کد خبر 319499
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا روز پنجشنبه گفت که او عمیقا در مورد 150 استرالیایی که عملیات تروریستی را در کنار شبه نظامیان افراطی در عراق و سوریه انجام می دهند، نگران است.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، برخی شهروندان استرالیا با حمایت آمریکا و غرب در عملیات تروریستی بر علیه دولت قانونی بشار اسد در سوریه فعالیت می کردند و اکنون در عملیات تروریستی گروه تکفیری داعش در عراق دست دارند.

تحلیلگران اطلاعاتی استرالیا هفته جاری این دیپلمات ارشد استرالیایی را در جریان اقدام مسلحانه استرالیایی ها در کنار گروه ها تروریستی داعش قرار داده اند و معتقدند برخی از این افراد دارای تبعه دوگانه هستند.

جولی بیشاپ روز پنجشنبه به رادیو ˈای.بی.سیˈ استرالیا ، گفت: حدود 150 استرالیایی با گروه های مخالف در سوریه همکاری داشته و یا دارند.

وزیر خارجه استرالیا در حالی این تروریست های تکفیری را ˈگروه های مخالفˈ دولت سوریه می خواند که غیرسوری هستند.

وی گفت این افراد در یک دوره از زمان از گروه های مخالف دولت در سوریه حمایت می کردند اما براساس گزارش های رسیده این افراد اکنون با گروه های افراطی و خشن داعش همکاری می کنند.

وی گفت که ˈعمیقا نگرانˈ بازگشت این افراطیون و ˈتهدیدات این مبارزان استرالیاییˈ است.

وزیر امور خارجه استرالیا گفت: این استرالیایی ها در حال تبدیل شدن به افراد افراطی هستند که عملیات تروریستی را به مردم آموزش می دهند و اگر به استرالیا بازگردند تهدید امنیتی محسوب خواهند شد.

وی گفت: هر چه از دست ما برای شناسایی آن ها بر آید انجام می دهیم و تاکنون گذرنامه تعدادی از این افراد را براساس مشاوره با سازمان های اطلاعاتی لغو کرده ایم.

جولی بیشاپ در پاسخ به سوالی در خصوص موضع کانبرا در باره دولت نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز گفت: این تنها دولت عراق در حال حاضر است.

وی گفت: نوری المالکی در حال حاضر خواستار وحدت ملی در عراق شده است و این یک شروع است. ما در عراق نیازمند یک راه حل سیاسی هستیم چون راه حل نظامی می تواند فاجعه بار باشد.

دولت استرالیا بهمن ماه سال گذشته پس از گذشت بیش از دو سال از جنگ تروریست ها بر علیه دولت دمشق به فکر افتاد به شهروندان این کشور هشدار دهد در صورت حضور در درگیری های سوریه و همکاری با تروریست ها در این کشور با 20 سال زندان مواجه خواهند شد.

کانبرا تا ان زمان به طور رسمی مشارکت شهروندان این کشور در جنگ تروریستی بر علیه دولت سوریه را تایید نکرده بود و تنها سخنگوی وزارت خارجه استرالیا گفت خبرهایی به دولت رسیده که حکایت از مشارکت بیش از 100 تبعه استرالیا در درگیری های سوریه از سال 2011 دارد، اما دست داشتن این افراد در درگیری های آن کشور هنوز اثبات نشده است.

براساس بندهای قانون مجازات سال 1978 استرالیا حضور شهروندان این کشور در کشورهای خارجی با قصد مشارکت در جنگ و امور مربوط به آن ممنوع است و افراد خاطی با مجازات مواجه می شوند.

مجازات این اقدام براساس قانون 20 سال زندان است و هر استرالیایی که افرادی را برای جنگ در خارج از این کشور مجهز کند نیز به هفت سال زندان محکوم می شود.

همکاری شهروندان استرالیایی با تروریست ها در سوریه در حالی فاش می شود که دولت استرالیا دیدار اوایل دی ماه سال گذشته اعضای حزب ویکی لیکس این کشور با بشار اسد برای ابراز وحدت با مردم و دولت سوریه و مخالفت با مداخله نظامی غربی ها را تاب نیاورد و آن را محکوم کرد.

حضور شهروندان استرالیا در سوریه و عراق و همکاری با گروه تروریستی داعش در حالی افشا می شود که اردوگاه غربی - عربی ضد سوری بویژه آمریکا و انگلیس برخلاف مقررات بین المللی، برنامه تجهیز و مسلح کردن عوامل تروریستی را انجام دادند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    4 0
    از این تیتر بسیار از شما نا امید شدم کی ابراز نگرانی یک وزیر امور خارجه از شرکت اتباع این کشور در یک جنگ خارجی به منزله همکاری در اون جنگ حساب می شود تا اون جایی که من اطلاع دارم از کشورهای افغانستان و پاکستان تعداد زیادی به استرالیا مهاجرت کرده اند
  • دلواپس ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    1 0
    اون سه تا گلی که خوردن حقشون بود :))
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    چند بار تیتر زده بودند شرکت دختران المانی در جهاد نکاح و بعد دیدم نام ان خانمها همه عربی بود .مهاجرانی بودند که در المان زندگی می کردند.
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    1 0
    کسی متنو خونده ؟! تو متن که نمیگه پذیرفته ! اصلا از متن بر میاد که مخالف داعشه !!!
  • مسلمان ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    اقا اینا همه برای تضعیف روحیست . داعش کیه اگه پاشون برسه به ایران بچه های کرمان داعشو قتل عام میکنند. داریوش بزرگ اون زمان این عرب هارو کتف سوراخ فرستاده به کشورشون اینا که عددی نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس