کد خبر 319509
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳

عضو ستاد انتخاباتی تیم «اصلاحات و همگرایی» از تلاش عبدالله برای آرام نگه داشتن مردم ولایات مختلف و آغاز رایزنی‌های دیپلماتیک در راستای حل مشکلات پیش آمده در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، «فاضل سانچارکی» یکی از اعضای ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در صفحه «فیسبوک» خود نوشته است: از شب گذشته تا کنون نه تنها در عرصه تلاش‎های دیپلماتیک و رایزنی‎های سیاسی کار طاقت‌فرسایی جریان داشته بلکه عبدالله برای آرام کردن مردم در ولایات مختلف اقدامات و تلاش‌های زیادی کرده است.

به گفته وی، میلیون‎ها نفر از مردم که به عبدالله رأی داده‌اند با نگرانی و خشم اوضاع را تعقیب می‎کنند و هر لحظه آماده دفاع از آرای قانونی خود هستند.

سانچارکی در ادامه نگاشته است: تماس تلفنی حامدکرزی با عبدالله عبدالله و درخواست گفت‎وگو برای حل مسئله انتخابات، دیدار فوری ناظران بین‌المللی با «یونس قانونی» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان و تقاضای مکرر کمیسیون مستقل انتخابات برای دیدار با عبدالله عبدالله و نشست‎های اضطراری شوراهای قومی و بزرگان اقوام مناطق شرق و جنوب افغانستان از رویدادهای شب گذشته تا کنون است.

براساس اطلاعات این منبع، ساعت 10 امروز بزرگان اقوام شرق در اجتماعی مقابل پارلمان، اعتراض خود را نسبت به عملکرد نادرست کمیسیون انتخابات ابراز خواهند کرد.

به اعتقاد وی، وضعیت به گونه‎ای است که رضایت عبدالله عبدالله پایه ثبات افغانستان شده است.

وی از دست‌یابی تیم «اصلاحات وهمگرایی» به اسناد بسیار مهمی در مورد تقلب‎های گسترده خبر داد که دخالت برخی افراد کلیدی کمیسیون مستقل انتخابات و شماری از افراد نزدیک به حامد کرزی در امور انتخابات را تأیید می‎کند.

به گفته سنچارکی، عبدالله عبدالله در یک جمع محدود از این اسناد پرده برداشته اما به خاطر مصلحت افغانستان حاضر نشده این اسناد زنده و تکان‌دهنده را افشا کند ولی بصورت کلی آن را با حامد کرزی در میان گذاشته است.

براساس این گزارش، در بخشی از این اسناد یک مقام مهم اجرایی کمیسیون انتخابات به مأموران خود در مناطق مختلف کشور دستور داده که تا می‌توانند صندوق‎ها را پر کنند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 24 تیر برگزار شد که گفته می‎شود در آن بیش از 7 میلیون نفر شرکت کرده‌اند، گزارشی که عبدالله آن را نادرست خواند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس