کد خبر 324134
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

همایش «دل‌آرامیم» در حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از سوی حزب مردمسالاری با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری و حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور پارلمانی وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش مشرق ، همایش «دل‌آرامیم» در حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان  عصر دیروز (پنجشنبه) در هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این همایش علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری، حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور پارلمانی وزارت امور خارجه، اعضای شورای مرکزی حزب مردمسالاری و جمعی از نمایندگان ادوار مجلس حضور داشتند.

*«سیرآب انتقادیم، تشنه پیشنهادیم»/ سه ضلع مذاکرات هسته‌ای

در ابتدای این مراسم حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور پارلمانی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بحث هسته‌ای سه ضلع متساوی‌الاضلاع دارد گفت: ضلع اول این مثلث اصل مذاکره و تداوم آن است. ضلع دوم آن خطوط قرمز ما است که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به آن توجه دارد و ضلع سوم این مثلث گشایشی است در صحنه توسعه اقتصادی و دیپلماسی کشورمان انجام گرفته است.

«سیرآب انتقادیم، تشنه پیشنهادیم» جمله‌ای بود که قشقاوی در این مراسم عنوان کرد و در همین رابطه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: چرا ذهن‌ها فقط در انتقاد فعال است و چرا در دادن پیشنهاد فعال نیست.

*هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که غرب تمایل دارد مذاکرات به نتیجه نرسد

وی همچنین پیرامون احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای گفت: به نظر نمی‌رسد که حزب دموکرات آمریکا و آقای اوباما تمایل نداشته باشند که مذاکرات بین ایران و آمریکا به نتیجه نرسد. اگر زیاده‌خواهی طرف مقابل در مذاکرات نباشد و واقع‌بینی جای آن را بگیرد امیدواریم که در این 6 ماه بتوانیم به نتیجه برسیم.

*روبوسی حاتمی با مرد 84 ساله خطا نیست/ مکتب اعتدال از نیاوران آغاز نشده است

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرد دیگری بود که در همایش «دل‌آرامیم» حضور یافت و اظهار داشت: منتقدین به سیاست خارجی یا فرهنگی کشور بدنبال فرار رو به جلو هستند.

جنتی ضمن بیان نگرانی هایش پیرامون وضع اقتصادی جوانان، مشکل ازدواج، مسکن و شغل که به تعبیر وی ام‌الفساد مشکلات شده است، درباره حواشی رخ داده پیرامون حضور حاتمی در جشنواره کن نیز گفت: از من می‌پرسند که چرا خانم حاتمی با مرد 84 ساله‌ای روبوسی کرده است، آنها به جای اینکه افتخار کنند یک نفر در جشنواره بین‌المللی به عنوان داور حضور یافته برای خطای وی فقط حواشی زیادی می‌سازند.

وی همچنین تصریح کرد: کاری که خانم حاتمی در جشنواره کن انجام داده است، خطا نیست اما قابل دفاع هم نیست و من این مطلب را به وی گفتم.

جنتی در حاشیه همایش «دل‌آرامیم گفت» نیز پیرامون منشأ مکتب اعتدال گفت: مکتب اعتدال از نیاوران آغاز نشده است. فکر می‌کنم بحث اعتدال از سال 68 شروع شده و آقای هاشمی رفسنجانی در آن زمان بدون اینکه اعلام کنند اصولا شعارشان اعتدال بود.

*فیلتر نشدن شبکه‌های اجتماعی / افسرده بودن مردم در نظر آقای وزیر

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: احساس می‌کنیم عامه مردم دچار افسردگی هستند. بنابراین تلاشمان این است که فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند را در فضایی شاد و بانشاط تهیه کنیم.

وزیر ارشاد پیرامون فیلتر نشدن شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: شبکه‌های اجتماعی فیلتر نخواهند شد و دیدید که دولت جلوی این کار را گرفت.

* تحقیق و توسعه در حوزه انرژی هسته‌ای جزو حقوق ما است

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری فرد دیگری بود که در همایش «دل‌آرامیم» به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: الان جای دلواپسی نیست و همه باید دل‌آرام باشیم و از تیم مذاکره کنند هسته‌ای حمایت کنیم.

وی افزود: ما معتقدیم که هیچ‌وقت نباید دچار محدودیت شویم یعنی نباید از برخورداری انرژی هسته‌ای پشیمان شویم. تحقیق و توسعه در حوزه انرژی هسته‌ای نیز جزو حقوق ما است و وظیفه سازمان بین‌المللی انرژی اتمی است که ما را در این زمینه کمک کند و تیم هسته‌ای هیچ‌وقت در این موضوع نباید کوتاه بیاید.

کواکبیان خاطرنشان کرد: ما برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم و در توافقنامه ژنو هیچگاه نباید مباحث فرعی همچون عراق و موشک بالستیک مطرح شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • جلال ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    ایول چه عجب
  • علی ترابی ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    0 0
    همین دل ارام های امروز را بعد از انتخابات آینده مجلس خواهیم دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس