بر اینکه در حال حاضر خوابگاه‌ها مناسب نیستند، سوئیت‌ها 5 نفره هستند، تجهیزات متعددی که قبلا متعلق به دانشگاه ایران بود پس از انتزاع توسط دانشگاه تهران برگردانده نشده است و بسیاری از مسائل و مشکلات پس از انتزاع را مطرح کرد که هاشمی به مزاح بیان داشت کلاً دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران 2 مشکل بیشتر ندارند، یک خوابگاه و دو مساله حل مشکلات انتزاع که هر کدام با 15 دقیقه وقت گذاشتن حل خواهیم کرد.

شوخی‌های آقای وزیر

هاشمی در ادامه در سخنانی کوتاهی قبل از پاسخ به دیگر سوالات دانشجویان عنوان کرد: بسیار خوشحال هستم که امشب در جمع شما دانشجویان حضور دارم می‌دانم که امشب شام ویژه‌ای نسبت به شب‌های گذشته میل کردید و با خطاب قرار دادن معاون دانشجویی دانشگاه ایران ادامه داد، آقای دکتر می‌گویند که 2 هفته است میوه و ماست به دانشجویان ندادید (خنده دانشجویان).

مصوبه جدید سهمیه دستیاری (رزیدنتی) ظالمانه هست

وزیر بهداشت به یکی از سوالات دیگر دانشجویان که مربوط به دغدغه‌های سهمیه دوره‌های تخصصی (رزیدنتی) پزشکی بود که بسیار از ناعادلانه بودن آن گلایه داشت، گفت: در مورد دوره دستیاری باید عنوان کنم که تصمیم درستی نبود و مجلس کمی احساساتی عمل کرد زیرا پیشنهاد وزارت بهداشت بر آن بود که فقط 10 درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها برای بومی گزینی تخصیص یابد. با این کار هیچ آسیبی به ظرفیت‌ها وارد نمی‌شد. ولی با توجه به اختصاص 30 درصد سهمیه‌ها به مناطق محروم و 20 درصد اختصاص به جانبازان و خانواده شهدا این سهمیه‌ها به 50 درصد رسید و مسلما سهمیه دوره‌های دستیاری کاهش می‌یابد و این امر انصاف و عادلانه نیست و به قول بنده ظلم است.

از علت گرفتاری و رنج بیماران از زبان وزیر بهداشت تا صحبت‌هایی که رسانه‌ای نشد

«طرح» پزشکی در مناطق محروم پاسخگو نیست

هاشمی ادامه داد: بنده چند شب گذشته در جمع کمیسیون آموزش مجلس بودم و در روز سه‌شنبه 31 تیر نیز با رئیس مجلس شورای اسلامی درباره دوره دستیاری جلسه خواهم داشت تا بر این ساس طرحی دوفوریتی اصلاح مصوبه قبلی دوره دستیاری ارائه شود. البته نمایندگان مجلس هم حق دارند تا در این زمینه دغدغه داشته باشند چون  مناطق محروم از وجود استقرار  پزشک  به صورت دائم مشکل دارند. ما در دوره دانشجویی شعار می‌دهیم که حتما به مناطق محروم می‌رویم و خدمت می‌کنیم ولی پس از آن این مباحث فراموش می‌شود البته باید این را نیز عنوان کنم که «طرح» سال‌هاست که نتوانسته است مشکل حضور پزشک در مناطق دوردست را برطرف کند.

وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید به سمتی پیش رود تا در مدت 10 سال آینده دیگر هیچ احتیاجی به دانشجوی «طرح» نداشته باشد. البته «طرح» فقط منوط به نظام کنونی کشورمان نیست بلکه از سال 1318 پابرجا بوده است و مثلا در رشته خودم که چشم‌پزشکی است پروفسور شمس که از یک خانواده نظامی و به نوعی شاهزاده بود پس از فار‌غ‌التحصیلی از فرانسه در بازگشت به ایران دوره «طرح» را در شوشتر و برای خدمت به مردم خوزستان گذراند. بنابراین «طرح» در خیلی از کشورهای دیگر اجرا می‌شود.

خلق‌الساعه تصمیم‌ گرفته نشود

هاشمی اظهار داشت: در حال حاضر با مصوبه جدید مجلس و اختصاص 50 درصد ظرفیت دستیاری رقابت خیلی سخت شده است، ما امیدواریم در جلسه روز سه‌شنبه 31 تیر بتوانیم تجدید نظری در این مصوبه دستیاری داشته باشیم، زیرا به نگاه آقای لاریجانی که بسیار نزدیک به نگاه شما دانشجویان است، خوش بین هستم و امیدوارم مجلس تصمیمی که می‌گیرد به انصاف نزدیک‌تر باشد و یک دفعه خلق‌الساعه شاهد چنین تصمیم‌هایی نباشیم ولی اگر در مجلس نیز این مشکل حل نشد راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن آن خواهیم داشت و وقتی نتایج را اعلام کنیم متوجه این امر می‌شویم.

انواع گلایه‌های دانشجویان پزشکی به هاشمی

در ادامه نشست صمیمی وزیربهداشت با دانشجویان پزشکی خوابگاه امام علی (ع) دانشجویی درباره مشکل رزیدنت محور شدن بیمارستان‌های آموزشی گلایه کرد و اینکه نقش پزشک عمومی در این عرصه‌ها کمرنگ شده است. رزیدنت‌ها زورگویی می‌کنند، برخورد پرستارها مناسب نیست، کم‌توجهی به انترن‌ها و تشابه آنها با کمک بهیار شده است. در زمان اجرای طرح تحول سلامت نیز مراجعات به بیمارستان‌های آموزشی بسیار زیاد شده است براین اساس فشار کار نیز بالا رفته است در حالی که حقوق یک انترن 320 هزار تومان است که آن را نیز دیر پرداخت می‌کنند و این را در نظر بگیرید ما باید 12 ساعت کشیک بدهیم و با این حقوق کم و فشار مضاعف مشکلات‌مان دوچندان شده است.

رفتار رئوفانه‌ اساتید به دانشجویان پول دار

در ادامه دانشجوی دیگری نیز سوال خود را از وزیر بهداشت را درباره جداسازی دانشجویان بین‌الملل عنوان کرد و گفت: دانشجویان پردیس‌های بین‌الملل وضعیت مالی خوبی دارند و این انصاف نیست که با رتبه‌های پایین در کنار دانشجویانی که با گذراندن کنکور و رتبه‌های مناسب به دانشگاه وارد شده‌اند تحصیل کنند و زمانی هم این تبعیض‌ها مضاعف می‌شود که اساتید ما نیز رفتار بسیار رئوفانه‌تری نسبت به این دانشجویان دارند.

هاشمی: مردم از ارزانی تعجب کردند

هاشمی پس از مطرح شدن سوال این دو دانشجو با توقف سوالات آنها گفت: ما پیر شده‌ایم، اجازه بدهید فعلاً همین سوالات را جواب بدهم چون فراموش می‌کنم، همانطور که شما نیز در طرح تحول سلامت به خاطر زحماتی که می کشید خسته‌ شده‌اید ما نیز در حال خسته شدن هستیم ولی این را بدانید که در شهرستان‌ها از اجرای این طرح بسیار مردم راضی هستند زیرا پس از اجرای این طرح برای مردم بسیار عجیب بود که در کشور ما چیزی ارزان شود چون اصلا سابقه نداشت و در شروع طرح تعجب می‌کردند که باید هزینه بسیار پایینی برای درمان بپردازند. مثلا تا چند روز قبل 2 میلیون تومان باید برای بستری در بیمارستان  می‌پرداختند ولی پس از اجرای طرح به آنها عنوان می‌شد که می‌توانند بیش از یک میلیون و اندی را پرداخت نکنند که این مساله باعث خوشحالی بسیاری از مردم در شهرستان‌ها شد. بنابراین شما فقط تهران را نبینید.

برخی سازمان‌های نظارتی «این کاره» نیستند

وزیر بهداشت ادامه داد: البته این را هم قبول دارم که مشکلات پرستاران و کار آنان و فشاری که بر این قشر کادر پزشکی می‌آید زیاد شده است. ما نیز تلاش می‌کنیم تا مشکلات آنها را برطرف کنیم. البته دولت‌ها همیشه یک مشکل داشته‌اند و آن نیز این است که دستگاه‌های نظارتی که مجوز می‌دهند آشنا به فعالیت‌های بخش‌های خدماتی نیستند و به قول خودمان این‌کاره نیستند و هرچقدر هم توضیح می‌دهیم فایده‌ای ندارد، البته شاید هم ما کم‌کاری کرده‌ایم که این مشکل وجود دارد. بنده قبل از اینکه به اینجا بیایم تلفنی با آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صحبت می‌کردم و همین مشکلات شما را که دیگران به ما منتقل کرده بودند به وی انتقال دادم و خواهش کردم که اقدامی از طرف دولت صورت پذیرد که آقای جهانگیری قول دادند هفته آینده یک جلسه‌ای درباره این مسائل گذاشته شود.

تعیین 24 نفر، برای اصلاح آموزش پزشکی

هاشمی در ادامه پاسخ به سوالات دانشجویان بیان داشت درباره آن سوالی که در بحث پزشک عمومی گفتید، واقعا درست است ما در آموزش پزشک عمومی خیلی مشکل داریم. طب ما، طب آن طرف آبی استف تعصب هم نداریم متاسفانه از طب بومی خبری نیست گاهی اوقات برخی معضلات سلامت مثلاً یک عقرب‌زدگی درست تشخیص و درمان نمی‌شود ولی بر این اساس و برای طب عمومی 24 نفر را جهت بازنگری و اصلاح طب عمومی در قالب یک «برد» تعیین کرده‌ایم.

وزیر بهداشت: از برخی اساتید تمام وقتی خیری ندیدیم

وی تصریح کرد: بنابراین اگر پرسنل بیمارستانی یا رزیدنت‌ها در مواقعی کم‌کاری می‌کنند این مربوط به نوع مدیریت رئیس دانشگاه، دانشکده، مدیران گروه و ... است که باید اصلاح شود. البته به عدم تمام‌وقتی اساتید نیز مربوط می‌شود ولی این را نیز باید بگویم که ما از برخی از همین اساتید تمام وقتی نیز خیری ندیدیم چون می‌خواهند ره یک ساله را یک شبه بروند.

صحبت‌های که رسانه‌ای نشد

هاشمی درباره سوال دیگر دانشجویان درباره پردیس‌های بین‌الملل نیز گفت: گرفتن دانشجوی بین الملل از گذشته با یک مشکل در وزارت بهداشت متولد شد زیرا در گذشته روند پذیرش گرفتن چنین دانشجویانی مناسب نیست. البته این جمع خودمانی است و صحبت‌هایی که می‌کنم نمی‌خواهم رسانه‌ای شود زیرا در گذشته این دانشجویان به صورت ....

بین الملل، خودگردان شد

وزیر بهداشت در ادامه به حل مشکل پردیس‌های بین‌الملل اشاره کرد و گفت: ما برای حل این مشکل از امسال عنوان بین‌الملل که اشتباه بود را برداشتیم و عنوان کردیم خودگردان، براین اساس دانشگاه‌ها می‌توانند تا ظرفیت 20 درصد دانشجوی خارج از کنکور پذیرش کنند.

از علت گرفتاری و رنج بیماران از زبان وزیر بهداشت تا صحبت‌هایی که رسانه‌ای نشد

هزینه‌های آقای رئیس و منش اش

هاشمی ادامه داد: یک اشکال دیگر در پردیس‌های بین‌الملل که در گذشته بود،  این بود که هزینه‌های کسب درآمد از پذیرش این دانشجویان باید صرف خوابگاه‌ها، غذا و موارد دیگر می‌شد ولی متاسفانه سایت‌های بین‌الملل ساخته می‌شد و مسلما وقت کسی رئیس چنین جایی شود منشی هم می‌خواهد و هزینه‌های بسیار دیگر که به وجود می‌آید و کلی هزینه بر دوش کشور گذاشته می‌شود. بنابراین از امسال پردیس‌های بین‌الملل خودگردان عنوان شده است تا بتوان حداقل مشکلات خوابگاه‌ها کم شود و این کیفیت پایین غذای دانشجویی نیز برطرف شود.

در ادامه دانشجوی دیگری درباره مشکل دانشجویان توانبخشی گلایه کرد که وزیر بهداشت عنوان کرد: تمام مسائل مصوبات مجلس است و من این اجازه را ندارم که کسی را از خارج از مسیر قانونی جذب کنم. براین اساس طبق قانون باید 20 درصد دانشجویان پول پرداخت کنند تا پذیرش دانشگاه شوند اصل این طرح خوب است و در تمام دانشگاه‌های مطرح جهان علی‌الخصوص در 10 دانشگاه اول دنیا این مساله انجام می‌شود ولی نباید دانشگاه را طبقه‌بندی کرد و امیدوارم از امسال این مساله با ارائه طرح خودگردانی برطرف شود.

در ادامه پرسش و پاسخ دانشجویان با وزیر بهداشت، دکتر ناصری‌پور رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در کامل کردن پاسخ وزیر بهداشت به دانشجویان در مبحث مشکلات آموزش پزشکی عمومی عنوان کرد: دانشجویان می‌دانند که اولویت ما در این دانشگاه، پزشک عمومی است و تمام هم و غم ما نیز برطرف کردن مشکلات آموزش‌های پزشکی عمومی خواهد بود، تا پایان امسال نیز با اختصاص بیمارستان فیروزآبادی برای بازنگری محتوا و فیزیک این مبحث سعی می‌کنیم این مشکل حل شود. از همین هفته نیز جلسه‌ای با روسای مربوط با این حوزه داشتیم و قول می‌دهیم که حقوق رزیدنت‌ها و انترن‌ها نیز پیگیری کنیم و حداقل فاصله پرداختی آنها کمتر از یک ماه شود و سر ماه نیز حقوق آنان را بپردازیم.

هاشمی در ادامه صحبت‌های رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه ایران، عنوان کرد: بنده هیچ رئیس دانشگاهی را سراغ ندارم که بیمارستان‌ها را در اختیار دانشکده پزشکی قرار دهد، بنابراین از رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به جِد تقدیر می‌کنم.

در ادامه دانشجویان از عدم بیمه برخی خدمات سلامت به خصوص در مساله اندام مصنوعی، مشکلات پرستاران، بیمه توانبخشی، عدم جایگاه مناسب دانشجویان بهداشت و نبود استخدام برای آنان انتقاداتی داشتند به طوری که یکی از همین دانشجویان از مشکلاتی که برای تجمع پرستاران به وجود آمده بود گلایه داشت و دانشجوی دیگری نیز از اینکه 40 هزار پرستار استخدام می‌شوند ولی هیچ کارشناس بهداشت به استخدام در نمی‌آید انتقاد کرد که وزیر بهداشت نیز یک به یک به سوالات آنان پاسخ داد.

براین اساس هاشمی در پاسخ به سوال دانشجوی بهداشت عنوان کرد: معلوم است که خیلی در این رشته سختی می‌کشید، البته برخی مواقع که چنین شوخی‌های می‌کنم باید ببخشید. این مجلس دوستانه است و خوشحال هستم که شما دانشجویان بیشتر از اینکه مشکلات خود را مطرح کنید مشکلات مردم را عنوان می‌کنید.

بیمه در کشور ما بیمار است

هاشمی درباره مشکل بیمه بیان داشت: بیمه در کشور ما بیمار است، حتی بیمه‌های تجاری در خوشبینانه‌ترین وضعیت مشکل دارند. سال‌هاست که بیمه ربطی به وزارت بهداشت ندارد و متاسفانه هر وزارتخانه‌ای برای خودش یک وزارت بهداشت درست کرده است ولی امیدوارم با ابلاغ سیاست‌های سلامت رهبر معظم انقلاب بیمه نیز سروسامان یابد.

اگر تولیت بسیاری از خدمات بر عهده وزارت بهداشت بود، مشکلات کنونی سلامت بوجود نمی‌آمد

وزیر بهداشت تصریح کرد: اگر تولیت بسیاری از خدمات به عهده وزارت بهداشت گذاشته بودند، این مشکلات وجود نداشت. ما نیز عنوان می‌کنیم که بیمه باید توانمند شود ولی در حال حاضر بیمه مانند چتر کوچکی شده است که نمی‌تواند در مقابل رگبار و تگرگ مقابله کند بلکه باید با تجمیع بودجه‌ها به یک خیمه بزرگ تبدیل شود و تمام اعتبار در یک جا جمع شود. بنابراین این مساله که عنوان می‌شود وزارت بهداشت چطور می‌شود هم خودش خدمات بدهد و هم نظارت کند را ما نیز متوجه هستیم و نمی‌خواهیم بیمه زیرمجموعه ما شود بلکه می‌گوییم بیمه در یک سازمان چابک‌تر به ارائه خدمات بپردازد. وزارت بهداشت نیز به دنبال سپردن کارها به دیگر قسمت‌ها است تا تصدی‌گری را برطرف کند.

وزیر بهداشت: متاسفانه چیزی به نام توانبخشی در کشور 78 میلیون نفری ایران نداریم

هاشمی درباره مشکل توانبخشی نیز در کشور عنوان کرد: متاسفانه چیزی به نام توانبخشی در کشور 78 میلیون نفری ایران نداریم و توانبخشی فراموش شده است و در این مساله مشکل داریم ولی امیدوار هستیم زیرا سلامت به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و امیدواریم در یکی دو سال آینده این مشکل برطرف شود. بنابراین با ارتقای بیمه این مشکل توانبخشی نیز برطرف خواهد شد و این جوسازی برعلیه وزارت بهداشت که عنوان می‌شود که وزارت بهداشت می‌خواهد بیمه را زیرمجموعه خود کند صحیح نیست زیرا ما می‌خواهیم تصدی‌گری را کم کنیم ولی حرف ما این است که بیمه باید آنقدر ارتقا یابد که مردم دچار گرفتاری و پرداخت هزینه‌های هنگفت درآمد نشوند.

هاشمی: سیاسی کاری در وزارت بهداشت ممنوع

وزیر بهداشت درباره مشکلی که برای پرستاران و آن تجمعی که رخ داده بود، گفت: در مورد پرستاران سال‌هاست که تعرفه‌ای که تصویب شده است اجرا نمی‌شود. به هر حال اجرا شدن این مصوبه پول می‌خواهد و مجلس باید در زمان بودجه‌ریزی اعتبار لازم را تعیین کند. در مورد مشکل آن دسته از پرستاران که در تجمع غیرقانونی‌ که برپا کرده‌اند باید دستگاه‌های نظارتی پاسخ دهند. به هر حال تجمع آنها غیرقانونی بود. بنده نیز به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم در وزارت بهداشت کسی کار سیاسی کند و معتقدم دستگاه‌های نظارتی نسبت به آن پرستاران خوب عمل کرده‌اند زیرا کار سیاسی در حوزه درمان قابل قبول نیست و تجمع در ساعت اداری پذیرفتنی نخواهد بود و نباید محیط درمان را ملعبه کار سیاسی کرد.

وی درباره سهمیه سربازی نیز گفت: ما 57 دانشکده و دانشگاه داریم. کدام آدم عاقلی قبول نمی‌کند که سرباز بگیرد چون هیچ هزینه‌ و ردیفی نمی‌خواهد ولی به دلیل سیاست‌های غلط گذشته در یک دوره‌ای 67 درصد پزشکان ما خالی بودند. یک عده هم که تک‌فرزند و خانواده شهید هستند و سرباز دیگری باقی نمی‌ماند به هر حال پادگان‌ها به 700 پزشک نیاز دارد و در 2-3 سال گذشته فقط 6 پیراپزشک سرباز توانستیم بگیریم و این مساله به خاطر سیاست‌های غلط در گذشته است.

هاشمی درباره سوال یکی از دانشجویان که عنوان کرده بود یکی از اساتید ایمونولوژی نامه‌ای برای ارتقای جایگاه این رشته ارائه داده است، که نتیجه آن چه شده است، عنوان کرد: نامه‌ای از استاد حق‌دوست هنوز به دست ما نرسیده است.

هر 10 تخت ICU فقط یک پرستار

وزیر بهداشت درباره دیگر مشکلاتی که دانشجویان عنوان کرد‌ند به خصوص در حوزه بهداشت بیان داشت: درباره استخدام نیز دولت حتی یک نفر استخدام ندارد چند روز قبل معاون اول رئیس‌جمهور به بنده اعتراض می‌کرد که شما می‌خواهید نیرو بگیرید ولی چون استخدامی ندارد می‌خواهید در قالب شرکتی این کار را بکنید. در حالی که ما دچار کمبود پرستار هستیم. در حال حاضر نیز نمی‌خواهم آمار کمبود را عنوان کنند تا رسانه‌ها آنچنانی تیتر بزنند. هم‌اکنون در شرایطی هستیم که هر 10 تخت ICU فقط یک پرستار دارد بنابراین سعی می‌کنیم از همین اعتبار طرح تحول سلامت در قالب خرید خدمت پرستار جذب کنیم.

علت گرفتاری و رنج بیماران از زبان وزیر بهداشت

هاشمی اظهار داشت: ما در وزارتخانه‌ای فعالیت می‌کنیم که از 420 هزار نیرویی که دارد 230 هزار نفر از آن را دولت پذیرفته است که حقوق بپردازد و از گذشته مجبور بودیم مازاد حقوق این نیروها را که باید برای ارتقای تجهیزات پزشکی و ارتقای کیفی غذا، تخت و هتلینگ بیمارستان‌ها اختصاص می‌دادیم به پرداخت پرسنل مازاد پرداخت می‌شد و این امر باعث می‌شد مردم گرفتار‌تر شود و کار به جایی برسد که حتی پول دمپایی و لباس از مردم گرفته می شد و وضعیت غذای بیمار نیز مناسب نبود.

سلامت هر 12 هزار و 500 نفر در اختیار یک گروه 7 نفره

وی درباره برطرف کردن استخدام کارشناسان بهداشت و مامایی عنوان کرد: ما برای ارائه خدمات به 10 میلیون نفر در حاشیه شهرها سعی می‌کنیم با خرید خدمت در قالب طرحی هر 12500 نفر را در اختیار یک گروه 7 نفر قرار دهیم، بنابراین کارشناسان بهداشت محیط، روانشناسان، ماماها و کسانی که برای مبارزه با بیماری واگیر فعالیت می‌کنند در قالب این طرح به کار گرفته خواهند شد.

در پایان مراسم افطاری وزیر بهداشت با دانشجویان پزشکی خوابگاه امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران، هدیه‌ای به هاشمی اهدا شد و دانشجویان نیز عکس‌های دسته‌جمعی  با وزیر بهداشت برای یادگاری گرفتند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس