پس از کشف جسد سه اسرائیلی ناپدید شده، رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای را در کرانه باختری و نوار غزه آغاز کرد تا کنون بر اثر این حملات یک فلسطینی شهید و دهها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم‌صهیونیستی اوایل وقت روز سه‌شنبه نوار غزه را از هوا و دریا هدف حملات گسترده خود قرار دادند. منابع فلسطینی از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد خبر داده و می‌گویند ده‌ها نقطه در نوار غزه هدف قرار گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی از جمله «یدیعوت آحارونوت» و «هاآرتص» نیز این حملات را تائید کرده و مدعی شده‌اند که مواضع گروه حماس هدف این حمله بوده است.

حمله ارتش اسرائیل به غزه از هوا و دریا

عکس: خبرگزاری فرانسه

حمله ارتش اسرائیل به غزه از هوا و دریا

 منابع پزشکی فلسطینی اما در گفتگوهای مختلف با رسانه های فلسطینی از مجروح شدن چهار شهروند فلسطینی در دقایق اولیه حملات همه جانبه صهیونیستها خبر داده اند. پیش از این نیز در پی حملات هوایی جنگنده های صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری به بهانه یافتن سه نظامی صهیونیستی  پنج فلسطینی به شهادت رسیده بودند.

این حملات پس از آن صورت گرفت که عصر دوشنبه ارتش رژیم‌صهیونیستی اجساد سه اسرائیلی که حدود 20 روز قبل در «الخلیل» ناپدید شده بودند را در حوالی این منطقه پیدا کرد. پس از شناسایی این اجساد، مقامات اسرائیلی حماس را به دست داشتن در مرگ این سه نفر متهم و فلسطینی‌ها را به حملات تلافی‌جویانه متهم کردند.

حمله ارتش اسرائیل به غزه از هوا و دریا

رژیم‌صهیونیستی در حدود 3 هفته‌ای که از ناپدید شدن این افراد می‌گذشت، تقریبا هر شب نوار غزه را هدف قرار داده و در کرانه باختری نیز دست به عملیات گسترده جست‌وجو زده بود. این عملیات‌ها به شهادت دستکم 7 فلسطینی (2 نفر در غزه و 5 تن در کرانه باختری) منجر شد. با این حال آنطور که رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند، حملات بامداد سه‌شنبه از زمان پایان جنگ هشت روزه، بی‌سابقه بوده است.

هنوز هیچ آماری از خسارات و تلفات احتمالی حملات اخیر منتشر نشده است.

مخاطبان گرامی می‌توانند برای پیگیری لحظه به لحظه تحولات فلسطین این گزارش را دنبال کنند.


 گروه «انصار دولت اسلامی» در قدس مسئولیت قتل 3 اسرائیلی را پذیرفت

شبکه المیادین گزارش داد که گروه «انصار دولت اسلامی در بیت المقدس» مسئولیت عملیات ربایش و قتل سه شهرک نشین صهیونیست را پذیرفت.

پیش از این روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که بر اساس ارزیابی های اولیه ارتش، عملیات ربایش و قتل سه صهیونیست یک ابتکار محلی بوده و حماس ارتباطی در این عملیات ندارد.

تماس تلفنی عباس با روسای آمریکا و اروپا برای توقف تجاوزات اسرائیل

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که «محمود عباس» در تلاش برای جلوگیری از عملیات های انتقام جویانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه، با روسای آمریکا و کشورهای اروپایی تماس تلفنی برقرار کرد.

یعلون: اسرائیل با حماس تسویه حساب خواهد کرد

روزنامه جروزالم پست، موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل یک روز پس از پیدا شدن اجساد مربوط به 3 جوان اسرائیلی تاکید کرد: عملیات نیروهای ارتش اسرائیل که در روزهای گذشته برای بازداشت نیروهای عملیاتی حماس آغاز شده ادامه خواهد یافت و اسرائیل با جماس تسویه حساب خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، موشه یعلون بر تعقیب و مجازات قاتلان این 3 جوان تاکید کرد و خواستار مجازات حماس به خاطر این اقدام شده است. وی گفت: ما حماس را مسئول ربودن و قتل این سه جوان می دانیم و اکنون می دانیم چگونه با حماس تسویه حساب کنیم.

رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران فلسطینی بست

شبکه خبری فلسطین الیوم نوشت: نیروهای یگان ویژه پلیس رژیم صهیونیستی، اعتکاف کنندگان در مسجد قبلی را به محاصره درآورده و همچنین با تعدادی از نمازگزاران فلسطینی که سعی داشتند با یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی از سمت باب المغاربه مقابله نمایند، درگیر شدند.

بر اساس این گزارش، صهیونیست ها در این درگیری یک نوجوان 12 ساله فلسطینی را بازداشت و یک شهروند فلسطینی را از ناحیه گردن زخمی کردند که به مرکز درمانی مسجد الاقصی منتقل گشت.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس رژیم اشغالگر در ورودی های اصلی مسجد الاقصی مستقر شده و از ورود بانوان فلسطینی به داخل مسجد ممانعت می کنند.

نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی و نیروهای اطلاعاتی این رژیم همچنین در صحن های مسجد الاقصی و دروازه های آن مستقر شده اند و تنش در صحن های مسجد بیشتر شده است.

منابع فلسطینی این اقدامات رژیم صهیونیستی را در راستای انتقام گیری این رژیم به دلیل قتل سه صهیونیست در کرانه باختری دانستند.

معاریو: حماس با ربودن 3 شهرک نشین صهونیست موافقت نکرده بود

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت گمانه زنی های اولیه اترش اسرائیل حاکی از آن است که عملیات ربودن سه شهرک نشین صهونیست یک اقدام محلی بوده و حماس با آن موافقت نکرده است.

یک منبع نظامی صهیونیست: تشدید اوضاع در نوار غزه به نفع اسرائیل نیست

شبکه المیادین نوشت: رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع عالی رتبه نظامی گزارش داد که تشدید اوضاع در نوار غزه به نفع این رژیم نیست.

از سوی دیگر «نفتالی بنت» وزیر اسرائیلی اعلام کرد که پاسخ اسرائیل به عملیات ربایش و قتل سه صهیونیست، ضعیف است و این امر به قدرت بازدارندگی اسرائیل لطمه می زند و زمینه را برای اجرای عملیات های دیگر فراهم می سازد.

یک افسر بلند پایه رژیم صهیونیستی: ارتش اسرائیل قصد حمله گسترده به نوار غزه را ندارد

شبکه 10 اسرائیل به نقل از یک افسر بلند پایه در ارتش این رژیم اعلام کرد که ارتش قصد حمله گسترده به نوار غزه را ندارد.

پس از پیدا شدن اجساد 3 صهیونیستی که دو هفته پیش در حومه الخلیل مفقود شده بودند، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر جنبش حماس را مسئول قتل این سه صهیونیست دانست و تهدید کرد که حماس بهای سنگینی برای آن پرداخت خواهد کرد.

شهرک نشینان یک کودک و یک جوان فلسطینی را با خودرو زیر گرفتند

خبرگزاری فلسطین (وفا) نوشت: «سنابل محمد عبد السلام الطوس» (3 ساله) شب گذشته توسط خودروی یک شهرک نشین در روستای الجبعه واقع در جنوب غربی بیت لحم زیر گرفته شده و زخمی شد.

منابع امنیتی گفتند که یک شهرک نشین این کودک سه ساله را در ورودی روستا با خودرو زیر گرفت که باعث شد وی به شدت زخمی شده و به بیمارستانی در بیت جالا منتقل شود.

عباس نشست فوق العاده رهبران فلسطینی را خواستار شد

خبرگزاری سما نوشت: «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که «محمود عباس» شب گذشته رهبران فلسطینی را به برگزاری نشست فوق العاده به منظور بررسی تحولات اخیر فراخواند.

این دعوت عباس در حالی است که رژیم صهیونیستی شب گذشته پیدا شدن اجساد 3 شهرک نشین مفقود شده در الخلیل را اعلام کرد و از شب گذشته تا کنون تجاوزات و حملات خود علیه فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه را شدت بخشیده است.

در همین راستا جنبش حماس اعلام کرد که در صورت اقدام اسرائیل به عملیات نظامی در نوار غزه، این رژیم درهای جهنم را به روی خود باز می کند.

به صدا درآمدن آژیرهای خطر در چند شهرک صهیونیست نشین

پایگاه صهیونیستی روترنت از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین سدروت و شورای محلی هینغف و آشکول واقع در سرزمین های اشغالی خبر داد.

شب گذشته بلافاصله پس از پیدا شدن اجساد 3 صهیونیستی که از بیش از دو هفته پیش در حومه الخلیل مفقود شده بودند، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر جنبش حماس را مسئول قتل این سه صهیونیست دانست و تهدید کرد که حماس بهای سنگینی برای آن پرداخت خواهد کرد.

در همین راستا هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی نیز حملات خود به نوار غزه را آغاز کردند و تا کنون بیش از 25 بار مناطق مختلف نوار غزه را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

صهیونیست‌ها منزل 2 فلسطینی متهم به ربایش 3 اسرائیلی را منفجر کردند

خبرگزاری سما نوشت: منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر پس از اعلام قتل 3 صهیونیست مفقود شده در الخلیل به منزل خانواده «القواسمی» و «ابو عیشه» در الخلیل یورش برده و  منزل آنها را منفجر کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای زیادی منزل خانواده القواسمی را محاصره کرده و ساکنان آن را تخلیه و خانه را منفجر کردند و سپس به منزل عامر ابو عیشه رفتند تا منزل وی را نیز منفجر کنند.

سازمان شاباک مدعی است که مروان قواسمی(30 ساله) و عامر ابو عیشه(32 ساله) از فعالان حماس در الخلیل، مسئول ربایش 3 اسرائیلی در کرانه باختری هستند.

شهادت جوان فلسطینی در کرانه باختری

 خبرگزاری فرانسه نوشت: منابع امنیتی و پزشکی فلسطینی اعلام کردند: «یوسف ابو زغیر» 18 ساله در عملیات ارتش رژیم اسرائیل علیه اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

پاسخ مقاومت به حملات صهیونیست‌ها؛ شلیک 2 راکت از غزه به فلسطین اشغالی

 خبرگزاری فرانسه نوشت: منابع امنیتی و پزشکی فلسطینی اعلام کردند: «یوسف ابو زغیر» 18 ساله در عملیات ارتش رژیم اسرائیل علیه اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

هنیه: ترسی از تهدیدات رژیم اشغالگر نداریم

 «اسماعیل هنیه» در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی در واکنش به تهدیدات «بنیامین نتانیاهو» علیه حماس گفت: تهدیدات رژیم صهیونیستی ما را نمی ترساند و تنها ملت فلسطین را به سمت پایداری بیشتر و مقابله با هر گونه تلاش اسرائیل برای تجاوز علیه نوار غزه، هدایت می کند.

رژیم صهیونیستی 25 نوبت نوار غزه را آماج حملات خود قرار داد

 منابع محلی گزارش دادند که هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی چند فروند موشک به صورت بی هدف به چندین نقطه از نوار غزه شلیک کردند.

بر اساس این گزارش تا کنون بیش از 25 بار حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به غزه ثبت شده است اما هنوز از تعداد تلفات گزارشی مخابره نشده است.

تلاش صهیونیست‌ها برای ترور اسماعیل هنیه ناکام ماند

پایگاه خبری صهیونیستی «والا» فاش کرد جنگنده‌های اسرائیل با pملات گسترده خود علیه نوار غزه قصد ترور اسماعیل هنیه را داشتند اما در این امر موفق نشدند.

منابع فلسطینی تاکنون صحت این خبر را تایید نکرده‌اند اما سران رژیم صهیونیستی پس از کشف جسد سه شهرک‌نشین در الخلیل، با صراحت تهدید به ترور سران جنبش حماس در غزه و کرانه باختری کرده‌اند.

حماس: در صورت حمله اسرائیل به غزه، درهای جهنم به روی آن باز می‌ شود

پایگاه خبری النشره، سخنگوی جنبش حماس در پی اعلام اسرائیل درباره کشف اجساد سه شهرک نشین در کرانه باختری تهدید کرد که اگر ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه پیدا شدن اجساد این سه شهرک نشین به غزه مجددا حمله کند، این جنبش "درهای جهنم را به روی اسرائیل خواهد گشود".

سامی ابوزهری افزود: حماس از تهدیدات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره غزه، هیچ هراسی ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد که اسرائیل مسئول تشدید درگیری های کنونی است و بنیامین نتانیاهو تلاش می کند حوادث را وارونه جلوه دهد، اما باید بداند که تهدیدات وی منجر به ترس حماس نمی شود و اگر وی جنگ را آغاز کند، درهای جهنم به روی اسرائیل باز خواهد شد.

سامی ابوزهری اعلام کرد که اسرائیل از طریق رسانه های خود تلاش می کند درباره مساله ناپدید شدن سه شهرک نشین صهیونیست جنجال آفرینی کند و افکار عمومی را فریب دهد.

نتانیاهو حماس را تهدید کرد

بنیامین نتانیاهو امشب در واکنش به خبر پیدا شدن جسد سه صهیونیست حماس را مسئول ربوده شدن سه اسرائیلی دانست و گفت: حماس بهای این اقدام خود را خواهد پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    لعنت خدا بر صهیونیسم واستکبار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس