کد خبر 321928
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: اتباع مختلف فاقد شناسنامه در کشور تنها بین سن 18 تا 19 سالگی می‌توانند برای اخذ شناسنامه اقدام کنند.

 به گزارش مشرق، عزیزکاظمی در حاشیه مراسم روز پناهنده با بیان اینکه اتباع فاقد شناسنامه قبل از سن 18 سال و بعد از سن 19 سال نمی‌توانند برای اخذ شناسنامه اقدام کنند، افزود: کودکان اتباعی که شناسنامه ندارند برای دریافت شناسنامه باید تا سن 18 سالگی صبر کنند.

وی درمورد چگونگی بهره‌مندی این افراد از امکانات آموزشی و بهداشتی اظهارکرد: این کودکان با استفاده از کارت یا برگه شناسایی می‌توانند در مدارس ثبت‌نام کرده و از امکانات آموزشی بهره‌مند شوند.

مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در مورد ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی به ویژه افغان‌ها، بیان کرد: عموما ازدواج زنان ایرانی با اتباع افغانی و برخی از ازدواج‌هایی که صورت می‌گیرد مسیر قانونی خود را طی نمی‌کند.

عزیزی افزود: سلسله مراتبی باید طی شود تا پس از تشکیل پرونده مراحل قانونی ازدواج زنان ایرانی با اتباع موجود در کشور شکل گیرد و این به نفع افرادی است که می‌خواهند در مسیر زندگی خود گام بردارند تا در مسائل حقوقی به مشکل بر نخورند.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی مربوط به تقاضای پناهندگی از کشورعراق پس از اتفاقات رخ داده شده در این کشور، تاکید کرد: تاکنون تقاضای پناهندگی پس از این اتفاقات صورت نگرفته است.
 
مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در پاسخ به سوال دیگری مربوط به رتبه ایران از نظر پناهندگی در دنیا اظهار کرد: پاکستان بیشترین پناهندگان را به لحاظ تعداد دارد و کشور ما با حدود 950 هزار پناهنده دومین کشور از این نظر است.
 
عزیزی در ادامه خاطرنشان کرد: سالانه به تعداد پناهندگان در کشور افزوده می‌شود که عمده دلیل آن مسائل مربوط به زاد و ولد بوده که منجر به افزایش جمعیت می‌شود، چرا که ما عمدتا ورود گروهی مجاز به کشور نداریم و بیشترین ورود راجع به اتباع غیرمجاز است.

مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همچنین با تاکید بر اینکه ما مخالف حضور افغان‌ها در کشور نیستیم، گفت: ما تنها مخالف حضور غیرقانونی اتباع در کشور هستیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس