کد خبر 323481
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲

سرمربی تیم فوتسال تأسیسات دریایی معتقد است که سرمربی تیم ملی فوتسال تا زمانی که کهولت سن سراغش نیاید و سکته نکند از جای خود تکان نخواهد خورد.

 به گزارش مشرق، وحید شمسایی که به عنوان سرمربی جدید تیم فوتسال تأسیسات دریایی انتخاب شده در کنفرانس خبری‌اش اظهار داشت: در تیم تأسیسات دریایی برنامه‌ای دو ساله خواهیم داشت و می‌خواهیم که در سال دوم حضورمان در این تیم به قهرمانی لیگ فوتسال برسیم.
 
وی ادامه داد: شخصیت‌هایی که در این تیم حضور دارند، از نظر وجهه ورزشی و شخصی در سطح بالایی هستند و باید بگویم در کادر تیم ما کسی بالاتر از دیگری نیست و سرمربی نداریم. ما در تأسیسات دریایی یک گروه خواهیم بود که اصغر قهرمانی، سیامک داداشی و شهاب سفال‌منش مرا همراهی خواهند کرد. امیدواریم تیم قدرتمندی تشکیل دهیم.
 
سرمربی جدید تیم فوتسال تأسیسات دریایی که فصل گذشته در تیم دبیری تبریز حضور داشت و موفق شد این تیم را قهرمان لیگ کند، در خصوص جدایی‌اش از دبیری عنوان کرد: ارتباط من با افشین دبیری، مالک تیم دبیری بسیار تنگاتنگ است و سال گذشته فصل سختی را پشت سر گذاشتیم تا دبیری به موفقیت برسد. جدایی‌ام از دبیری به خاطر مشکلات شخصی بود و دیگر نمی‌توانستم در شهر تبریز بمانم. شرایط طوری بود که حتماً باید در تهران می‌ماندم. بعد از صحبت‌هایی هم که با مسئولان باشگاه دبیری داشتم، با این تیم به توافق رسیدم تا قطع همکاری کنیم.
 
شمسایی که موفق شد به عنوان بازیکن - مربی دبیری تبریز را قهرمان لیگ کند تا این تیم راهی مسابقات فوتسال لیگ قهرمانان آسیا شود، با آرزوی موفقیت برای تیم سابقش افزود: امیدوارم دبیری بتواند امسال در آسیا به مقام قهرمانی برسد که این مسئله برای من هم خوش‌آیند خواهد بود، چون من هم ذره‌ای در این تیم نقش داشتم و اکنون با تمام شرایط خوبش دبیری را رها کردم تا در تیم تأسیسات دریایی حضور پیدا کنم.
 
وی در پاسخ به این سؤال که تا چه زمانی قصد دارد به عنوان بازیکن - مربی فعالیت کند و زمان خداحافظی‌اش از فوتسال چه زمانی خواهد بود، گفت: مصاحبه‌ای از فالکائو (ستاره  فوتسال برزیل) می‌خواندم که از او پرسیده بودند چه زمانی از فوتسال خداحافظی می‌کنی و او پاسخ داده بود می‌خواهم رکورد جدیدی بزنم. از من هم یک بار همین سؤال پرسیده شد و من پاسخ دادم هر وقت فالکائو رفت، من هم می‌روم! متأسفانه اکنون به خاطر شرایطی که در فوتسال ما به وجود آمده، من جایی در تیم ملی ندارم و فقط در لیگ بازی می‌کنم. فعلاً می‌خواهم به فعالیتم ادامه دهم اما اگر دوستانم که در کادر فنی همراه من هستند بگویند دیگر به عنوان بازیکن نمی‌توانم به تیم کمک کنم، برای همیشه از فوتسال خداحافظی خواهم کرد و به جرگه مربیان می‌پیوندم.
 
سرمربی تیم فوتسال تأسیسات دریایی در خصوص هدف این تیم در فصل آینده لیگ فوتسال و اینکه آیا در سال اول هم به رتبه‌های بالای جدول فکر می‌کند یا نه، خاطرنشان کرد: در هر شرایطی اگر هدف حضور در بالای جدول نباشد که فایده‌ای ندارد. مطمئناً ما به رتبه‌های بالای جدول فکر می‌کنیم و در سال دوم هم هدف‌مان فقط قهرمانی خواهد بود. با دیدگاه وسیع و چشم‌اندازی که در تیم تأسیسات وجود دارد و حفظ شاکله اصلی تیم، می‌دانم که پتانسیل قهرمان شدن داریم و همین‌جا قول می‌دهم که این تیم فصل آینده قهرمان لیگ فوتسال خواهد شد. بازیکنان تیم هم حفظ خواهند شد و فقط دو یا سه بازیکن به تیم ما اضافه شده‌اند. با وجود مشکلات گذشته هم از علی صانعی عزیز تشکر می‌کنم که برای این تیم بسیار زحمت کشید.
 
شمسایی در پاسخ به این سؤال که اکنون بحث حضورش در تیم دبیری به عنوان بازیکن کمکی در آسیا نیز به میان آمده و آیا به این تیم در آسیا کمک خواهد کرد، گفت: ورزش فقط حاشیه نیست و زیبایی هم دارد. وقتی قصد داشتم با تیم تأسیسات دریایی قرارداد ببندم، با علی صانعی تماس گرفتم و از او رخصت گرفتم. همین کار را هم آقای شمس گرفت انجام داد و وقتی به دبیری رفت با من تماس گرفت. در خصوص حضورم در تیم دبیری به عنوان بازیکن کمکی باید بگویم که آقایان شمس و دبیری به من لطف دارند اما بازی کردن در آسیا حق بازیکنانی است که می‌خواهند یک سال در این تیم بازی کنند و زحمت بکشند. حرفه‌ای نیست که بخواهم به تیم دبیری بروم و جای کسی را بگیرم. لطف آقای شمس از گذشته به من مشخص بوده و از ایشان نیز تشکر می‌کنم.
 
وی با بیان اینکه بعد از هشت سال به تهران، شهر خودش بازگشته است درباره احتمال موفقیتش اظهار داشت: بعد از اینکه با تیم تام ایران خودرو قهرمان شدم به تیم ماهان اصفهان رفتم و بعد از آن هم در تیم‌های قم، ساوه، تبریز و ... حضور داشتم. حتی بعد از اینکه از ایتالیا بازگشتم و به تیم ارم‌کیش قم رفتم و با رقمی نجومی (22 میلیون که آن موقع عرف قرارداد فوتسالی‌ها یک یا دو میلیون تومان بود) به این تیم پیوستم. حتی یادم هست روزنامه‌ها تیتر زده بودند: «از رم تا قم». همه به نوعی از موفقیتم در تیم قم شک داشتند اما ائمه به من کمک کردند و لطف‌شان شامل حالم شد و از هشت بازی که به صورت قرضی در خدمت ارم‌کیش بودم در 6 بازی به پیروزی رسیدیم و تیم از رتبه یازدهم جدول به رتبه سوم رسید. اکنون هم چشم‌انداز دو ساله داریم و می‌خواهیم که در تیم تأسیسات دریایی موفق شویم.
 
شمسایی با اشاره به احتمال جذب مصطفی نظری در تیم تأسیسات دریایی، ادامه داد: شاکله اصلی تیم حفظ خواهد شد و همانطور که گفتم تنها دو یا سه بازیکن به تیم اضافه خواهند شد. آوردن نظری از لیگ روسیه و تبدیل شدن دوباره این دروازه‌بان به صخره سنگی یک همت می‌خواهد و همه باید کمک کنند که این اتفاق رخ دهد. ما در تیم‌مان یک دروازه‌بان داریم و چند نفر دیگری هم گزینه هستند. حتی چند دروازه‌بان خودشان با آقای قهرمانی تماس گرفته‌اند تا به تیم ما بیایند.
 
سرمربی و بازیکن جدید تیم فوتسال تأسیسات دریایی در پاسخ به این سؤال که قراردادهایش با تیم‌ها همیشه یک ساله بوده و به چه دلیل این بار قرارداد دو ساله بسته است، گفت: این صحبت درست نیست و اطلاعات کاملی درباره من ندارید! قرارداد من با استقلال سه ساله بود و این تیم برای صدور رضایت‌نامه من 33 هزار یورو از لاتزیو گرفت تا به این تیم بروم. بعد از آن هم زمانی که می‌خواستم به ارم‌کیش قم بروم، باشگاه استقلال 20 میلیون دیگر بابت رضایت‌نامه سال آخرم گرفت. قرارداد من با تیم پیمان دو ساله بود و با ماهان نیز قرارداد سه ساله داشتم. دو بار با ماهان قهرمان شدم و سال سوم هم خودشان مرا از تیم بیرون کردند. با دبیری هم قراردادم دو ساله بود که به خاطر مشکلات شخصی‌ام رضایت‌نامه گرفتم. اکنون هم قرارداد دو ساله و سفت‌وسختی بسته‌ام که هدف بلند مدت‌مان در این تیم قهرمانی است.
 
وی در خصوص اینکه اگر در تیم ملی فوتسال بعد از خسوس بخواهد هدایت را به شمسایی بسپارند حاضر است از تأسیسات دریایی جدا شود یا نه، عنوان کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که جلوتر از من خیلی‌ها هستند که بخواهند سرمربی تیم ملی شوند. بعد از آن هم باید بگویم در تیم ملی هنوز جا برای کار کردن خسوس کاندلاس وجود دارد. حتی اگر قهرمان نشویم، از مسابقات حذف شویم و ناکامی‌های دیگر هم سراغ فوتسال ما بیاید، آقای خسوس در تیم ملی هست. آقای افتخاری هم گفته‌اند که خسوس «گادفادر» فوتسال دنیاست و حتماً ما زندان بودیم که ایشان گادفادر فوتسال شدند.
 
شمسایی ادامه داد: من حاشیه‌ساز نیستم اما حاشیه را دوست دارم. بعد از جام ملت‌ها به من گفتند که مربیان تیم‌های آسیایی از خسوس تعریف‌وتمجید کرده‌اند. وقتی پرسیدم چه کسانی تعریف کرده‌اند، گفتند سرمربی ویتنام، لبنان، ژاپن و ... و این در حالی است پیش از این خاویر لوزانو و مارکوس از فوتسال ما تعریف می‌کردند. آقای خسوس مربی قابل احترامی است و در فوتسال هم حضور داشته اما مربی‌ای که 7 سال بدون تیم باشد، مشخص است که چه کارنامه‌ای دارد. اطمینان می‌دهم که او از تیم ملی تکان نمی‌خورد، مگر اینکه کهولت سن یا سکته‌ای، چیزی سراغش بیاید!
 
بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان خطاب به مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال این فدراسیون گفت: ما کشور خوبی داریم و مکان‌های دیدنی زیاد است. خسوس هم که برای فوتسال کاری نکرده، لااقل بگذارید از مکان‌های دیدنی ایران لذت ببرد!
 
وی همچنین در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود وی به خاطر حضور در آسیا ترسید و سرمربیگری دبیری را رها کرد، گفت: بعد از جدایی‌ام از دبیری حرف‌وحدیث زیاد بود. ما در ساختن کوه از کاه استاد هستیم اما باید بگویم لیگ فوتسال ایران به مراتب سخت‌تر از آسیاست. در ایران استعداد فوتسال بالقوه و بالفعل است و رقابت سختی وجود دارد. باید بگویم من ترسو نیستم و اکنون نیز امیدوارم که دبیری در آسیا موفق شود.
 
شمسایی خاطرنشان کرد: آسیا برای فوتسال ایران کوچک است و با این همه استعدادی که در کشور ما وجود دارد باید در جهان به موفقیت‌های بزرگی برسیم. قول می‌دهم تیم تأسیسات دریایی را قهرمان لیگ کنم و بعد از اینکه آسیایی شد، آن را به نفر بعدی تحویل دهم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس