کد خبر 325532
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه نوسازی تاکسی های فرسوده آغاز شده است گفت: عملیات نوسازی ۴ هزار تاکسی فرسوده شهر در حال انجام است و طی هفته های گذشته چند صد دستگاه از تاکسیهای جدید وارد ناوگان شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، میثم مظفر مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان این مطلب‌ اظهار داشت: ۱۷ هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران وجود دارد که برخی از آنها عمر بیش از ۱۰ سال دارند و برخی با وجود عمر کمتر به دلیل مشکلات عدیده فنی قادر به اخذ برگه معاینه فنی نیستند و باید مورد نوسازی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در فاز نخست ۴ هزار تاکسی فرسوده شهر نوسازی می شوند که تاکنون بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ تاکسی فرسوده مراحل ثبت نام، تکمیل پرونده، مراحل اسقاط خودروی فرسوده و تحویل خوردوی جدید را آغاز کرده اند. بخش قابل توجهی از این تاکسی ها نیز در مراحل پایانی روند نوسازی قرار دارند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه طی هفته های گذشته چند صد تاکسی پایه گاز سوز جدید تحویل تاکسیرانی شده است گفت: امید است طی سه ماه آتی روند نوسازی ۴ هزار تاکسی فرسوده شهر به اتمام برسد و خودروهای جدید تا پایان سال وارد عرصه خدمات رسانی به شهروندان شوند.

وی تصریح کرد: نوسازی ۴ هزار تاکسی فرسوده در گام نخست می تواند علاوه بر ارتقا سطح خدمات رسانی ناوگان تاکسیرانی، سبب کاهش آلاینده های زیست محیطی و آلودگی هوا شود. چنانچه پیش بینی می شود با نوسازی این تعداد تاکسی ۸ هزار تن از ذرات آلاینده محیط زیست کاهش یابد.

مظفر با بیان اینکه در مرحله بعد مقرر شده ۴ هزار تاکسی فرسوده دیگر نیز نوسازی شوند گفت: امید است روند نوسازی تاکسی های فرسوده با همین شتاب پیگیری شود تا بتوانیم عقب ماندگی های این بخش را جبران کرده و ۱۷ هزار تاکسی فرسوده پایتخت را به طور کامل نوسازی قرار دهیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، ورود تاکسی ها هیبریدی به ناوگان را از دیگر اقدامات موثر برای کاهش آلودگیهای زیست محیطی و ارتقا سطح خدمات رسانی دانست و گفت: توسعه کیفی ناوگان تاکسیرانی از مهمترین اقداماتی است که مدیریت شهری در دستور کار خود دارد تا به نقطه ای برسیم که سطح خدمات رسانی تاکسیها به شهروندان در شان آنها باشد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس