کد خبر 324816
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

نتایج تحقیقات انجام شده در انگلیس نشان می دهد که پدیده اسلام ستیزی و حمله گروه های افراطی به مسلمانان در این کشور در طول یک سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، الجزیره نوشت: تعداد گزارشهای دریافتی درباره حمله به مسلمانان در انگلیس در طول یک سال گذشته به شدت افزایش یافته است. 

این گزارش بنا بر تحقیقات انجام شده از می 2013 تا فوریه سال جاری میلادی توسط دانشگاه "تیساید" و موسسه "تل ماما"(موسسه فعال در زمینه اسلام هراسی و حملات انجام شده علیه مسلمانان در انگلیس) منتشر شده است. 

بر اساس این گزارش، از سال گذشته و بعد از کشته شدن یک سرباز انگلیسی در لندن، میزان حمله به مسلمانان در بریتانیا افزایش یافته و اگر زنی با پوشش اسلامی به تنهایی در خیایان های شهرهای مختلف انگلیس مشاهده شود می توان پیش بینی کرد که وی به راحتی هدف حمله قرار خواهد گرفت. 

نتایج تحقیقاتی که در این رابطه در انگلیس انجام شده نشان می دهد که اعتماد چندانی میان پلیس و گروه های مسلمان در بریتانیا وجود ندارد از همین رو در برخی موارد گزارش های مربوط به حملات گروه های افراطی به مسلمانان در این کشور ثبت می شود. 

این در حالی است که در یک سال گذشته شکایت های مختلفی از سوی مسلمانان انگلیسی در مورد اینکه امنیت آنها در خیایان ها کم شده ثبت شده است. 

بارزترین نمونه از افزایش تهدیدها علیه مسلمانان در انگلیس، کشته شدن یک زن در "کولچستر" در ماه گذشته میلادی بود. پلیس انگلیس معتقد است که قتل این زن ممکن بنا به انگیزه های دینی بوده باشد چون مقتول پوشش اسلامی داشته و چادر به تن کرده بود. 

بر اساس این گزارش، در دوره ذکر شده 23 مورد حمله به مسلمانان، 56 حمله به مساجد، و صدها مورد تهدید آنلاین علیه مسلمانان در انگلیس ثبت شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس