کد خبر 32476
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۶

در پي افشاي تقلب وزير دفاع آلمان در پايان نامه دکترا و افزايش انتقادها از وي، اين مقام آلماني امروز اعلام کرد که از سمت خود کناره گيري مي‌کند.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، روزنامه آلماني "ولفزبورگرآلگماينه " نوشت: کارل تئودور تسو گوتنبرگ امروز در کنفرانس خبري اعلام کرد که از سمت خود کناره گيري مي‌کند.

براساس اين گزارش، وي در مورد اين اقدام گفت که تصميم براي استعفا، دردناک‌ترين مرحله زندگي وي بوده است و آسان نيست که سمتي که به آن دلبستگي داشت را ترک کند.

گوتنبرگ افزود: من هميشه آماده مبارزه بوده‌ام اما اکنون به آخر خط رسيده‌ام. وي همچنين اعلام کرد که آمادگي دارد تا درباره پايان‌نامه‌اش توضيح دهد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که براي بازديد از نمايشگاه کامپيوتر (CeBIT) در هانوفر به سر مي‌برد، در واکنش به انتشار اين خبر اعلام کرد که غافلگير شده است.

چندي پيش مشخص شد که وزير دفاع آلمان براي کسب مدرک دکترا در نوشتن پايان‌نامه مرتکب تخلف شده است که انتقادهاي فراواني از وي را به دنبال داشت از جمله اينکه "اليور لپسيوس " که از سال 2002 در دانشگاه بايرويت - دانشگاه محل تحصيل گوتنبرگ - تدريس مي‌کند اعلام کرد که وي مرتکب کلاهبرداري شده است.

پيش از اين نيز شماري از مردم برلين ضمن اقدام به برگزاري تظاهرات خشم خود را از اقدام گوتنبرگ در زمينه تقلب در کسب مدرک دکترا اعلام کرده بودند. حاضرين در اين تجمع به نشانه اعتراض به اقدام گوتنبرگ و دروغگو خواندن وي براي نشان دادن خشم خود مانند کشورهاي عربي عمل کردند و کفش‌هاي خود را از نرده‌هاي مقابل وزارت دفاع آلمان آويزان کردند و نوشته‌هايي به سبک انقلاب فرانسه در قرن هيجدهم را نيز در کنار کفش‌ها قرار دادند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس