کد خبر 31971
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹

فرج‌الله سلحشور درباره‌ي «ممنوعيت تجمل‌گرايي در فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني» معتقد است: تجمل‌گرايي نوعي ضد ‌ارزش به‌ شمار مي‌رود و وظيفه‌ي ما اين است که تجمل‌گرايي را تبليغ نکنيم.

به گزارش مشرق، اين کارگردان در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: متاسفانه مردم کشور ما به جز بخشي از روستاها و شهرستان‌ها، بسيار تجمل‌گرا شده‌اند و به تجمل‌گرايي عادت کرده‌اند که اين تجمل‌گرايي از وسايل زندگي‌شان گرفته تا وسايل رفت‌وآمد و حتي خورد و خوراکشان هم ديده مي‌شود.

وي ادامه داد: در واقع اين وسايل تبليغاتي هستند که تجمل‌گرايي را در بين مردم رواج داده‌اند و اين فيلم‌سازان و برنامه‌سازان هستند که مي‌توانند مردم را به ساده‌زيستي دعوت کنند. ما بايد در فيلم‌ها و سريال‌ها ساده‌زيستي را جايگزين تجمل‌گرايي کرده و آن را تبليغ کنيم.

او تاکيد کرد: تجمل‌گرايي در حقيقت مردم را به خود وابسته مي‌کند و آنها را به مردمي خوش‌گذران، تجمل‌گرا و مادي‌گرا تبديل مي‌کند؛ چرا که تجمل‌گرايي نوعي ضد ارزش محسوب مي‌شود و نبايد آن را در جامعه ترويج داد.

سلحشور در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه ارزيابي شما از تمايل اکثر کارگردانان به کار کردن در لوکيشن‌هاي شيک و بزرگ چيست؟ خاطرنشان کرد: متاسفانه فيلم‌سازان براي اينکه بتوانند براي تماشاگران يک فيلم شيک و جذاب تهيه ‌کنند، سعي مي‌کنند از نظر بصري فيلم جذابي را براي مخاطبان بسازند، در حالي که اين نشانه‌ي ضعف و عدم توانايي يک فيلم‌ساز است.

به گفته‌ي وي يک فيلم‌ساز توانا فقط نبايد به ظاهر فيلم يا سريال تکيه کند بلکه بايد به ارزش‌هاي درون فيلم و محتواي آن پي ببرد و مخاطبان را جذب کند.

***

اين کارگردان در ادامه در پاسخ به اين‌که مجموعه‌ي «قصه‌هاي خدا» به تهيه‌کنندگي خودش در حال حاضر در چه مرحله‌اي به سر مي‌برد؟ يادآور شد: مجموعه‌ي «قصه‌هاي خدا» در مرحله‌ي تحقيق و نگارش است که همزمان مشغول توليد آن هستيم؛ يک سال است که کار اين مجموعه را شروع کرده‌ايم و مشخص نيست چه زماني به پايان برسد.

وي هم‌چنين توضيح کوتاهي درباره‌ي مضمون داستان «قصه‌هاي خدا» داد و گفت: اين مجموعه که قرار است از شبکه‌ي يک سيما روي آنتن برود، قصه‌هاي واقعي، مذهبي و عبرت‌آميزي را روايت مي‌کند. سعي ما براين است تا آنجايي که مي‌توانيم قصه‌هاي بيشتري را تهيه کرده و اين مجموعه را به تعداد قسمت‌ها محدود نکنيم.

فرج‌الله سلحشور در پايان در ارتباط با سريال «حضرت موسي» که هم‌اکنون در مرحله‌ي تحقيق و نگارش است، به ايسنا گفت: سريال «حضرت موسي» که تهيه‌کنندگي، کارگرداني و نويسندگي آن برعهده‌ي خودم است، هم‌اکنون در مرحله‌ي تحقيق و نگارش است. يکسال است اين مجموعه را آغاز کرده‌ايم و تلاش مي‌کنيم تا اواخر سال آينده فيلم‌نامه‌ به پايان برسد و کار توليد‌ش را شروع کنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس