محمد متوسلیان برادر جاوید الاثر احمد متوسلیان گفت: اگرچه سال‌هاست که از برادرم خبری نیست اما چنانچه ۵ درصد هم احتمال سلامتی اورا بدهیم باز هم یعنی منتظریم. درصد زنده بودنشان را پایین می‌دانیم اما همچنان به بازگشتش امیدواریم.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - محمد متوسلیان برادر احمد متوسلیان فرمانده جاوید الاثر هشت سال دفاع مقدس است. او که سه سال از برادر گمشده‌اش بزرگتر است در سی و دومین سالگرد ربوده شدن برادرش در بیروت به همراه سه دیپلمات دیگر از امیدواری و ناامیدی نزدیکان حاج احمد متوسلیان در مورد بازگشت او گفت: 32 سال از ربوده شدن حاج احمد متوسلیان می‌گذرد اما همچنان ما بلاتکلیف هستیم. اگرچه سال‌هاست که از او خبری نیست اما چنانچه 5 درصد هم احتمال سلامت بودن و بازگشت ایشان را بدهیم باز هم یعنی منتظریم. درصد زنده بودنشان را پایین می‌دانیم اما همچنان به بازگشتش امیدواریم. همه اعضا خانواده نیز همین طورند. منطقی‌اش همین است که منتظر خبر موثقی بمانیم.

او با اشاره به فعالیت‌هایی که برای پیدا شدن این چهار دیپلمات ربوده شده صورت گرفته است، گفت: از زمانی که این چهار نفر اسیر شده‌اند، هیچ سند، نوشته و یا عکسی دال بر زنده بودنشان ندیده‌ایم. اما وزارت خارجه شفاها گاهی می‌گوید که این‌ها زنده‌اند و در زندان‌های اسرائیل اسیر هستند. اما نمی‌دانیم دقیقا مدارکشان برای عنوان کردن این ادعاها چیست؟

 پیگیری وضعیت 4 دیپلمات ربوده شده وظیفه وزارت خارجه است

متوسلیان در ادامه از خواسته‌های خانواده دیپلمات‌های ربوده شده گفت و افزود: ما به عنوان خانواده این چهار دیپلمات کار چندانی از دستمان برنمی‌آید. به نظرم این وظیفه وزارت امور خارجه است که پرونده آن‌ها را پیگیری و رسیدگی کند. من فکر می‌کنم رکن اول اقدام پرونده چهار دیپلمات ربوده شده، وزارت خارجه است. ما توقع داریم که خبر زنده بودن یا شهادت این چهار دیپلمات را به گوش خانواده‌‌ها برسانند. متاسفانه هر سال در سالگرد ربوده شدن حاج احمد و سه نفر همراهش حرف‌هایی زده می‌شود و دوباره این‌ها به فراموشی سپرده می‌شوند و کار مؤثری از سوی مسئولان وزارت خارجه صورت نمی‌گیرد.

چهاردهم تیر 1361 برابر با چهارم ژوئیه 1982، در خلال تجاوز واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان و اشغال بیروت، چهار تن از اتباع ایرانی به نام‌های سیدمحسن موسوی (رایزن و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت)‌، احمد متوسلیان (وابسته سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت)، تقی رستگار مقدم (راننده و مشاور فنی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت) و کاظم اخوان (خبرنگار و عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی) هنگام بازگشت از سوریه به محل سفارت واقع در بیروت غربی، به دست شبه نظامیان مسیحی موسوم به نیروهای فالانژیست که تحت کنترل و فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی عمل می‌کردند، متوقف و دستگیر شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس