مدتي است که به هر گروه تبهکار سازمان يافته اي در جهان، مافيا مي گويند. اغلب نام اين گروهک هاي مافيايي از کشور يا مليت اکثر اعضاي آن گرفته مي شود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مافيا در تلاش است تا انحصار يک يا چند فعاليت غير قانوني را در دست داشته باشد. در اين ميان مي توان به معامله مواد مخدر، اسلحه، تجارت، فحشا و غيره اشاره نمود.

فهرست پرنفوذ ترين باندهاي مافيايي را در سراسر جهان مرور مي کند. در اينجا ما به بررسي و آشنايي با 9 باند اصلي مافيا در جهان خواهيم پرداخت:

رتبه  9- ياردي هاي بريتانيا-جامائيکا

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

مافياي بريتانيا-جامائيکا (ياردي) مهاجراني هستند که در دهه 1950 ميلادي به وجود آمدند و در بريتانيا مشغول کارهاي خلاف شدند. تجارت مواد مخدر، اسلحه و تير اندازي در وسط خيابان در روز روشن، از عمده فعاليت هاي اين گروه است. رتبه نهم جدول به خاطر عدم توان تعامل اين مافيا با ماموران امنيتي محلي و قضايي به آنها داده شده است. پليس بريتانيا خريدني نيست.

رتبه 8 - مافياي آلباني

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

مافياي آلباني بيشتر از سازمان هاي بزهکار و خلاف کار مستقر در اين کشور تشکيل شده است. اين گروه در ايالات متحده و برخي کشورهاي اروپايي فعاليت دارد. فعاليت مافياي آلباني در دهه 1980 ميلادي، شکل بين المللي به خود گرفت. فعاليت اين گروه بيشتر به مواد مخدر خلاصه شده و آنها به انتقام سخت گرفتن مشهور هستند.

رتبه 7 - مافياي صربستان

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

مافياي صربستان اکنون در بيش از 10 کشور دنيا  از جمله آلمان، ايالات متحده، فرانسه و ... فعاليت دارد. از جمله فعاليت آنها مي توان به قاچاق مواد مخدر، قتل هاي سفارشي، اخاذي، قمار و دزدي اشاره کرد. 3 گروه اصلي با نام هاي "وزدواچ"، "سورچين" و "زمون" شالوده اصلي اين مافيا را تشکيل مي دهند.

رتبه 6- مافياي اسرائيل

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

مافياي اسرائيلي در بسياري از کشورهاي جهان فعاليت مي کند. فعاليت اصلي اين مافيا، مواد مخدر و فحشا است. همزيستي و تعامل مافياي اسرائيلي و مافياي روسي در ايالات متحده کاملا شهرت دارد. تفاوت بارز مافياي اسرائيلي با ديگر گروهک هاي مافيايي در بي رحمی و خشن بودن در مقابل دشمنان است.

رتبه 5- مافياي مکزيکي

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

مافياي مکزيکي از شهرت و اعتبار خاصي در زندان هاي ايالات متحده برخوردار است. اين اتحاد را زندانيان مکزيکي در دهه 1950 ميلادي و به منظور دفاع و مقابله با نگهبانان و گارد محلي بنا نهادند. تعداد اعضاي باند اين مافيا حدود 30 هزار نفر است.

رتبه 4 - مافياي ژاپني - ياکوزا

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

مافياي ژاپني ياکوزا در قرن 17 ميلادي و به عنوان باند جرايم سازمان يافته فعاليت خود را شروع کرده است. از رسومات اين مافيا مي توان به خالکوبي تمام نقاط بدن اعضا و بريدن انگشت کوچک دست به عنوان نشان آشتي و يا معذرت خواهي اشاره نمود. اعضاي اين باند سازمان يافته به بيش از 100 هزار نفر مي رسد. منبع درآمد اصلي اين مافيا از اخاذي، واردات فيلم هاي پورنوگرافي، جنايت  علیه کودکان و مهاجرت هاي غيرقانوني است.

رتبه 3- مافیا یا ترياد چيني

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

مافيا یل ترياد چيني از چند گروهک سازمان يافته تشکيل شده اند که اغلب در چين ، مالزي، هنگ کنگ، تايوان، سياتل(آمريکا)، ونکوور(کانادا) و سانفرانسيسکو فعاليت دارند. فعاليت هاي اصلي اين مافيا عبارت است از: دزدي، قتل هاي سفارشي، قاچاق مواد مخدر، اخاذي، دزدي دريايي، جعل پول و اسناد و غيره.

رتبه ۲- باندهاي مواد مخدر کلمبيا

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

باندهاي مواد مخدر کلمبيا در اصل براي کنترل تجارت مواد مخدر و همچنين گروگان گيري و ترور به وجود آمدند. اعضاي اين باند در کشورهاي مختلفي فعاليت مي کنند. در اين مافيا بخش هايي وجود دارد که در زمينه هاي سياست، نظامي و حقوقي فعاليت مي کنند. مهمترين باندهاي اين مافيا به ترتيب، کارتل هاي "کالي"، "مدلين" و "نورت دل وال" مي باشند.

رتبه ۱- مافياي سيسيل و کوزانوستراي آمريکا

خشن‌ترين گروه‌های مافيايی جهان

مافياي سيسيل و کوزانوستراي آمريکا، نسبتا جزو گروهک هاي خلافکار تازه کار به شمار مي آيند. اين باند در نيمه دوم قرن بسيتم ميلادي در کشور ايتاليا ظهور پيدا کرد. با اين که اين مافيا نسبت به ديگر گروهک هاي مافيايي تازه کار است ولي نبايد توان آن را دست کم گرفت. عمده فعاليت اين مافيا اخاذي، قاچاق مواد مخدر و اسلحه و همچنين دلالي در کسب و کار خلاف است. تعداد اعضاي کوزانوسترا چيزي حدود 3.5 الي 4 هزار نفر است که از ايتاليایی ها و آمريکايي هاي ايتاليايي تبار تشکيل شده است. اين مافيا به قانون سکوتشان مشهور است. قانوني که هميشه با موفقيت اجرا نمي شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: پلیس خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بهرنگ ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    3 1
    درحاله حاضرمافياي داعش ازهمه خطرناك ترووحشي تره
  • اسجیآ ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    1 0
    مافیای فوتبال از همش بد تره :))
  • اسجیآ ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    1 0
    مافیای فوتبال از همش بد تره :))
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 1
    بله مخصوصا مافیای فوتبال ایران. باز اونها برای پولشون کار میکنند و خرید و فروش ولی فوتبال ایران از جیب بیت المال به جیب یک عده میره اونهم میلیاردی
  • هبوط آدم ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    1 0
    طایفه فیوج رو یادتون رفت اصل کاری رو از قلم انداختین
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    1 0
    این مافیا هایی که گفتید در طول عمرشون تا آخر دنیا هم نمی تونن به اندازه شرکت هایی مثل بلک واتر و شرکت هایی دارو سازی و نفتی مثل هالیبرتون و به خصوص اسلحه سازی جنایت کنن .
  • سلمان ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    2 1
    پلیس در هر جایی خریدنیه بریتانیا و جای دیگه نداره مگر اونکه وجدان کاری بالا یا اعتقادات شدید مذهبی و ترس از خدا مانع خلاف یک پلیس بشه چون امکان خطا کردن در این شغل کاملا فراهم هست و اگه آدم خودش رو از وسوسه های شیطانی حفظ نکنه با کله میره تو جهنم
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 2
    ما بالاخره نفهميديم مشرق تبليغ غرب ميكنه يا دشمني داره با غرب. اينها هيچ كدوم انگشت كوچيكه داعش نميشن. واقعا تو به كارهايي كه اين بچه سوسولاي غربي ميكنند ميگي انتقام سخت؟ پس جنايات گروههاي تكفيري رو هنوز نديدي .
  • سعید ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    7 0
    مافیای آقازاده ها در ایران
  • ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    0 0
    ماهم مافيا كم نداريم مثل مافياي زمين خواران مافياي ارز و مافيا هايي كه به راحتي هزاران ميليارد سرمايه مردم مستضعف رو خوردن و فتنه درست كردن ويا مافيايي كه بابك زنجاني را پولدار كرد و مافياي پتروشيمي و موبايل و غيره حتي در كشورمان مافياي خبري هم داريم كافيه يك مشت زرد نويس از كسي دل خوش نداشته باشن اونوقت ميبيني چه كار ميكنند
  • ممد ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    7 1
    اگه این مافیا سایت عضو گیری چیزی داره بگید میخوام برم بهشون ملحق بشم خیلی عقده دارم :D
  • amir ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    8 1
    ای کاش میشد عضو مافیا بشم.
  • محمدرضا IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    0 1
    من عاشق کارای گانگستر بازی و خلافم بازی مورد علاقه ی گانگستری من GTA5 هست خخخخخخخ با کارل جانسون دست به خیلی کارا میزنیم
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    عالی از این جور اطلاعات ها بیشتر بذارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس