کد خبر 320329
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

روش‌هایی که داعش در ویدئوهای خود از آنها استفاده می‌کند اغلب در فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

گروه جنگ نرم مشرق- تصاویر ماهواره ای و هوایی، تصاویر دستکاری شده صحنه های انفجار، تصاویری که با استفاده از دوربین دید در شب اسلحه ها گرفته شده اند... اینها تصاویری برگرفته از فیلم های هالیوودی نیست، اینها ویدئوهایی است که گروه تروریستی داعش در راستای پروپاگاندا و تبلیغ خود ساخته و منتشر می‌کند.

حالا این گروه که برای استان‌های تحت تصرف خود استاندار هم تعیین می‌کند، در راستای پروپاگاندای خود از شیوه های هالیوودی هم استفاده می‌کند و فیلم هایی با جلوه های ویژه از عملیات های خود و تصرف شهرهای عراق روی یوتیوب قرار می‌دهد.

این گروه مانند سریال‌های آمریکایی ویدئوهای خود را به صورت «سری» در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کند.

به طور مثال یکی از ویدئوها با تصویری شروع می‌شود که نقشه کشور مورد تصور آنها به نام « دولت اسلامی عراق و شام» را نشان می‌دهد کشوری که از سوریه، لبنان، اردن، فلسطین و عراق تشکیل می‌شود. سپس دوربین همینطور که پایین می آید، تصویری میبینیم که از یک پهپاد و بر فراز نیروهای این گروه تروریستی در فلوجه گرفته شده است. در برخی از ویدئوهای تبلیغی گروه داعش که توسط فرانس24 انتخاب شده می‌توانید آنها را ببینید.


پیامی به ارتش عراق

این گروه مانند سریال‌های امریکایی ویدئوهای خود را به صورت «سری» در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کند.

در یک سری ویدئو که پیشتر همانند آن را در سوریه ساخته بودند، تصاویری تکان دهنده از کشتن سربازان و افراد عادی در عراق دیده می‌شود، تصاویری که شاید این روزها در بین کاربران شبکه های اجتماعی معروف شده باشد.

اما در واقع آنها سه هفته پیش از شروع عملیات اخیر، این ویدئوها را تهیه و منتشر کرده بودند اما هیچ کس به آنها و احتمالا پیامی که داشتند توجه نکرده.


صدا، دوربین، کشتار!

آنها حتی از برخی شیوه های تصویربرداری فیلم های معروف امریکایی نیز استفاده کرده اند به طو مثال سی ان ان متوجه شده است این گروه در ویدئوهای تبلیغی خود از شکل فیلم برداری فیلم «سی دقیقه بعد از نیمه شب»، فیلمی که با موضوع ترور اسامه بن لادن ساخته شده، تقلید کرده است.

روش‌های ارعاب هالیوودی داعش + فیلم

این گروه برای ایجاد اطمینان از واقعی بودن تصاویری که منتشر می‌کند، زمان، مکان تهیه ویدئوها را اعلام می‌کند.

در یکی از وحشتناکترین فیلم هایی که این گروه منتشر کرده است دیده می‌شود افرادی که به گفته این گروه با امریکا همکاری می‌کرده‌اند درحال کندن قبر خود هستند.

روش‌های ارعاب هالیوودی داعش + فیلم

ایجاد دیوار دفاعی از شهروندان

اعضای داعش عنوان کرده‌اند که تنها با افسران ارتش عراق و یا مقامات دولت شیعی بغداد که با امریکایی ها همکاری کرده اند حمله خواهند کرد. در ویدئویی که در این زمینه منتشر کرده اند دیده می‌شود که این گروه یک ایست بازرسی درغین با استفاده از لباسهای ارتش عراق ایجاد کرده اند و هویت افراد را بازرسی می‌کنند در این بین سربازان ارتش و یک مقام عالی رتبه محلی را اعدام می‌کنند.

به نظر می‌رسد هدف از این ویدئو نیز رساندن این پیام به سنی های حاضر در مناطق اشغالی باشد که از وارد شدن در درگیری خودداری کنید، از شهر هم فرار نکنید. به نظر میرسد وجود شهروندان عادی در شهر به عنوان یک دیوار دفاعی انسانی برای ادامه حضور نیروهای تروریست لازم باشد.

منبع: آبزرور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهرداد ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    عراق دستشونه صدا سیما تو خوابه
  • فرشاد ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    اگه هم تو دستشون باشه به خیال شما، ان شاءالله از دستشون در میاد
  • شهریار ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    اگر طبق روایات پیش بره ، حالا حالا ها اینا می تازند
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    اگه ما ميتونيم با عملكردمون ظهور رو نزديكتر يا دورتر كنيم پس ميتونيم اين آشغالها رو هم زود تر از بين ببريم. اگر چه من روايتي نديدم كه بصورت مشهود گفته باشه اين تفكر دوام داشته باشه
  • محمدی ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    اگه دیگه گناه نکنیم و برای ظهور مولا دعا و زمینه سازی کنیم خدا اذن ظهور میده.
  • صدرا ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    چطوری دانلود میشه
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    الکی گروه تکفیری - بعثی رو برا خودمون بزرگ کردیم و ازش وحشت کردیم به راحتی و اتحاد عده ای کم از مسلمانان سرنگون میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس