روزنامه اسرائیلی: ستاد عملیاتی «موساد» در الانبار فعال است/ اخراج و محاکمه 59 افسر ارتش عراق/ هلاکت فرمانده عربستانی داعش/ تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر

به گزارش گروه بین الملل مشرق، ارتش عراق طی چند عملیات موفقیت آمیز دست گروهک داعش را به طور کامل از موصل کوتاه کرد و کنترل این منطقه را به دست گرفت. در حال حاضر چندین حمله هوایی توسط این گروهک تروریستی در سامرا شکل گرفته و مرقد دو تن از پیامبران آرمیده در استان نینوا مورد تهاجم بوده است.

شما مخاطبان گرامی از طریق این خبر، قادرید‌ تمام اخبار مرتبط با تحولات عراق را دنبال کنید. در صورت تمایل به دیدن مشروح اخبار روی لینک خبر کلیک کنید. این خبر در حال به روز رسانی است. همچنین اخبار روز گذشته در ایـنـجــا قابل دسترسی است.


*** *** *** *** *** ***
واکنش معاون نصرالله به تحولات عراق

معاون دبیرکل حزب الله امروز پنجشنبه طی سخنانی اعلام کرد که سناریوی "آمریکایی-اسرائیلی- تکفیری" در عراق شکست خواهد خورد، همچنانکه در فلسطین، سوریه و لبنان شکست خورده است.

آزادی 45 گروگان خارجی در عراق

یک عضو شورای استان کرکوک اعلام کرد که ۴۵ گروگان خارجی ربوده شده در شمال عراق آزاد شدند.

مالکی استعفا در برابر کمک نظامی را رد کرد
سخنگوی نخست‌وزیر عراق گفت که مالکی با شرط واشنگتن مبنی بر کناره گیری از قدرت در ازای کمک نظامی آمریکا به این کشور مخالفت کرده است.

مانور نظامی در کربلا

"عمار الحکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق طی سخنرانی در کنفرانس مبلغان مذهبی که امروز در نجف اشرف برگزار شد گفت: باید هرچه سریعتر در خصوص اقدامات خیانت کارانه برخی که بدون هیچ مقاومتی موصل را تسلیم داعش کردند تحقیق و بررسی صورت بگیرد.

وی همچنین تأکید کرد همه کسانی که به عراق و مردم این کشور خیانت کردند مجازات شودند.

از سوی دیگر رسانه های خبری از یک مانور نظامی در استان کربلا خبر دادند.

این مانور نظامی بسیاری با مشارکت برخی از ساکنان استان کربلا و عشایر این استان  در کنار نیروهای امنیتی عراق برگزار شد.

"عقیل الطریحی" استاندار کربلا در این خصوص گفت: این مانور نظامی حاوی این پیام است که شهروندان و ساکنان کربلا بمثابه سپری برای عراق هستند و از دولت و ارتش حمایت می کنند.

داعش به دنبال تغییر کتاب های درسی

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش"، با هدف تغییر کتاب های درسی استان نینوا، کمیته ویژه تشکیل داد.

هم پیمان شدن ۱۳ گروه تروریستی با داعش

سران ۱۳ گروه های تروریستی، قبل از حمله به استان نینوا در عراق در نشستی با داعش هم پیمان شده اند.

عقب‌نشینی کامل داعش از «بیجی» عراق

مقامات مسئول عراقی اعلام کردند تروریست‌های داعش کاملاً از شهر «بیجی» عقب‌نشینی کردند.

داعش در موصل بیانیه جهاد نکاح صادر کرد+عکس

تروریست‌های داعش طی بیانیه‌ای از مردم موصل خواستند تا دختران خود را به جهاد نکاح با عناصر این گروه وادار کند.


روزنامه اسرائیلی:ستاد عملیاتی

استفاده «داعش» از سلاح‌های «رژیم صهیونیستی»+عکس

به گفته منابع امنیتی عراقی، تروریستهای داعش این سلاح‌ها را در منطقه "العظیم" در استان دیالی به جا گذاشته اند.

سایت خبری "المسله" به نقل از این منابع خاطرنشان کرد که نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای عراقی پس از بیرون راندن تروریستهای داعش از منطقه العظیم، این سلاح ها را کشف کردند.

روزنامه اسرائیلی: ستاد عملیاتی «موساد» در الانبار فعال است/ اخراج و محاکمه 59 افسر ارتش عراق/150 تبعه استرالیا عضو داعش‌اند/ تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر

پرواز جنگنده‌های آمریکا در آسمان عراق

در حالی که حاکم مدنی عراق در دوره اشغال این کشور از سوی آمریکا، بر ضرورت ارسال نیروهای نظامی ویژه کشورش به عراق برای نابود کردن تروریست‌ها تأکید دارد، جنگنده‌های اف ۱۸این کشور بر فراز عراق به پرواز در آمده‌اند.

۱۵۰ تبعه استرالیا در عراق و سوریه در عضویت گروه‌های تروریستی

وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد که ۱۵۰ تبعه این کشور در عراق و سوریه در عضویت گروه‌های تروریستی هستند.

بیعت سران ارتش آزاد با داعش در دیرالزور

شماری از سران بارز گروه ارتش آزاد با گروه تروریستی داعش در دیرالزور سوریه بیعت کردند.

 اردن میزبان نشست مشورتی ۱۳ گروه تروریستی برای ایجاد ناامنی در عراق

 ۱۳ گروه تروریستی، دو روز پیش از حمله به استان نینوا در اردن گردهم آمده و در مورد قتل عراقی­‌ها به توافق رسیده و با سرکرده گروه تروریستی داعش بیعت کردند.

روزنامه اسرائیلی: ستاد عملیاتی «موساد» در الانبار فعال است

یک روزنامه صهیونیستی از فعالیت یک ستاد عملیاتی موساد در استان الانبار خبر داد.

۵۹ افسر ارتش عراق اخراج و محاکمه می‌شوند

نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از ارجاع ۵۹ افسر ارتش عراق به دادگاه نیروهای امنیت داخلی و احتمال اعدام آنها خبر داد.

تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر
گروهک تروریستی داعش اعلام کرد: «رافضی»ها بدانند، که هدف ما تخریب نماد شرک آلود در نجف، کربلاء و سامرا است. بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.

تهدید دوباره داعش علیه ایران+تصاویر

اوباما برای اقدام در عراق تصمیم نگرفته است
یک خبرگزاری انگلیسی با استناد به گفته یک مقام بلندپایه گزارش داده رئیس جمهور آمریکا هنوز برای اقدام در عراق تصمیم لازم را نگرفته است.

 قاچاق چند نسخه خطی کمیاب از موصل به ترکیه
 پایگاه خبری اصوات العراق، مرکز جهانگردی و آثار تاریخی موصل با ابراز نگرانی از انتشار اخبار مربوط به قاچاق چند نسخه خطی کمیاب از موصل به ترکیه، اعلام کرد که این اخبار در پی تسلط تروریست­‌های دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) منتشر شده است.

در بیانیه رسمی این مرکز آمده است که منابعی که مسئول پیگیری این موضوع هستند، اعلام کردند که نیروهای تندرو که احتمالا وابسته به داعش هستند، زمینه قاچاق چند نسخه خطی کمیاب عراق را از موصل به ترکیه فراهم کردند.

بنابر بیانیه مزبور، از جمله نسخه‌­های خطی کمیباب قاچاق شده یک مصحف منحصر به فرد متعلق به دوره عباسی بود.

اکنون نهادهای ذیربط عراق در حال پیگیری این موضوع هستند تا نسخه‌­های به سرقت رفته را به کشور بازگردانده و کسانی را که در این خصوص دست داشتند، دستگیر و مجازات کنند.


3 روستای شمال عراق در تصرف داعش
 یک مقام محلی عراق اعلام کرد: در پی درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و اعضای داعش سه روستای شمال عراق به تصرف نیروهای داعش درآمد.

هلاکت فرمانده عربستانی داعش

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با انتشار بیانیه اعلام کردند: "ابویمامه الدوسری" از سرکردگان عربستانی "داعش"، در حمله ناکام تروریست ها به پالایشگاه بیجی در شمال تکریت واقع در استان صلاح الدین به هلاکت رسیده است.

"قاسم عطا" سخنگوی نیروهای مسلح عراق پیشتر از هلاکت 40 عنصر تروریستی داعش در حمله به پالایشگاه بیجی، خبر داده بود. پس از این حمله ناکام نیروی هوایی ارتش عرق مواضع تروریست ها را در اطراف پالایشگاه بمباران کرد.


استرالیا همکاری با داعش را پذیرفت

جولی بیشاپ روز پنجشنبه به رادیو ˈای.بی.سیˈ استرالیا ، گفت: حدود 150 استرالیایی با گروه های مخالف در سوریه همکاری داشته و یا دارند. این افراد در یک دوره از زمان از گروه های مخالف دولت در سوریه حمایت می کردند اما براساس گزارش های رسیده این افراد اکنون با گروه های افراطی و خشن داعش همکاری می کنند.

وی گفت که ˈعمیقا نگرانˈ بازگشت این افراطیون و ˈتهدیدات این مبارزان استرالیاییˈ است.

وزیر امور خارجه استرالیا گفت: این استرالیایی ها در حال تبدیل شدن به افراد افراطی هستند که عملیات تروریستی را به مردم آموزش می دهند و اگر به استرالیا بازگردند تهدید امنیتی محسوب خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    مردم حسابی این که یه چیز دیگه گفته!
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    می خندییییییمم
  • UBA ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد من از همون بچه هایی هستم که امام خمینی (ره) گفت که سربازان من در گهواره هستند؛ به خدا قسم لحظه شماری می کنم برای وقتی که سید علی دستور بده. :)
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    آناناس
  • علی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    اگه یواشکی یکم به گذشته نگاه کنن دیگه جرات این حرفها رو نخواهند داشت البته با این تفاوت که این کشور کشور سال 60 نیست.به قول خراسانی ها بارشون رو آرد می کنیم
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    در ایران هم تا دلتان بخواهد فعال است. اصولا هر جا ناموس شهدا را حراج میکنن این یارو موس داد فعال است. در مافیای مفاد هم هست. یا که همشون خودین؟ ای داد
  • مجید ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    کافیه فقط سید علی اشاره به سمت عراق نشون بده ...
  • مریم سراوانی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    مرد حسابی این که یه چیز دیگه گفته!
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    این ۱۵۰ تبعه استرالیا دقیقا متولد کجا هستند؟ چراکه بعضی پاکستانیها, آفریقاییهای عرب زبان و همینطور اعرابی که به استرالیا مهاجرت کردند از مدافعاین این گروهک تروریستی هستند.
  • م-ب ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    اوباما برای اقدام در عراق تصمیم نگرفته است خیلی غلط کرده که بخواد تصمیم بگیره مگه این بابا چی کارست؟ اوباما بهتره بره وضعیت اقتصادی خودشونو درست بکنه و زبون درازی هم نکنه
  • حجت ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    ول کن بابا اینا میخوان جو بدن.اینا نمی تونن از مرز غرب بیا داخل،چه بخواد برسن به مشهد.تازه اگر هم بیاد به نظر من باید به جای تانک با کومباین بریم برای درو
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    االنت
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    بیجا میکنه داعش ابله ، نفهم ، بی ناموس ، زباله ی دم در خونمون..
  • یک ایرانی ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    وای به روزی که امام خامنه ای حکم جهاد دهد وای به حال داعش سلفی تکفیری و.........
  • سید حسام از زنجان ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    خدا خودش میدونه به دستای قلم شده ی آقا ابوالفضل ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌( ع ) اگه پای حرم امام حسین (ع) در میون با شه اگه حکم جهاد جهاد بدن نرم بی شرفم
  • رضا ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    اولا به گور پدر نداشتتون خندیدید دوما 9 دی رو دیدی اونوقت پرچم ارباب مارو آتیش زدن مردمو دیدید بی سپاه و ارتش.وای اگه رهبرمون اذن بده اون جلوه عاشورایی ارو ببینید کاری میکنیم هیچ ردی از اسم منحوستون تو این کره خاکی نمونه
  • حمید ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    چراعلمادست رودست گذاشتن چرااقدامی نمکنن چراحکم جهادصادرنمی کنندتااسراییل و داعش وهمه دشمنان اسلام ومسلمی رانابود کنیم داعشیهابدانندکوچکترین تعرض به امکان مقدس مسلمانان بی جواب نمی ماندواون فرمانده داعشی که به یک جسم بی جان یک دختر20ساله تعرض کرده بدست سربازان گمنام امام زمان به هلاکت خواهدرسیدیاصاحب الزمان ماآماده ایم
  • مهران ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    ببخشید ! در یک خبر گفتید داعش از موصل بطور کامل عقب نشینی کرده و از طرف دیگه داعش از مردم موصل خواسته جهاد نکاحی کنند. یک جای کار میلنگه .منبع خبرتون ...
  • رحیم آقائی ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    قابل توجه داعشی هاشماکه اسلام وقرآن وخدای ساختگی خودتان راتبلیغ میکنید وازخدای تمام مسلمانان اعم از شیعه وسنی بیخبریدبیاورید کجای قرآن آمده بازور سرنیزه دختران مردم رابه جهاد نکاح دعوت کرده واگر دسترسی پیدا نکردید عمل قوم لوط را رواج دهید وکجا گفته کودکان معصوم را سرببریدوخوب تاریخ را ورق بزنید اینجا ایران است وبس
  • neda ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    بیان پذیرایی مفصلی خواهیم کرد
  • عرفان ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام/ به قول رهبر ما پشت دستکش مخملی امریکا که برای دوستی دراز میکند دست آهنین پنهان شده. هیچ وقت آمریکا منافع خود رو در دوستی با ایران و شیعان و مقاومت نخواهد دید پس اعتماد به امریکا و غرب مفهومی نخواهد داست. به نظر بنده تا چند وقت دیگه غرب نه تنها به دولت عراق کمک نخواهد کرد بلکه قطع نامه هایی هم بر ضد دولت نوری مالکی صادر خواهد کرد یا منطقه پرواز ممنوع ایجاد خواهد شد. والسلام
  • ناشناس ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    اینو فقط می نویسم که داعشیها بخونن ما منتظریم و چشم به لبهای حضرت اقا
  • قنواتی از ماهشهر ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    تلویزیون آر تی انگلیسی الان یک خبر از عراق زد در حالیکه خوزستان را در نقشه سنی مذهب نشان داده بود.
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا مرگ بر دشمنان اهل بیت نبوت
  • شیعه ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    مرگ بر داعش...مرگ بر ال سعود
  • حجت اله ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    ما منتظریم تا محرم گردد هنگامه امتحان میسر گردد ما دانیم و تیغ تیز و حلقوم شما گر یک خشت از حرم حسین کم گردد
  • شهروند ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    مگه ما مرده باشیم که داعش ملعون بخواد به حرم ائمه اطهار بی حرمتی کنن .رهبرخوبم سید بزرگوارم فرمان بده غسل شهادت میکنیم..لبیک یا حسین لبیک یاحسین لبیک یاحسین
  • ایرانی ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    به نظر من داعشیها علاوه بر وحشی بودن روحیه طنز گفتن رو هم دارند.من میخوام به داعشیها پیشنهاد کنم تا لباس زنانه توی عراق کمیاب نشده از دیگر رفقای وحشی خود یاد بگیرن وبا پوشیدن آنها سریعتر پا به فرار بزارن.در آخر هم این پند رو از من بشنوند که ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.
  • فرزانه ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    اینا اخر خط رسیدن دیگه کارشون تمومه.
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    صدام با تانک نتونست از خرمشهر بیشتر پیشروی کنه،اونوقت داعشی ها میخوان با وانت تا مشهد بیان! زرشک...
  • ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    دیگه خیلی داریم مراعات داعشو میکنیم لازم نیست اینقدر مودبانه حرف بزنیم اینا که فحش های تو خیابونیه
  • طاها ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    آنانس رو خوب اومدي. سيب موزم واسشون خوبه فشارشونو تنظيم ميكنه
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    داعش خودشم میدونه نمیتونه با ایران در بیفته... اگه غلطی ازشون سر بزنه بقول حاج قاسم کربلایی دیگه رقم خواهیم زد....
  • علی ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    اینا دارن کاملا اوضاع رو به سمت روایات مورد اشاره در بحث منجی پیش می برند. شاید و البته شاید همین روایاتیه که در مورد خراسانی ها و ایرانیها گفته شده و تحرکاتی که سفیانی میکنه و البته مقداری هم پیشروی میکنه.
  • علی ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    داعش به ایران حمله کنه. عجب!! مثل حمله ی کوالا به شیر :))
  • حسن ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    دولول کهنه ام را آه مادر جان بیاور که/ چنان در خون کنم این خیل سگ خو را شناور که......
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    فقط دو سیب!!! خخخخخ
  • مهرداد ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    به مقدساتمون قسم به اسم مبارک شیعه به خون شهیدامون ، داعش رو تو خونش دفنش میکنیم نه تو ایران
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    اینا تو ایران خواهان زیاد دارن حالا میان میبینید
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    خودم کنتراد میگیرم سرشونو عین خودشون میبرم
  • رضا ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    ای داعشی های کثافت جرات دارید بیاید ایران تا ببینید با کی طرفیدمن خودم کرد هستم به خونتونم تشنمه بیایید تاحسابتونو برسیم تو عراق و سوریه کم کثافت کاری کردید فک نکنید ایرانم عراق و سوریه هس
  • حجت خان یک لرغیور ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    اصلا اسلحه لازم نیست مااین سوسک توله های ریقو رو با سنگ به درک واصل می کنیم
  • حسین ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 0
    مگه این حرومیا 8سال دفاع مقدس یادشون نمیا پ چرا دارن زر زیادی میزنن.
  • علی ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    رهبر عزیز من هم عضو کوچکی از این مردم هستم و خوب میدانم با اینکه ازتمام قدرتی که از جوانان و ارتشیان سپاهیان بسیجیان غیرتمند این مملک در دست دارید و مطمئن هستید و خود در زمان دفاع مقدس شنیده ام یه رزمنده پر قدرت بوده اید حتم دارم صلاحی در عدم نابودی داعشیان دارید با تمام وجود برای طول عمر شریفتان دعا گویم و اماده حکم الاهی جهادتان هستم وانها بدانند ما اهل بلوف زدن نیستیم .
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    داعش عددی نیست که بخواد به فکر خود بیارد که نگاه به مقدسا ت شیعه کند روی زمین پا کساری میشد نه تنها داعش بلکه امریکا همدستان واسرا عیل وعر بهای اشغال
  • حامد ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    0 0
    به خداوندي خدا قسم فقط رهبرم حکم جهاد صادر کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس