کد خبر 321448
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

دولت یازدهم در رمضان سال ۹۲ راضی به کاهش ساعت کار ادارات دولتی نشد. احتمالا امسال هم همین شرایط وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حدود هشت سالی بود که کارمندان دولت عادت کرده بودند با مصوبه دولت احمدی نژاد، در ماه رمضان از 8:30 تا 14:30 سر کار بروند. این کاهش ساعت کاری هر سال با مخالفت نمایندگان مجلس مواجه می شد اما از سال 88 مطابق تصمیم هیات‌وزیران ساعت شروع فعالیت اداری نه صبح و ساعت پایان کار 14 بود.

سال گذشته با روی کار آمدن دولت یازدهم، این مصوبه لغو شد و علاوه بر آن با بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، همه دستگاه های اجرایی موظف شدند ساعات کار ادارات شهر تهران را با رعایت ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های ذیل آن و مصوبات هیئت وزیران، با سقف 44 ساعت در هفته تنظیم و اجرا کنند. بدین ترتیب ساعت کار اداره ها به روال 8 سال قبل بازگشت .

درباره ساعت کاری ماه رمضان امسال، روابط عمومی استانداری  اعلام کرد: امسال هنوز دولت مصوبه ای را به دستگاه‌های دولتی ابلاغ نکرده است اما با توجه به اینکه سال گذشته ساعت کاری تفاوتی نکرد به نظر می رسد امسال هم همانگونه باشد.

او گفت: کارمندان بانکها و دستگاههای دولتی مانند روزهای قبل از ماه رمضان از ساعت 7:30 تا 16 سرکار می روند و ممکن است در شبهای قدر یک ساعت از زمان ساعت کار کاسته شود.

البته ساعت طرح زوج و فرد در تهران یک ساعت کم می شود. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دراین باره گفته: در ماه مبارک رمضان ساعت پایان طرح زوج و فرد از ۱۹ به ۱۸ کاهش می یابد.

منبع:خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    ما اینطوری هستیم یا 40 ستون می سازیم یا بی ستون. یک بار از آن ور پشت بام می افتیم و ساعت کارها را نصف می کنیم یک بار از این طرف پشت بام و بی توجه به شرایط روزه دار انتظار داریم کارمند مثل روزهای دیگر بتواند 8 ساعت با زبان روزه تمام پاسخگوی ارباب رجوع باشد.
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    هر روز شاهد ظلمی جدید علیه قشر آسیب پذیر هستیم. خدایا ریشه ظلم را خودت بکَن. آمین یا رب العالمین آخه یکی ماه رمضان نتونه کار کنه چه کار کنه؟ بعضیها هزینه آسانگیری برای خودشان را با سختگیری علیه دیگران جبران می کنند. آخه یک کارمند روزه دار توی تابستان مثلا توی یک سازمان آموزشی مثل دانشگاه چه قدر کارایی میتونه داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه خوب جواب بدین.
  • یک منتقد بی سواد ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    احتمالا دلایل مخالفت دولت 2 چیز است اولا اینکه این کم شدن در زمان احمدی نژاد انجام شده و اینا کلا با هر کاری که احمدی کرده مخالفن و دوم اینه که هنوز به مشاور اعظم دولت جناب سریع القلم ثابت نشده که در کشورهای الگو آنها یعنی ترکیه و مالزی ساعت ها در ماه رمضان کم میشه و در نتیجه ما هم نباید کم کنیم
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    چرا تبعیض برای کارمند تو شرایط محیطی عالی بدون گرد و غبار و گرما ساعت کاری را کم میکنند ولی کارگران هیچ.... روزه برای کارمند
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    اینها در حالی بهانه مخالفت مجلس رو میارن که خود مجلس ساعت کاریش رو توی رمضان کم می کنه. واقعا نمی دونم چرا اینها فکر می کنند همه کارهای احمدی نژاد خطا بود؟ پیامبر اسلام(ص) در خطبه شعبانیه توصیه می کنند که در رمضان به زیردستانتان آسان بگیرید.
  • كارمند ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    فاصله اذان صبح تا مغرب در روز اول ماه رمضان نزديك به 17 ساعته شمار را به خدا واقعا سزاوار است توي اين گرماي تابستان كارمند بدبخت مثل روزهاي عادي ساعت كاري داشته باشه ؟ چرا گردن مجلس و دولت قبلي مياندازيد ؟ اكثر كارمندها با ساعت كاري 9 صبح تا 15 موافق هستند در غير اينصورت به كارمند بدبخت ظلم ميشود يا مجبورند پنهاني روزه خوري كنند.
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    ساعت كاري 9 صبح تا 15
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    0 0
    گرفتن ماليات فقط كارمند قطع يارانه فقط كارمند افزايش ساعت كاري فقط كارمند فشار كاري و بي برنامه گي فقط بر كارمند كاهش توليد ناخالص ملي علت اصليش كارمند حضور در مراسمات انقلابي ، مذهبي و ملي همهش كارمند خانه بدوش كارمند جنس چيني بخر كارمند پول بريز تو جيب تجار و كسبه كارمند تجار و كسب و مديران ساعت 10 و ساعت 6 كارمند وام ميلياردي سايرين وام 5 ميليوني كارمند محور همه آمارها كارمند و كارمند و كارمند و كارمند كارگر هم كه ديگه بدتر از كارمند خدايا مرگ براي من كارمند بهتر است از زندگي كارمندي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس