کد خبر 321655
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۶

«حضرت روح الله»، چند چند روز بعد، برای رثای شهید بهشتی، جمله ای فرمود که در تاریخ انقلاب ماندگار شد: «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما»

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «آیت الله دکتر بهشتی»، «نخستین رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی و دبیرکل حزب جمهوری اسلامی، خود را این چنین معرفی میکند:
«من «محمدحسینی بهشتی»، که گاه به اشتباه «محمدحسین بهشتی» می‌نویسند، نام اولم «محمد» و نام خانوادگی‌ام ترکیبی است از «حسینی» و «بهشتی». بنده در دوم آبان 1307 در شهر «اصفهان» در محله «لنبان» - از مناطق قدیمی شهر و نزدیک به «زاینده‌رود» - متولد شدم.»
سرانجامِ این بزرگ مرد نیز در تاریخ، این گونه به ثبت رسید: «شام‌گاه هفتم تیر ماه سال 1360شمسی، دفتر مرکزی «حزبِ جمهوری اسلامی»، در خیابان سرچشمه‌ی تهران، با انفجاری قوی، منهدم شد. این حادثه زمانی اتفاق افتاد که جمعی در حدود صد نفر از اعضای بلندپایه‌ی «حزبِ جمهوری اسلامی»، در محل حضور داشتند و دبیرکلِ حزب در حال ایراد سخن‌رانی برای آنان بود. تا صبح روز بعد طول کشید تا مشخص شود، هفتاد و دو نفر از حاضران در دفتر حزب، از جمله شخص «دبیر کل» بر اثر انفجار و ریزش آوار، به شهادت رسیده اند.»
«حضرت روح الله»، چند چند روز بعد، برای رثای شهید بهشتی، جمله ای فرمود که در تاریخ انقلاب ماندگار شد: «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما».
نمایی که پیش رو دارید و نخستین بار است در فضای مجازی منتشر می شود، احتمالا در سال های دهه 1340 شمسی به ثبت رسیده و  و آیت الله شهید دکتر«محمدحسینی بهشتی» را در صحرای عرفات و حین اجرای مناسک حج، به تصویر کشیده است.

روحمان با یادش شاد
نتار روح پاکش صلوات 

عکسی دیده نشده از یک ملت در «عرفات»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    روحمان با یادش شاد
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    زشته واقعا روی عکس مثل عقده ای ها آدرس سایتتون رو نوشتید...حالا به فرض هم که عکس اختصاصی شما را بدزدند و به نام خودشان منتشر کنند...چه اشکالی دارد؟!!...آیا ارزشش را دارد که آدرس سایت را روی لباس شهید حک کنید...بنظرم نوعی بی احترامی و تمامیت خواهی سایت را نشان می دهد...اگر مغرض نیستید لطفا اصلاح کنید
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    همین آدم حسابی ها بودند که ما دنبالشان راه افتادیم ولی حالا مخالفان اینها سر کارند و ما پشیمان.
  • سید ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    روحش با رسول الله محشور باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس