عضو مجلس شورای عربستان با اذعان به پرورش عناصر گروه تروریستی داعش از سوی مبلغان سعودی، سرکرده این گروه را بازیگر هالیوود و بالیوود توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، قاضی عیسی الغیث عضو مجلس شورای عربستان و رییس مرکز الوسطیه به روزنامه اینترنتی عربستانی المواطن گفت: تروریسم باندهای وابسته به القاعده و داعش برآمده از بسترهایی است که آن‎ها را مبلغانی که در دانشگاه‎ها، مدارس و بخش‎های دولتی عربستان و کشورهای دیگر می‎چرخند و فعالیت می‎کنند، پرورش می‎دهند.

رییس مرکز الوسطیة، داعش و القاعده را خوارج و سرکرده این گروه (ابوبکرالبغدادی) را هالیوودی و بالیوودی خواند و با اشاره به وجود زمینه‎های شکل گیری این پدیده در میان برخی جوامع عربی و اسلامی پیش بینی کرد که در آینده شاهد تندروی‎ها و تروریسم بیشتری خواهیم بود.

این کارشناس امور فقهی و قضایی اتحادیه عرب، از آزادی عمل القاعده و داعش در کشورهای عربی و اسلامی و تاسیس مراکز ویژه کادر سازی و تشکیل هسته‎های خاموش ابراز شگفتی کرد.

الغیث همچنین خواستار مراجعه مسلمانان به احادیثی شد که به کشتن کسانی تشویق می‎کند که به نام اسلام ضد امت اسلامی قیام می‎کنند.

وی افزود: منابع حدیثی اهل سنت نیز به نقل از امام علی(ع) از پیامبر نقل کرده‎اند که گروهی، در آخر الزّمان پیدا می‎شوند که دارای افکاری احمقانه‎اند. گفتارشان از بهترین گفتار افراد روی زمین است، ایمانشان از گلویشان تجاوز نمی‎کند، از دین به گونه‎ای خارج می‎شوند که گویی تیر از کمان خارج می‎شود، پس آن‎ها را بکشید. به درستی که برای کشندگان این گروه در روز قیامت اجر و پاداش خواهد بود.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    أحسنت معلوم است واقع بین تر شده اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس