مصطفي هاشمي طبا در گفت و گو با بي بي سي فارسي از تصميم کميته ملي المپيک ايران دفاع کرد.

رئيس اسبق کميته ملي المپيک ايران و تنها ايراني که سابقه عضويت در کميته اجرايي کميته بين المللي المپيک را داشته است، در گفت و گويي با بخش ورزشي شبکه فارسي بي بي سي از تصميم کميته ملي المپيک ايران براي اعتراض به لوگوي المپيک 2012 دفاع کرد.

کميته ملي المپيک ايران روز گذشته در نامه اي به کميته بين المللي المپيک خواستار تغيير لوگوي مسابقات شد و اين نماد را واژه اي صهيونيستي خواند که همان واژه zion يا صهيون است.

اگرچه بسياري از رسانه هاي بين المللي سعي کرده اند اعتراض ايرانيان را کمرنگ کنند؛ اما هاشمي طبا در گفت و گويش با اين رسانه بيگانه با دفاع از عملکرد کميته ملي المپيک گفت: «شک نداشته باشيد که آنها اين لوگو را با نيت طراحي کرده اند. کميته ملي المپيک ايران بايد از اين موضع دفاع کند. اين نماد به وضوح دارد کلمه zion را تداعي مي کند و مشخص است که با هدف طراحي شده. مسئولان برگزاري مسابقات بايد اين نماد را عوض کنند.»

در اين لحظه مجري برنامه از مهمان تلفني برنامه مي پرسد اين لوگو نشان دهنده سال بازي ها يعني 2012 است. نکته اي که هاشمي درباره اش گفت: «نبايد خودمان را به نفهميدن بزيم. اين آرم به وضوح نشان مي دهد طراحانش هدف سياسي داشته اند و کميته المپيک بايد هرچه زودتر اين نماد را تغيير دهد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس