کد خبر 326487
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

دولت جدید هند از حزب راستگری ˈبهارتیا جاناتاˈ بودجه نظامی جدیدی که بیش از 12درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد به مجلس پیشنهاد کرده است.

به گزارش مشرق،  ˈآرون جیتلیˈ وزیر دفاع هند روز پنجشنبه بودجه نظامی را در لایحه بودجه سال مالی 2015-2014 کشورش به میزان 12ممیز 5 درصد در مقایسه با بودجه سال مالی قبل افزایش داد.

جیتلی که همزمان وزیر دارایی نیز هست این لایحه بودجه را در مجلس نمایندگان این کشور (لوک سابا) که کمتر از دو ماه است شکل گرفته مطرح نمود.

جیتلی در لایحه بودجه دو تریلیون و 290 میلیارد روپیه را به وزارت دفاع به عنوان بخشی از برنامه دولت هند برای تجهیز نیروهای مسلح این کشور به تجهیزات نوین اختصاص داد.

هر 60 روپیه در زمان حاضر یک دلار ارزش دارد.

وی همچنین سقف سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در بخش نظامی از 26درصد کنونی به 49 درصد افزایش داد.

دولت ائتلاف مترقی متحد تحت رهبری حزب کنگره که در انتخابات اخیر هند از قدرت برکنار شد در بودجه سال مالی 2014-2013 جمعا دو تریلیون و 36 میلیارد و 720 میلیون روپیه را به وزارت دفاع اختصاص داد و آن را در بودجه موقت که در فوریه سال جاری مطرح نمود به دو تریلیون و 240 میلیارد روپیه رساند.

وزیر دفاع هند امروز طی سخنانی در جریان طرح بودجه سالانه گفت: نمی توان درمورد امنیت کشورمصالحه کرد. ˈمن به همین جهت پیشنهاد می کنم که دو تریلیون و 290 میلیارد روپیه به وزارت دفاع در طول سال مالی جاری اختصاص داده شود.ˈ

وی 50 میلیارد روپیه دیگر را علاوه بر 895 میلیارد و 879 میلیون و 500 هزار روپیه مورد نظر در بودجه موقت برای خرید تسلیحات جدید برای نیروهای مسلح اختصاص داد.

جیتلی در مورد افزایش سقف سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش نظامی با مدیریت و کنترل کامل هند، گفت: هند امروزه بزرگترین خریدار تجهیزات نظامی در جهان است و توانایی شرکت های داخلی در تولید تجهیزات نظامی هنوز در مرحله مقدماتی قرار داد.

وی افزود: ما بخش اعظم تجهیزات نظامی مورد نیازخود را به طور مستقیم از شرکت های تحت کنترل دولت های خارجی می خریم و ارز خارجی هنگفتی را برای خرید این تجهیزات پرداخت می کنیم.

جیتلی گفت: ما با 26 درصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش نظامی موافقت می کردیم اما اکنون آن را به 49 درصد با مدیریت و کنترل کامل هند افزایش می دهیم.

نیروهای مسلح هند هم اکنون سرگرم بازسازی تجهیزات خود و درصدد نهایی سازی چندین قرارداد بزرگ از جمله یک قرارداد تقریبا 18 میلیارد دلاری برای خرید 126 فروند جنگنده میان برد چنده منظور هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس