کد خبر 320410
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹

استاندار سابق تهران گفت: طوفان و زلزله‌های خفیف تهران یک پیغام برای ما دارد تا سریع‌تر تکلیف مدیریت بحران استان تهران مشخص و از این دوگانگی خارج شویم.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مرتضی تمدن استاندار سابق تهران، درباره عدم هماهنگی مدیریت بحران و مدیریت واحد شهری در مواقع بحرانی، اظهار داشت: این نقص عدم هماهنگی از سالیان گذشته مطرح بوده است و در زمان بنده نیز ما نتوانستیم در مدیریت واحد بحران آن شکل جامع و کامل را پیاده کنیم.

وی ادامه داد: حال که چرا نتوانستیم این موفقیت را در مدیریت واحد بحران عملی کنیم بحث بسیار مفصلی است و این نقیصه تا هم اکنون وجود دارد.

استاندار سابق تهران درباره مدیریت واحد شهری، اظهار داشت: این مدیریت باید باز تعریف شود و با نظام ساختاری و مدیریت فعلی کشور عملی نمی‌شود باید قوانین ما در کشور تغییر کند تا مدیریت شهری پیاده شود.

تمدن در خصوص مدیریت بحران نیز در استان تهران، اظهار داشت: در بحران ما مجبوریم که وحدت رویه داشته باشیم و باید یک مدیریت جامع در بحران عمل کند. در حال حاضر مدیریت بحران دو بخش شهر و استان تهران را دارد که هر کدام مستقل از یکدیگر عمل می‌کند.

استاندار سابق تهران گفت: رئیس مدیریت بحران شهر تهران شهردار و رئیس مدیریت بحران استان تهران استاندار تهران است حال با این دوگانگی در صورتی که در شهر تهران حادثه‌ای اتفاق بیفتد مانند طوفان یا زلزله شاهد مشکلات عدیده‌ای خواهیم بود.

 

وی افزود: در حال حاضر تمامی ادارات برق، آب، گاز و راه و شهرسازی در استان تهران زیر نظر استانداری هستند و در مواقع بحرانی باید با هماهنگی استاندار وارد عمل شوند ولی مدیریت بحران شهر تهران شهردار است که با این دوگانگی مسلماً با مشکل بر خواهیم خورد.

تمدن گفت: باید لایحه‌ای به مجلس ارائه شود و این مشکل دوگانگی را حل کند که به نظر بنده طبق قانون نمی‌تواند شهردار رئیس مدیریت بحران باشد بلکه شهردار باید عضو ویژه مدیریت بحران استان تهران محسوب شود.

استاندار سابق تهران یادآور شد: در طوفان اخیر با سرعت 120 کیلومتر در تهران 5 نفر کشته شدند و این مسئله جدی است و خدا را شکر تخریب زیادی نداشته‌ایم.

وی یادآور شد: این طوفان و زلزله‌های خفیف تهران یک پیغام برای ما دارد تا سریع‌تر تکلیف مدیریت بحران استان تهران مشخص و از این دوگانگی خارج شویم.

تمدن در پاسخ به پرسشی مبنی بر دیدار با شهردار تهران در زمان ریاست استانداری خود اظهار داشت: دیدارهای ما با شهردار تهران در قالب جلسات رسمی بود و اینکه دیدار در زمان مدیریت بنده با شهردار تهران نداشته‌ام درست نیست.

وی افزود: اینکه در دفتر یکدیگر جلسات ادامه داشته باشد یک بحث و سلیقه مدیریتی است که به نظر بنده با مسائل کاری فرق دارد.

استاندار سابق تهران یادآور شد: هیچ وقت دعوای شهرداری و استانداری کار مردم را تحت‌الشعاع قرار نداده ولی در مسائل مختلف اختلاف‌نظر داشته‌ایم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس