کد خبر 327801
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱

حجت‌الاسلام فرحزاد به سیره امام سجاد(ع) در صدقه دادن اشاره کرد و گفت: ایشان وقتی صدقه می‌داد دست فقیر را می‌بوسید و می‌فرمود صدقه به دست خداوند می‌رسد و در حدیث دیگری آمده است که کارهای خیر انسان‌ها از سوی فرشتگان ثبت می‌شود به جز صدقه که خود خداوند آن‌را می‌گیرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم همزمان با هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم به تبیین آثار و برکات صدقه دادن پرداخت و گفت: در ماه رجب، شعبان و رمضان اعمالی مشترک وارد شده است مانند صدقه دادن اگر چه به مبلغ ناچیزی باشد.
 
حجت‌الاسلام فرحزاد اظهار کرد: شخصی نزد پیامبر (ص) به خاطر مشکل‌های مالی شکایت کرد، ایشان فرمودند: پولی را قرض کن و آن را صدقه بده تا مشکل مالی‌ات برطرف شود.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که هر کسی به اندازه مال خود در راه خدا انفاق کند، افزود: کسانی که توان مالی بیشتری دارند اموال بیشتری در راه خدا انفاق کند و کسانی که مال کمتری دارند به اندازه توان مالی خود صدقه بدهند.
 
حجت‌الاسلام فرحزاد اظهار کرد: در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که رزق و روزی با صدقه دادن زیاد می‌شود و بلاهای آینده را از انسان برطرف می‌کند.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که دعا کردن و صدقه دادن سبب رفع بلاهای آینده می‌شود، گفت: خداوند با کمترین صدقه بزرگ‌ترین بلاها را از انسان برطرف می‌کند.
 
حجت‌الاسلام فرحزاد تصریح کرد: اگر کسی مالش را در راه حق خرج نکند مجبور می‌شود دو برابر آن را در راه باطل خرج کنند، مال و اموال برای مصرف کردن است و انسان باید اول به معیشت زندگی و خانواده‌اش را برآورده کند و مقداری آن‌را در راه خدا انفاق کند.
 
وی با بیان این که انفاق در راه خداوند سبب آمرزش گناهان می‌شود، ابراز کرد: عابدی 80 سال عبادت خداوند را کرده بود و در آخر عمر مرتکب گناهی شد و عبادت‌های 80 ساله‌اش از بین رفت، وقتی مشرف به مرگ شد؛ در آن هنگام به سائلی کمک کرد؛ امام صادق(ع) درباره این فرد فرمود خداوند به سبب همین انفاق او را بخشید و ثواب عبادت 80 ساله‌اش را به او برگرداند.
 
استاد حوزه علمیه قم به سیره امام سجاد(ع) در صدقه دادن اشاره کرد و گفت: ایشان وقتی صدقه می‌داد دست فقیر را می‌بوسید و می‌فرمود صدقه به دست خداوند می‌رسد و در حدیث دیگری آمده است که کارهای خیر انسان‌ها از سوی فرشتگان ثبت می‌شود به جز صدقه که خود خداوند آن‌را می‌گیرد. 
 
حجت‌الاسلام فرحزاد بیان کرد: در حدیثی از پیامبر(ص) آمده است که جوانی اهل معصیت ولی اهل بخشش و انفاق است پیش خداوند مقرب‌تر از پیرمرد عابد بخیل و خسیس است که خمس و زکات را نمی‌پردازد.
 
استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: در سفری با حضرت آیت الله بهاءالدینی بودم، که ایشان بیان داشتند که بلاهایی را می‌بینم که قرار است که بر مردم نازل شود ولی کارهای خیر آن‌ها مانند صدقه دادن و دعا کردن حائلی می‌شود که این بلاها از سر آن‌ها برطرف شود.
 
استاد حوزه علمیه قم به سیره امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت: سفره اکرام ایشان همیشه در مدینه پهن بود و ایشان سه بار اموال خود را به میان فقرا تقسیم کردند، به خاطر همین به کریم اهل بیت معروف شدند؛ حتی وقتی مرد شامی به امام حسن مجتبی(ع) دشنام داد، او را مورد اکرام و احسان قرار دادند و خرج مسافرتش را پرداخت کردند.

منبع:  روضه نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس