کد خبر 319521
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

یک خبرگزاری انگلیسی با استناد به گفته یک مقام بلندپایه گزارش داده رئیس جمهور آمریکا هنوز برای اقدام در عراق تصمیم لازم را نگرفته است.

 به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، رویترز پس از نشست باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با سران کنگره در روز چهارشنبه  با موضوع عراق از قول یک مقام بلندپایه دولت این کشور خبر داد اوباما هنوز برای اقدام در عراق تصمیم نهایی را نگرفته است.

به گفته این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به هویتش نشده اوباما در نشست مورد نظر جزئیاتی از زنجیره اقدامات واشنگتن را مطرح نکرده است.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند رئیس جمهور آمریکا در دیدار با سران کنگره بار دیگر بر نقش «سیاست‌های فرقه‌ای» در ایجاد بحران امنیتی ایجاد شده در عراق بر اثر حمله گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شامات (داعش) تأکید کرده است.

طبق بیانیه‌ای که روی سایت کاخ سفید قرار گرفته رئیس جمهور آمریکا در این جلسه که با حضور «میک مک‌‌کونل»، رهبر حزب اقلیت مجلس سنا، «هری رید»، رهبر حزب اکثریت سنا، «جان بوینر»، رئیس مجلس نمایندگان و «نانسی پلوسی»، رهبر حزب اقلیت مجلس نمایندگان برگزار شد اوضاع عراق را مورد بحث و بررسی قرار داد.

طبق این بیانیه آقای اوباما در این دیدار سران کنگره را در جریان تلاشهای دولت برای پاسخدهی به تهدیدات داعش قرار داد و تأکید کرد از «رهبران عراق خواسته است سیاست‌های فرقه‌ای را کنار گذاشته و با ایجاد حس وحدت ملی در کنار هم جمع شوند.»

از روز سه‌شنبه 20 مهرماه، زمان آغاز حمله تروریست‌های داعش به شهرهای عراق، مقامات آمریکا تلاش کرده‌اند با طرح ادعای عدم حضور تمامی گروه‌های مذهبی و قومی در بدنه دولت عراق، مالکی را مقصر این بحران امنیتی جلوه دهند. ناظران، این واکنش واشنگتن به تحولات جاری عراق و نشانه رفتن انگشت اتهام به سمت دولت عراق را بخشی از تلاش دولت  آمریکا برای از بین بردن حاکمیت اکثریت در عراق که از سال 2003 از صندوق‌های رأی بیرون آمده و در راستای منافع آمریکا نبوده تعبیر می‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در این دیدار به بررسی تلاشهای آمریکا برای تقویت توانمندی نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با تهدیدات داعش پرداخته و گزینه افزایش کمک‌رسانی امنیتی را مطرح کرده است.

بیانیه کاخ سفید افزوده اوباما در این جلسه نظرات هر یک از رهبران کنگره را درباره اوضاع فعلی عراق جویا شده و وعده داده به مشورت با کنگره برای اقدامات بیشتر ادامه دهد.

در همین حال برخی رسانه‌ها جزئیاتی از این نشست را از قول برخی از حاضران در این جلسه منتشر کرده‌اند. پایگاه خبری المانیتور، به عنوان مثال، از قول میک‌مک‌کونل نوشته: «منظور رئیس جمهور این بود که در حال حاضر برای اقدام در عراق نیازی به مجوز کنگره نمی‌بیند و به اطلاع‌رسانی به کنگره بسنده خواهد کرد.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    هیچ وقت هم نخواهد گرفت... اینا فقط میخوان مالکی رو از قدرت خارج کنن و یه بله چشم گو مثل عربستانیها رو بیارن روی کار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس