مدیرکل وزارت خارجه بلژیک با اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه و با بیان اینکه کلید حل مسائل منطقه نزد ایران است، گفت: در این راستا تداوم همکاری و مساعی جامعه بین‌المللی نیز موضوعی مهم است.

به گزارش مشرق، هیأتی از وزارت خارجه بلژیک به ریاست ون دسل( Van Dessel) مدیرکل روابط دوجانبه این وزارتخانه که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین آخرین تحولات منطقه به ویژه روند مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه به ویژه تحرکات تروریستی در عراق و سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر تقویت روندهای سیاسی و دموکراتیک در منطقه مبتنی بر خواست و اراده مردم تاکید دارد و روش‌هایی نامتعارف مثل استفاده از تروریست‌های داعش و شبه نظامیان مسلح برای تغییر نظام‌های سیاسی که بر اساس رای مردم و انتخابات برپا شده‌اند را امری خطرناک تلقی می‌کند که باید متوقف شود.

حسین امیرعبداللهیان خطر افراط گرایی و تروریسم را صرفا مشکل منطقه ندانست، بلکه خواستار همکاری نظام بین‌الملل به صورت مشترک برای مبارزه با این پدیده شوم شد.

وی افزود: معتقدیم روند سیاسی در عراق نباید دچار خلل شود، چرا که باعث جسارت تروریست‌ها و تهدید صلح و امنیت جهانی خواهد شد.

مدیرکل وزارت خارجه بلژیک با اشاره به نگرانی‌های این کشور از افزایش افراط گرایی و تروریسم در منطقه بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در ارتقای امنیت و حل مشکلات جاری در منطقه تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تروریسم و ناامنی در خاورمیانه بر سایر نقاط جهان هم تاثیر خواهد گذاشت و لذا با توجه به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه معتقدیم که کلید حل مسائل منطقه نزد ایران است. البته در این راستا تداوم همکاری و مساعی جامعه بین‌المللی نیز موضوعی مهم می‌باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس