کد خبر 324773
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

گزارش های منتشر شده در روز یکشنبه حاکی است ژاپن قرار است در پی تعدیل محدودیت ها در زمینه صادرات محصولات نظامی ، برای نخستین بار مجوز صادرات اینگونه تسلیحات را صادر کند.

به گزارش مشرق، این در حالی است که توکیو در تلاش برای گسترش حضور نظامی و اقتصادی خود در سطح جهان است.

بر اساس این گزارش، شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی قصد دارد سنسورهایی با عملکرد بالا را به آمریکا صادر کند. روزنامه نیکی ژاپن بدون اشاره به منبع خبر خود اعلام کرد آمریکا از این سنسورهایی در سیستم دفاع موشکی پیشرفته پاتریوت (PAC-2) استفاده می کند که قصد دارد به قطر صادر کند .

تصمیم توکیو در این باره - که احتمالا اواخر این ماه اتخاذ خواهد شد - پس از آن اتخاذ می شود که ژاپن در ماه آوریل در قوانین سخت گیرانه خود در زمینه صادرات تسلیحات اصلاحاتی انجام داد ، به ویژه در زمینه صادرات محصولاتی که به کشورهای حاضر در درگیری ها صادر خواهند شد.

دولت شینزو آبه نخست وزیر ژاپن قوانین را در این زمینه تعدیل کرد تا در تلاش برای پیوستن ژاپن به برنامه های مشترک بین المللی به منظور توسعه تسلیحات و افزایش توان صنعت نظامی خود، اجازه صادرات محصولا نظامی را صادر کند . روزنامه نیکی گزارش داد ژاپن اعلام کرده است صادرات موشک از سوی آمریکا به قطر احتمالا سبب درگیری ها در منطقه نخواهد شد.

 شرکت میسوبیشی بر اساس مجوزی که دارد سنسورهایی برای نیروهای دفاع از خود ژاپن تولید می کند. بر اساس گزارش روینامه نیکی، این سنسور یکی از مولفه های کلیدی اشعه مادون قرمز است که در موشک ها از آن به منظور شناسایی و رهگیری اهداف استفاده می شود .
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس