کد خبر 323229
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۴

رهبر جریان صدر در عراق در آستانه اولین جلسه پارلمان جدید عراق تصریح کرد که این جلسه سرنوشت ساز است و از نوری المالکی خواست تا برای سومین بار نامزد تصدی سمت نخست وزیری عراق نشود.

به گزارش مشرق، سومریه نیوز نوشت: مقتدی صدر رهبر جریان صدر در عراق در بیانیه‌ای در آستانه اولین جلسه پارلمان جدید عراق تصریح کرد که این جلسه سرنوشت ساز است و از نوری المالکی خواست تا برای سومین بار نامزد تصدی سمت نخست وزیری عراق نشود.

مقتدی صدر با اشاره به اینکه مردم عراق منتظر نتایج نشست پارلمان عراق هستند، تاکید کرد که حضور در نشست افتتاحیه بسیار مهم است، لازم است تمام جریان ها در این نشست حضور یابند تا از اختلافاتی که کشور را به این مرحله رسانده، عبور کنند.

مقتدی صدر از تمام جریان‌ها خواست تا نامزدهای خود را برای نخست وزیری معرفی کنند و در امور دیگر گروه‌ها در زمینه نامزدها دخالت نکنند و در عین حال خودش از نوری المالکی نامزد ائتلاف دولت قانون خواست تا برای سومین بار نامزد تصدی نخست وزیری نشود.

وی در این باره تصریح کرد: «به برادر المالکی نصیحت می کنم که مصالح عامه را مقدم بر مصالح خاص کند و برای سومین بار کاندیدا نشود چرا که تمام شراکا به این امر رغبت ندارند و حتی مرجعیت هم با این امر رغبتی ندارد.»

مقتدی صدر این اظهارات را در شرایطی مطرح می‌کند که نشست اعضای فراکسیون همپیمانی ملی در دفتر ابراهیم جعفری رئیس این فراکسیون بدون دستیابی به نتیجه خاصی پایان یافت و اختلاف میان ائتلاف دولت قانون با مجلس اعلا و جریان صدر مانع از توافق برای معرفی نخست وزیر شده است.

عراق در 30 ژوئن(10 اردیبهشت) شاهد برگزاری اولین انتخابات پارلمانی در این کشور پس از خروج نیروهای آمریکایی بود و نتیجه این انتخابات 19 روز بعد اعلام شد.براساس نتایجی که کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی نخست وزیر این کشور با بدست آوردن 92 کرسی بالاتر از دیگر رقبا بود.

پس از ائتلاف دولت قانون، فراکسیون الاحرار وابسته به جریان صدر، ائتلاف مواطن به ریاست سید عمار حکیم، ائتلاف متحدون به ریاست اسامه النجیفی،‌ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی و حزب دموکراتیک کردستان به ریاست مسعود بارزانی قرار گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    عجب!
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    عجب احمقی است این مقتدی صدر. آیا نمی داند با رفتن مالکی دیگر هیچ نیروی متمرکزی در عراق نمی ماند؟
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    واقعا مقتدی صدر فکر می کند که این جنجال بخاطر مالکی است ؟
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    تو اين شرايط حساس عراق صدر بايد ساكت شودضمنا حزب مالكي پيروز انتخابات شده و توقع صدر بي مورد است
  • دیده بان ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    برادر عزیز آقای مقتدی صدر در این شرایط بحرانی عراق که خطر تجزیه آن هم وجود دارد داشتن کمی بصیرت هم بد نیست!!!
  • سروش ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    طرح آقای مقتدی صدر همان طرح آمریکایی هاست کسی که با اقتدار پیروز انتخابات است به خاطر بدخواهی یک نفر با ایشان عراق را در برابر فتنه داعش وابگذارد و برود و دشمن هم به آنچه می خواهد برسید آقای صدر اگر راست می گوید خودش از این قدرت و مقام به نفع ملت مظلوم عراق صرف نظر کند و با دولت منتخب مردم کمی همراهی کند تا آب به آسیاب دشمن نریخته باشد.
  • شهروند ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    حیف که به این ادم میگن مقتدا .چه مقتدایی که درکش از اوضاع بارز عراق اینه .اینو باید از عراق دور کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس