این خبر به روز می شود ...

به گزارش مشرق، نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «عملیات دهم ماه رمضان» رو به رو شد.

شب گذشته مقاومت اعلام کرد که راس ساعت 9 شب به وقت بیت المقدس، (10:30) به وقت تهران تل‌آویو را موشک باران می‌کند که به این وعده عمل کرد و با شلیک 10 موشک خواب را از چشم صهیونیست‌ها گرفت و طی این حمله یک نفر کشته و چندین تن نیز زخمی شدند.

خبرهای روز پنجم «دفاع غزه» را در اینجـا می‌توانید، دنبال کنید.


شنیده شدن صدای انفجار در تل آویو

 شبکه لبنان 24 صدای چند انفجار در حومه تل آویو شنیده شده است و آژیرهای خطر نیز در این منطقه به صدا در آمده است.

برنده جایزه امنیتی رژیم صهیونیستی، گنبد آهنین را بزرگترین دروغ جهان خواند

پایگاه خبری «عکا» نوشت: «موتی شیفر» متخصص هوا و فضا و برنده جایزه امنیتی رژیم صهیونسیتی در اظهاراتی اعلام کرد که «گنبد آهنین» بزرگترین فریب جهان است.

بنا بر این گزارش، همزمان با مانور رژیم صهیونیستی بر قدرت این سامانه در مقابله با موشک‌های فلسطینی، این سخنان مانند یک صاعقه بر سر رژیم صهیونیستی فرود آمد.

شیفر در سخنان امروز یکشنبه خود گفت که امروز هیچ موشکی وجود ندارد که بتواند جلوی یک موشک دیگر را بگیرد و گنبد آهنین فقط یک نور صوتی است که جلوی افکار عمومی رژیم صهیونیستی وبالطبع خود این رژیم را می‌گیرد. تمام انفجار موشکهایی که در هوا مشاهده شده خود به خود صورت گرفته است و تا کنون هیچ موشکی از گنبد آهنین برای مهار حداقل یک موشک پرتاب شده از نوار غزه صورت نگرفته است.

وی افزود که فضاهای باز خرافه‌ای برای بزرگنمایی گنبد آهنین است وموشکهایی که از آن سخن گفته می‌شود و ادعا می‌شود که گنبد آهنین جلوی آن را گرفته است موشکهایی فرضی هستند که در رایانه‌های کنترل گنبد آهنین متولد شده و مرده‌اند تا به این لحظه هیچ شخصی ندیده که یکی از موشکهایی که گنبد آهنین مانع آن شده به زمین بخورد و قطعاتی که بر روی زمین دیده می‌شود مربوط به خود گنبد آهنین است.

شیفر در پایان گنبد آهنین را توطئه مشترک امنیت رژیم صهیونیستی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم می‌داند تا مانع از آشتی (و صلح) شوند.

جایزه امنیتی رژیم صهیونیستی هر سال به فرد یا سازمانی داده می شود که به تامین امنیت این رژیم کمک کرده باشد. شیفر از جمله کسانی است که برنده این جایزه شده است.



اخوان المسلمین اردن خواستار اخراج سفرای اسرائیل از امان و قاهره شد

حزب جبهه کار العمل اسلامی، شاخه سیاسی اخوان المسلمین اردن خواستار اخراج سفرای اسرائیل از امان و قاهره شد.

- سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی: سه موشک گراد به اشدود و ۱۱ موشک ۱۰۷ به زیکیم و یادمردخای شلیک کردیم

  - شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد یک خودرو نظامی اسرائیل را هدف قرار داده است

- کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی: امروز ۶۰ موشک از نوار غزه به اسرائیل شلیک شد

تلویزیون رژیم صهیونیستی: مقاومت کاری انجام داد که هیچ ارتش عربی آن را انجام نداده بود
خبرگزاری فلسطینی «معا»، پس از آنکه حماس در پاسخ به تشدید حملات به نوار غزه تهدید کرد تل‌آویو را با موشک مورد هدف قرار قرار خواهد داد و این هشدار را در ساعت 10 شب به وقت محلی اجرا کرد کانال 2 رژیم صهیونسیتی در برنامه‌ای به بررسی این موضوع پرداخت.

تحلیلگر برنامه در قسمتی از سخنان خود به توان مقاومت فلسطین اذعان کرد و گفت: گروههای مقاومت در نوار غزه کاری انجام دادند که همه ارتش‌های عربی با یکدیگر هم آن را انجام نداده بودند هیچکس جرأت بمباران تل‌آویو را نداشت.


حزب الله: مقاومت فلسطین همانند مقاومت لبنان، پیروز خواهد شد

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با انتقاد از سکوت کشورهای عربی نسبت به جنگ تمام عیار دشمن صهیونیستی علیه غزه،‌ تاکید کرد که مقاومت فلسطین همانند مقاومت لبنان، پیروز خواهد شد.

 با شهادت یک جوان 19 ساله در شرق غزه، «اشرف قدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدا را 167 نفر اعلام کرد.

الجزیره: درخواست آمریکا از قطر و ترکیه برای میانجیگری بین اسرائیل و فلسطین

خبرنگار الجزیره گزارش کرد که آمریکا از قطر و ترکیه درخواست کرده است تا برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس میانجیگری کند.


«تل‌آویو» پیشنهاد آتش‌بس آنکارا را رد کرد

مطبوعات چاپ سرزمین‌های اشغالی در شماره امروز یک‌شنبه ضمن پرداختن به ششمین روز تجاوز «اسرائیل» علیه نوار غزه مدعی شدند، تل‌آویو پیشنهاد آنکارا برای توقف حملات و برقراری آتش‌بس را رد کرده است.


فیلم/انهدام تانک مرکاوا توسط مقاومت فلسطین
گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس فیلمی را از انهدام یک تانک "مرکاوا" به دست نیروهای مقاومت منتشر کرد.

منبع امنیتی مصری: گذرگاه رفح به روی مجروحان فلسطینی باز است

یک منبع امنیتی فلسطینی در گفت‌وگو با روزنامه «الیوم السابع»، اعلام کرد که گذرگاه رفح به روی مجروحان فلسطینی باز است.

نتانیاهو: جنگ ادامه می‌یابد و پایانش مشخص نیست

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی «کنست» بر ادامه حمله به غزه تاکید کرد.


حمله به ۱۳۲۰ هدف در نوار غزه و پاسخ مقاومت با ۸۰۰ موشک

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز درگیری‌ها در نوار غزه به ۱۳۲۰ هدف حمله کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه از افزایش شهدا به 166 تن و زخمی‌ها به 1120 نفر خبر داد

 فرانسه خواستار آتش بس در نوار غزه شد

 پایگاه خبری الوطن، "ژان لودریان" وزیر دفاع فرانسه طی سخنانی اعلام کرد،‌ کشورش خواستار آتش بس در نوار غزه بوده و خواهان اعتدال از سوی اسرائیل در پاسخ به موشک‌های حماس است.

ارتش رژیم اسرائیل طی روزهای گذشته صدها بار به نوار غزه حمله کرده است، در این حملات، چندین منزل مسکونی نیز مورد هدف قرار گرفتند، که بر اثر آن دست‌کم 150 فلسطینی شهید و بیش از هزار فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.


هجوم ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و ضرب و شتم نمازگزاران

ارتش رژیم صهیونیستی با هجوم ناگهانی به مسجدالاقصی نمازگزاران این مسجد را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد و آنها را به زور از مسجد بیرون کرد.


انتقاد روزنامه‌نگار اسرائیلی از تحریف حقایق حمله به غزه در رسانه‌های عبری

 پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، «یووال درور» روزنامه‌نگار اسرائیلی در گزارشی به شدت از سیاست سکوت و جهت‌دار رسانه‌های رژیم صهیونیستی در قبال جنایات در نوار غزه انتقاد می‌کند.

وی مطلب خود را اینگونه آغاز می‌کند که رسانه‌های نزدیک به جناح حاکم اکاذیبی که مورد خواست مقامات ارتش است را تحویل مردم می‌دهند و رفتار این رسانه‌ها مانند جنگهای پیشین هیچ تفاوتی ندارد و گویای مثل «وقتی بمبها صدا می‌کنند قلمها لال میشوند» است این رسانه‌ها درعناوین اصلی خود آنچه به وسیله ارتش نقل شده را بدون هیچ تحقیقی منتشر میکنند و تحلیلگران سیاسی و نظامی آنها در گامی بالاتر حمایت بی‌چون و چرای خود را اعلام می‌کنند اما واقعیت اخبار منتشر شده به وسیله ارتش تنها چند دقیقه پس از نشر حقایق در شبکه‌های اجتماعی روشن می‌شود و کذب بدون آن برای همگان آشکار میگردد.

این خبرنگار در ادامه می‌نویسد که تنها یک نگاه سریع به روزنامه‌های عبری زبان به استثنای «هاآرتص» که همگام با آنها نیست مشخص می‌کند که قتل کودکان و شهروندان غزه در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی در صفحات اول جایی ندارد و همه موفقیت (دروغ) «گنبد آهنین» را جشن گرفته‌اند و برای برانگیختن عواطف اسرائیلی‌ها به تاثیر روانی موشکهای مقاومت بر کودکان ساکن جنوب سرزمینهای اشغالی پرداخته‌اند.

زخمی شدن 4 نیروی نخبه ارتش رژیم صهیونیستی

کمین نیروهای مقاومت فلسطینی در سواحل غزه زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست نخبه این رژیم را در پی داشت.


-- بر اثر بمباران اردوگاه «المغازی» واقع در مرکز نوار غزه 1 نفر به شهادت رسید و 4 نفر دیگر مجروح شدند، بدین ترتیب تعداد شهدای فلسطینی تا به این لحظه به 165 نفر رسیده است.

هشدار رژیم صهیونیستی به ساکنان شمال غزه برای موج کشتار جدید

رژیم صهیونیستی ضمن اعلام اینکه قصد دارد در مناطق خاصی در شمال غزه حملات جدیدی آغاز کند از ساکنان آن مناطق خواست فورا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

رژیم صهیونیستی درخواست کرد: ساخت موشک در غزه متوقف شود

در حالی که رژیم صهیونیستی نتوانسته است برای یک ساعت هم شلیک موشک از غزه را متوقف کند، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که تل‌آویو برای برقراری آتش‌بس خواستار توقف ساخت موشکهای مقاومت در غزه شده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد:«نتانیاهو» به دنبال دستیابی به یک آتش‌بس طولانی مدت است

کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم خواهان یک توافق آتش‌بس طولانی با میانجی‌‌گری قطر است و در صورت عدم تحقق آن حملات علیه غزه افزایش خواهد یافت.

زخمی شدن 208 صهیونیست از آغاز تجاوز علیه غزه


منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از مجروحیت ۲۰۸ فلسطینی در طول ۶ روز تجاوز مکرر به غزه خبر دادند

انتشار اسامی 163 شهید حملات رژیم صهیونیستی
یک پایگاه فلسطینی اسامی و سن 163 شهید غزه در دور جدید حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی به این باریکه را منتشر کرده که مسئله دردناک آن سن و سال بسیار پایین برخی شهدای فلسطینی است.

پناهگاه‌های عمومی شمال فلسطین اشغالی هم باز شد

پس از طرح ادعای پرتاب چند موشک از لبنان به سمت سرزمینهای اشغالی، مقامات منطقه «الجلیل غربی» از باز شدن پناهگاههای عمومی در این منطقه خبر دادند.

غزه در صبح روز ششم جنگ؛ ۱۶۴ شهید و ۱۱۰۰ مجروح

رژیم صهیونسیتی برای ششمین روز متوالی به حملات بی‌امان خود به نوار غزه ادامه داد و تا صبح روز ششم باعث شهادت ۱۶۴ فلسطینی و مجروحیت نزدیک به ۱۱۰۰ نفر شده است.

خاکسپاری شبانه و مخفیانه نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی

شاهدان عینی از قدس اشغالی از خاکسپاری تعدادی از سربازان رژیم صهیونیستی در میان حراست شدید و به دور از چشم رسانه‌ها خبر دادند.

عقب نشینی بالگردهای رژیم صهیونیستی از شمال غرب غزه

بالگردهای صهیونیست پس از بکارگیری سلاح دوش پرتاب توسط نیروهای مقاومت وادار به عقب نشینی از شمال غرب غزه شدند.

خبرگزاری آناتولی خبر داد که یکی از مجروحان حملات هوایی بامداد امروز در غزه به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد/آمار شهدا به 158 نفر رسید

 عملیات ناموفق کماندویی در غرب غزه / تلاش‌ کماندوها اسرائیلی برای غافلگیر کردن نیروهای مقاومت

نیروهای کماندوی رژیم صهیونیستی برای غافلگیر کردن نیروهای مقاومت از سمت غرب این منطقه و از ساحل به خاک غزه هجوم بردند.

بنابر این گزارش، درحالی که نیروهای مقاومت آماده بودند تا جلوی حمله نیروهای زمینی و زرهی صهیونیست‌ را از غرب بگیرند، اسرائیلی‌ها با توجه به تجربه ناکامی در طی دو حمله ناکامشان به غزه طی دو نبرد 8 روزه و 22 روزه، این بار طی عملیاتی آبی-خاکی و با بهره گیری از ساحل 42 کیلومتری نوار غزه تلاش کردند وارد این منطقه شوند.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز از نوار غزه گزارش داد که نیروهای فلسطینی در ساحل شمال غربی به مقابله با کماندوهای اسرائیلی پرداخته اند و صهیونیست‌ها در تلاشند با پشتیبانی بالگردها و کشتی‌های جنگی خود بتوانند از سد نیروهای فلسطینی عبور کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    به لبنان هم حمله کردند
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    افرین بر ملت ایران که دشمن رو به زانو در آرودن
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    افرین بر ملت ایران که دشمن رو به زانو در آرودن
  • حاجوی ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    نیروهای مقاومت پیروزند چون با هدف و ایمان و برای دفاع از مظلوم میجنگند
  • محمد ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    جناب ناشناس ای کاش یک حجم کوچکی نیز برای ما نگه می داشتید . ضمناٌ فراموش کار هستم ، ملت ایران کدام دشمن رو به زانو در آرود ؟ .
  • محمد ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    جناب حاجوی یقین بدانید ، اگر مظلوم نباشد ؛ ظالمی وجود نخواهد داشت .
  • حاجوی ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    برادر گرامی آقای محمد زنان و کودکان بی دفاع چطور مظلوم نباشند ؟
  • مرتضی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    آقا محمد ، رهبر انقلاب حضرت علی رو مقتدر مظلوم میداند. همه امامان ما مظلوم بودند. این چه تحلیلیه که شما میکنید. اتفاقا تا ظالم نباشه مظلوم نخواهد بود. نه برعکس
  • محمد ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    شکی وجود ندارد که زنان و کودکان مظلوم هستند ، چون کاری از دستشان بر نمی آید. و جواب شما را نیز رهبران این زنان و کودکان باید بدهند .
  • دانشجو ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    مرگ بر رژیم صهیونیستی
  • محمد ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    آقا مرتضی لطفاٌ به مسئولین سایت مشرق نیور یاد آور شوید که نظر بینندگان را سانسور نکنند . با تشکر
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    محمد آقا شما خودت را به روز کن برادر خیلی عقبی
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    یعنی من کشته مرده این تحلیل های محمدم
  • محمد ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    در عقب بودنم شکی ندارم و نمی توانم خود را به روز نمایم ، شما لطف کنید به خواسته من جواب دهید . متشکرم
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    تا زمان احساس شکست توسط صهیونیستها و تقاضای واسطه گری ابرقدرتها برای حمع و جور کردن افتضاحی دیگر جنگ ادامه دارد!!!!
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    10موشک زدند و 1 نفر کشته شد. احتمال زیاد 9 تا با گنبد اهنین حذف شده بود.
  • ناشناس ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    لعنت خدا بر شیطان کوچک وشیطان بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس