شبکه السومریه عراق گزارش داد: در جریان درگیری مسلحانه بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح در کربلا دستکم 30 تن کشته و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی در استان کربلا روز چهارشنبه گزارش داد: نیروهای امنیتی بیش از 100 تن از افراد مسلح را در شهر کربلا بازداشت کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در جریان درگیری مسلحانه نیروهای امنیتی عراق و افراد مسلح در شهر کربلا دست‌کم 30 تن کشته و زخمی شدند، گفت: فرماندهان امنیتی و دولت محلی تا ساعاتی دیگر نشستی با هدف بررسی اوضاع کنونی کربلا برگزار می‌کنند.

این منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت: عملیات امنیتی در کربلا برای تحت پیگرد قرار دادن افرادی‌که در صدد ایجاد ناامنی در این شهر هستند، ادامه دارد.

الصرخی دستگیر شد

خبرگزاری «براثا» نوشت: برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نیروهای امنیتی عراق شیخ «محمود الصرخی» را در هنگام فرار از دفترش در منطقه «سیف سعد» به همراه 30 طرفدارش دستگیر کردند.

الصرخی که خود را یکی از مراجع دینی شیعه در عراق می‌خواند پس از چندین سال اختفاء، همزمان با تحولات اخیر عراق و ماجراجویی گروههای تکفیری -بعثی مانند داعش علیه تمامیت این کشور، از روز سه‌شنبه امنیت بخش‌هایی از کربلا را مختل کرده است.

وی ادعای دیدار با امام زمان (عج) را کرده که با واکنش شدید مراجع و شیعیان عراق مواجه شده است. در همان زمان پس از بررسی سابقه وی، مشخص شد که او نیز از نیروهای سابق سازمان امنیت حزب بعث بوده که اکنون با همکاری با سازمان اطلاعات سعودی، با هدف تخریب مرجعیت شیعه، پا به عرصه گذاشته است.

درگیری مسلحانه در کربلا/کشته و مجروح شدن 30 نفر تاکنون

پیش از این یک مقام مسئول در پلیس استان کربلا روز چهارشنبه اعلام کرد: نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم هم اکنون در حال اجرای عملیاتی امنیتی در منطقه "سیف سعد" برای مقابله با گروه‌های مسلح مستقر در این منطقه هستند.

این مقام مسئول عراقی با اشاره به اینکه نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق از بامداد امروز عملیاتی امنیتی را در منطقه "سیف سعد" واقع در 3 کیلومتری جنوب غرب کربلا با هدف مقابله با عناصر مسلح اغاز کردند، اظهار داشت: این عملیات پس از درگیری‌های شب گذشته بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح اجرایی شد.

همچنین یک منبع آگاه در پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی پس از حوادثی که اخیرا کربلا شاهد آن بود، در تمامی مناطق این شهر طرح ممنوعیت آمدوشد برقرار کردند.

ورودی‌های کربلا بسته شد

سایت عراقی سومریه نیوز به نقل از منبعی در پلیس این کشور اعلام کرد، مسؤولان امنیتی عراق تصمیم گرفته اند که در سراسر استان کربلا، قانون منع آمد و رفت اعلام شود.

وی علت این تصمیم را حوادث و درگیری ها دانست که در این استان بین عناصر هوادار "محمود الحسنی الصرخی" و نیروهای امنیتی عراق روی داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در استان کربلا تا اطلاع ثانوی منع آمد و رفت اعلام کرده اند.
به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، عملیات نیروهای امنیتی برای تسلط بر اوضاع ادامه دارد، و همه ورودی های استان کربلا بسته شده است.

شاهدان عراقی امروز اعلام کرد در درگیری های استان کربلا و دیوانیه شماری کشته و یا زخمی شدند.

پس از سال ۲۰۰۳ و زمانی که الصرخی خود را یک مرجع دینی اعلام کرد، روابط او با مراجع در نجف اشرف متشنج شده است.

الصرخی از سال ۲۰۰۴ و بعد از آن که به قتل چند نیروی آمریکایی متهم شد، ناپدید شده است. طی سالهای گذشته چندین مورد درگیری بین هواداران الصرخی و نیروهای امنیتی در استان های جنوبی عراق روی داده است.

نقشه داعش برای ورود به کربلا

فرماندهی عملیات فرات مرکزی به نیروهای امنیتی و گارد مرزی به ویژه نیروهای مستقر در استان های همجوار الانبار و بابل دستور داده است اقدامات لازم و تدابیر امنیتی شدیدی را برای جلوگیری از نفوذ داعش به کربلا اتخاذ کنند.

جاسم الفتلاوی معاون استاندار کربلاء امروز اعلام کرد که شمار زیادی از نیروهای ارتش و افراد داوطلب مقابله با داعش در نقاطی در کربلا که احتمال می رود از سوی داعش تهدید شوند مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه این نیروها در ۳ محور راهبردی در استان کربلا مستقر شده اند، اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه گروه داعش بر گذرگاه های مرزی کربلا سیطره پیدا کرده اند را تکذیب کرد.
جاسم الفتلاوی در ادامه گفت: نیروهای ارتش و افراد داوطلب و گارد مرزی به عمق ۲۰۰ کیلومتر خارج از مرزهای کربلا که منطقه ۱۶۰ نامیده می شود نفوذ کردند.
این مقام محلی افزود: تبادل تجاری و عبور و مروز کامیون های حامل مواد غذایی از کشورهای همسایه به کربلا از طریق گذرگاه های این استان ادامه دارد.

الجزيره: دفتر الصرخي الحسني يکي از مراجع شيعه در کربلا توسط بالگرد مورد هدف قرار گرفت

هلاکت 14 هوادار روحانی فتنه‌گر عراقی/ اعلام حکومت نظامی در کربلا

نیروهای امنیتی عراقی امروز ـ چهارشنبه 11 تیرماه ـ پس از درگیری با طرفداران «سید محمود صرخی» روحانی‌نمایی که ادعای ارتباط با امام زمان(عج) دارد در کربلای معلی حکومت نظامی اعلام کردند.

نیروهای امنیتی عراق 30 نفر از طرفداران صرخی را که قصد ورود به شهر کربلا را داشتند دستگیر کردند.

به گزارش یک منبع امنیتی عراق، ساعت یک بامداد چهارشنبه درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی عراقی و طرفداران سید محمود صرخی در شهر کربلا انجام شد که در این درگیری 14 نفر از طرفداران صرخی کشته و 25 نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

این منبع خبری افزود که نیروهای امنیتی منطقه "سیف سعد" (واقع در کربلا) که منزل محمد صرخی در ان منطقه قرار دارد را محاصره کردند.

دیگر طرفداران سید محمد صرخی در شهرهای دیوانیه و البصره عراق دست به آشوب زده کرده و تعدادی از خیابان‌های شهر را بسته و با نیروهای امنیتی عراقی درگیر شدند.

در شهر بصره نیز هواداران صرخی بزرگراه بصره ـ بغداد را مسدود کردند.

در چند سال گذشته شایعات مبنی بر ارتباط این روحانی فتنه‌گر با امام زمان(عج) و نیز مخالفتش با مراجع عظام تقلید، منجر به درگیری‏هایی میان حامیان صرخی و مردم و نیز دستگاه‎های امنیتی در استان‏های جنوبی عراق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    الصرخی دیگه کیه؟ فتنه جدید شروع شد
  • مهدی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    استاد رائفی پور در مورد صرخی تو سخنرانی یمانی دروغین صحبت کرده بودند و روشنگری کرده بودند.
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    سلام این گفتمان بعد از ده ها سال سابقه هنوز رسانه کم دارد . امیدوارم با کادر سازی سازماندهی شده و تشکیلاتی ظرفیتی ایجاد گردد که در آینده مجموعه هایی با پتانسیل ایده آل این منطق قوی و محکم را منعکس کنند . و این مهم با آینده نگری و سیاستگذاری و برنامه ریزی امثال شما محقق می شود . انشاءالله التماس دعا
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 0
    مردم عراق فازشون چیه؟؟؟؟ مردم شیعه بصره کجا هستند؟؟؟؟؟ سایت مشرق هم که همه اش اخبار دروغ میزاره آخه چطوری تو عراق دارن وارد میشن بعد خبر میزنی صلاح الدین آزاد شد؟؟؟؟ ایران باید مستقیم وارد عمل بشه و تا یک هفته همه این گروها رو به درک واصل کنه وگرنه اوضاع بدتر میشه
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 0
    وقتی ملتی بصیرت نداشته باشه به این روز می افته فقط یک جمله امام : پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیب نرسد هر کسی که ادعای شیعه بودن می کنه باید پیرو ولی فقیه زمان رهبر معظم انقلاب باشه حالا می خواد هر جای دنیا و از هر کشوری باشه. رهبر همه شیعیان فقط سید علی است.
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 0
    اين مرتيكه مزخرف تا الان كجا بوده؟؟؟ انشاء الله كه به زودي به هلاكت بپيونده كه بفهمه تو اين ايامي كه عراق شديداً نياز به وحدت بين مسلمانها داره به جاي ايجاد وحدت دنبال ايجاد تشنج و ... هستش.
  • محمود ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 0
    یا حسین (ع) با گوشه ی عبایت این آتش را خاموش کن
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 0
    شیخ محمود الصرخی - سید محمود الصرخی - سید محمد صرخی - محمود صرخی - شیخ محمود الحسنی الصرخی - بالاخره اسم این یارو چه که خدا لعنتش کنه .
  • ابوالحسن ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    چقدر این جملت قشنگ بود.تحت تاثیر قرار گرفتم.
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 0
    نیاز به روشنگری نداشت از اول هم مشخص بود و تو عراق هم جایگاه چندانی نداره
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 0
    کی گفت مشرق صلاح الدین ازاد شده؟
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 0
    صرخی ظاهرا دارد با گیج کردن نیروهای امنیتی راه را برای داعش باز می کند.
  • نیلوفر ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    2 0
    اين جناب الصرخي هموني نيس كه دختر ملك عبدالا گفت تودفتر پدرش ایشونو دیده و مستقیم عبدالا بهش دستور میده ؟؟همون که میخاد شیعه رو نابود کنه شیخ قلابی شیعه؟؟
  • جواد ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    3 0
    متاسفانه عده ای که تعدادشان کم هم نیست گوش خود را به دشمن سپرده و با افتخار و اعتماد به نفس تفکرات مورد نظر دشمن را بین دوست و آشنا فریاد میزنند. ای کاش خداوند نعمت رهبری حکیم رو از ما نگیره. ای کاش لایق باشیم.
  • جواد ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    1 0
    خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان بخواهند
  • مریم سراوانی ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    لطفا اصلاح کنید سرخی نه صرخی غلط املایی را درست کنید
  • saeid ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    احسنت واقعیت همینه
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    بالاخره الصرخي الحسني نیروه های عراقی دستگیر کردند یا دفترش با بالگرد نابود کردند یا داعش با بالگرد به دفترش حمله کرده؟ یا دفتر نداره و چند ساله پنهان شده؟!!
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    من درتعجبم از اینکه چند ماه پیش در مقاله ای در سایت شیعه آنلاین تمام این وقایع پیش بینی شده بود اینکه بین شیعیان درگیری می شود و تکفیریها از شما عراق به کربلا و نجف حمله می کنند!!!!
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    بله این هنوز از نتایج سحر است بگذار صبح دولتش بدمد تا ببینیم چه گندی زده ایم
  • رحمن ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    واقعا در عراق و بین شیعیان چه خبر است واقعا این عملیات در شریط فعلی لازم بود این ملت عراق دچار چه عذابی شده اند.وای که صدام چه نان بی بسم اللهی برای عراقیها پخت .خدایا بفریاد دینت برس .خشمت مومنین را گرفتار نکند
  • شهیدزنده ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    دلسوزان مکتب اهلبیت(ع)و همه عاشقان ولایت میبایست تصمیم مهمی در ارتباط با نابودی نقشه های شوم صهیونیسم حرامزاده و امریکا اتخاذ نمایند و این مهم فقط با تدبیر و هوشمندی مقام معظم فرماندهی کل قوای اسلام حضرت امام خامنه ای(حفظه الله)امکانپذیر است وگرنه همه کهنه سربازان و کارکشتگان وجنگ سالاران علی زمان همیشه در آمادگی صد در صدند.مولا جان و مقتدای بزرگ تا نفس داریم گوش بفرمان شماییم و منتظر امرتان برای جانبازی.حیدر مدد
  • دزفولی ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    لعنتیا کربلا رو ول کنید تا نیومدم عراق
  • امیر ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    عراق هرگز رنگ آرامش را نخواهد دید . چون آه مولا علی پشت سرشه
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    یاصاحب الزمان به فریادمون برس
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    صرخی اگر دستگیر شده باید تیر باران باشه تا یه فتنه اسرائیلی دیگر مثل بهائیت در شیعه خاموش بشه
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    دوباره این عقب افتاده نظر داد
  • حامد ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    مشرق عکس این الصرخی در جوانی در حال رقصیدن با بعثیون هست منتشر کن. حالا خودشو مرجع عالی عراق میدونه و داعی ارتباط با امام زمانه. جالب اینجاست که بدانید رسانه های عربستان که به کل نظرات عالمان شیعه رو بایکوت خبری میکند از این مردک تا حالا کلی گزارش پخش کرده!
  • ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    این بابا (صرخی) بعثیه و مزدور عربستان خیلی خودشوناراحت نکن!
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    ادمیه که انگلیس خیلی خرجش کرده است
  • معترض ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    مؤدب باش ناشناس 2:07 شدیدا برات متأسفم...
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    ما که نفهمیدیم چی گفتی ولی خیلی جمله معنا داری بودااا!!!!!
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    چی شده خانم سراوانی؟ اینجا دیگه نمیتونی نظر منفی بدی نه؟ آخه هیچ جای دفاع نداره ایشون نه! کم آوردی؟!!
  • مبتدی ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    چه زیباگفتی اقا محمود احسنت
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    عزيزم شما تا الان كجا بودي؟ اين مرتيكه از سال 2003 داره كار ميكنه شما تو اين 11 ساله كجا بودي؟
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    دقيقا. اين تو تاريخ اومده كه مردم عراق هيچگاه روي خوش نميبينند.چون عهدشكني هاي بسياري ازشون سر زده.
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    بدون سند حرف نزن
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    استااااااد؟ حالا چی گفته بودند؟
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    آقا شما یک سایت خبری هستید اخبار را چک کرده و زمانی که مطئمن شدید درج کنید و زمانی هم مطمئن نیستید از کلمات احتمال و غیر استفاده کنید
  • علی حقجو ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    رییس قبیله صرخی اظهار داشته ما عام هستیم و سیدنیستیم . لطف کنید شما هم دقت کنید و اسم سید را بر هر مدعی سیادت قرار ندهید
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    الهم عجل لولیک الفرج
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    الصرخی alsarkhi اینجوری خونده میشه
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    هنوز رسانه های عراقی از قتل یا دستگیری اون خبر نزدن تا الان ۱۲۵ کشته و ۳۵۰ بازداشتی و سه مامور پلیس هم کشته شدن
  • محمد ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    همه تو خماری هستن صاحب الزمان بموقع با یارانش حقیقتها رو نمایان میکنه. امثال صرخی ودیگران سر خودشون شیره میمالن نه سر صاحب الزمان رو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس