به گزارش مشرق، پس از آنکه ارتش عراق به همراهی نیروهای امنیتی توانست پیشروی تروریست‌ها را متوقف کند و بخش‌هایی از مناطق تصرف‌شده را از حضور نیروهای «داعش» پاکسازی کند، اکنون خبرها از تلفات سنگین تروریست‌ها حکایت می‌کند.

از طریق این خبر، قادرید‌ تمام اخبار مرتبط با بحران عراق را منتشر شده است دنبال کنید. در صورت تمایل به دیدن مشروح اخبار روی لینک خبر کلیک کنید. این خبر در حال به روز رسانی است. همچنین اخبار روز گذشته در ایـنـجــا قابل دسترسی است.


****************


12 کشت در انفجار شهرک صدر عراق
منابع خبری از وقوع یک انفجار تروریستی در یک بازار در شهرک صدر عراق و کشته شدن دستکم 12 نفر و زخمی شدن 35 تن دیگر خبر می‌دهند


3 انفجار مرکز شهر بغداد را لرزاند
3 انفجار تروریستی در مرکز شهر بغداد روی داد که آمار اولیه حاکی از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 12 تن دارد.


جانشین صدام فرمانده کل داعش شد
شبکه المیادین لبنان، از انتخاب "عزت ابراهیم الدوری" به عنوان فرمانده کل داعش خبر داد.


کنسولگری ترکیه در بصره تعطیل شد
ترکیه اعلام کرد کنسولگری خود در شهر بصره در جنوب عراق را به حالت تعطیل درآورده است.


پشتیبانی افسران عربستانی از داعشی‌ها
منابع آگاه عراقی از حضور افسرانی از سه کشور عربستان، قطر و ترکیه در استان نینوا خبر دادند که بی هیچ تردیدی بر دخالت سه کشور مذکور برای ایجاد بی ثباتی و فتنه انگیزی در عراق صحه می گذارد.


بازداشت تعدادی داعشی‌ در پوشش زنانه
یک منبع امنیتی از بازداشت تعدادی از داعشی ها با لباس زنانه در تلعفر خبر دادند.


افشای روابط داعش با جریان وهابی اردن
در حالیکه منابع خبری از تشکیل شاخه "داعش" در اردن خبر می دهند، یک نماینده در پارلمان این کشور از وجود روابطی میان این گروه تروریستی و جریان سلفی- وهابی اردنی پرده برداشت.


اعلام برائت دانشجوی اهل سنت دانشگاه مذاهب اسلامی از گروههای تکفیری- تروریستی

سلیم ملازهی دانشجوی اهل سنت و اهل سیستان و بلوچستان اظهارداشت:اقدامات گروههای تروریستی و تکفیری افراطی که امروز از عراق و سوریه سر برآورده اند، و در گذشته نیز ما شاهد حضور آن ها در قالب گروهک ریگی در سیستان و بلوچستان بودیم،محکوم است و همان طور که مقام معظم رهبری آن ها را محکوم کرده اند ما هم آن ها را محکوم می کنیم چرا که به وحدت میان شیعه و سنی عقیده وافر داریم.


 رهبر اهل سنت عراق آیت الله سیستانی را مرجع همه عراقی‌ها خواند
رئیس هیئت علمای عراق اعلام کرد که بدون هیچ شکی آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع همه عراقی‌ها بوده و به وی اعلام کرده است که اهل سنت از خود ما هستند.

کشته شدن ۱۵ تروریست و نابودی ۱۰۰ خودروی سعودی در استان نینوا

شبکه خبری «IMN» اعلام کرد: افسران میدانی ارتش عراق اعلام کردند که در استان نینوا 15 تروریست داعش کشته شدند و در عین حال 100 خودروی چهار دیفرانسیل با پلاکهای سعودی را در یک مخفی‌گاه در نزدیکی مرزهای سوریه توقیف و نابود کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی عراق عناصر داعش را تا نزدیکی یک مخفی‌گاه تعقیب کرد و آنها را هدف قرار دادند که به کشته شدن 15 تروریست و از بین رفتن نزدیک به 100 خودروی سعودی در این منطقه منجر شد.

داعش ۴۴ نفر از القاعده را به اشتباه به قتل رساند

«السومریة نیوز»نوشت: یک منبع امنیتی در استان دیالی، گفت: «تروریست‌های داعش 44 نفر از اعضای القاعده را به اشتباه کشتند».

بنا به گفته این منبع امنیتی، هنگامی که تروریست‌های القاعده قصد فرار از زندان «المفرق» در غرب «بعقوبه» را داشتند، توسط تروریست‌های داعش کشته شدند.

بعقوبه مرکز استان دیالی عرق و در 50 کیلومتری شمال شرق بغداد قرار دارد.


خط خبری چهارگانه غرب در حمایت از "داعش"
برخی رسانه های منطقه ای و غربی خط خبری «سیاسی» را نسبت به «تحولات امنیتی» عراق دنبال می کنند گو اینکه اقدامات امنیتی داعش بخشی از طراحی سیاسی برنامه ریزی شده است.

قاضی صدام در دست داعش
صفحه منتسب به عزت الدوری در فیس‌بوک ادعا کرد که نیروهای گروه دولت عراق و شام "داعش" قاضی‌ دادگاه صدام که حکم اعدام وی را صادر کرد، بازداشت کردند.

 کشف گور جمعی کشته‌های داعش در شمال سامرا + عکس

 روزنامه الاستقامه نوشت: نیروهای امنیتی عراق یک گور جمعی در شمال شهر سامرا کشف کردند که گروه تروریستی داعش اجساد 43 تن از اعضای خود را که در خلال درگیری با نیروهای امنیتی عراق به هلاکت رسیده اند، در ‌این گورستان دفن کرده است.

افسران میدانی عراقی اعلام کردند که گروه تروریستی داعش با هدف کم جلوه دادن شکست‌های خود از نیروهای امنیتی عراقی طی دو‌ روز گذشته و نیز عدم اعتراف به حملات نظامی صورت گرفته علیه آنها توسط نیروهای امنیتی عراقی، این گور جمعی را برای دفن اعضای کشته شده خود در یکی از باغ‌های متعلق به هوادران در این منطقه حفر کرده است.

۳۲۰ آلمانی در میان نیروهای داعش در عراق/کمیساریای حقوق بشرعراق: داعش زنان موصل را غنیمت جنگی می‌داند/تشدید تدابیر امنیتی پیرامون تأسیسات نفتی عراق


این افسران در ادامه گفتند که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین اجساد کشته‌های عرب خود را درون رود دجله رها کرده است.

منابع امنیتی همچنین از به هلاکت رسیدن 23 تروریست وابسته به داعش در مرزهای جنوبی موصل خبر دادند.

ارتش عراق حمله داعش به «بعقوبه» را خنثی کرد

نیروهای امنیتی عراق امروز حمله تروریستی «داعش» به شهر «بعقوبة» در 60 کیلومتری شمال شرق بغداد را خنثی کردند. این در حالی بود که تروریست‌ها 3 محله بعقوبه را برای چند ساعت تحت اشغال داشتند.

سرتیپ ستاد «عبدالامیر محمد رضا زیدی» فرماندهی عکلیات دجله گفت: افراد مسلح با تیربار به شهر بعقوبه حمله کردند که با مقاومت نیروهای امنیتی در این شهر مواجه شدند.

۳۲۰ آلمانی در میان نیروهای داعش در عراق

یک نشریه آلمانی نوشت که ۳۲۰ نفر از اتباع غربی که به داعش پیوسته‌اند، آلمانی هستند.

 آمادگی "لواء الذئب" برای حمله به داعش در تلعفر  

شبکه الفرات نیوز نوشت: محمد ابراهیم البیاتی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان نینوا اعلام کرد: تدارکات نظامی به تلعفر رسیده است و ما احتمال می‌دهیم با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش به زودی بر داعش فائق آییم.

این در حالی است منطقه تلعفر از جمله مناطقی است که بارها میان نیروهای امنیتی و تروریست‌های گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام جابجا شده است.

 مشارکت گسترده زنان دیالی در جنگ با داعش  

پایگاه الاخبار، عدی خدران فرماندار منطقه الخالص در استان دیالی اعلام کرد: نیروهایی از خارج از استان به منطقه الخالص برای تقویت توان امنیتی برای مقابله با تحرکات گروه های تروریستی وارد منطقه شده است.

وی افزود: همه ساکنان منطقه الخالص و روستاهای تابع آن برای جنگ با داعش بسیج شده اند و هم اکنون در مرزهای الخالص مستقر شده اند.

خدران تاکید کرد: یکی از زنان روستای السندیه سلاح به دست گرفته است و به صف داوطلبان مقابله با داعش در کمپ اشرف پیوسته است و بسیاری دیگر از زنان نیز برای مشارکت در خطوط مقدم جنگ با داعش و حمایت های پشت جبهه از نیروهای امنیتی و عشایری اعلام آمادگی کرده اند.

 خنثی سازی حمله به مقام امام رضا (ع) در جنوب کرکوک

شبکه السومریه نوشت: تحسین کهیه عضو شواری استان کرکوک اعلام کرد: نیروهای امنیتی با کمک ساکنان روستای بیشر از توابع منطقه تازه در25 کیلومتری جنوب کرکوک که اغلبیت آن را ترکمن ها تشکیل می دهند با تروریست های داعش که قصد حمله به مقام امام رضا(ع9 در این روستا را داشتند درگیر شدند و مانع از تحقق اهداف شوم آنها برای حمله به این مقام و ویرانی آن شدند.

وی افزود:  بر اثر این درگیری‌ها که بیش از یک ساعت به طول انجامید یک غیر نظامی از ساکنان روستای زخمی شد اما از تلفات تروریست های داعش تاکنون اطلاعی  در دست نیست.

تاسیس شاخه داعش در اردن
منابع آگاه از تاسیس شاخه گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در اردن خبر دادند.

نگاهی به‌ ساختار گروهک تروریستی داعش+فیلم

گروهک داعش ظرف روزهای گذشته نگاه همگان را به علت اشغال مناطق زیادی از عراق به خود معطوف کرده است در این گزارش سعی شده است ساختار داخلی و سرکرده های اصلی این گروهک و نیز منابع مالی این گروهک معرفی شود.


جنگ کثیف داعش علیه ملت عراق
تروریستهای تکفیری در تلاش برای ایجاد رعب و وحشت درمیان مردم عراق به حربه شایعه پراکنی و پخش شایعات دروغ روی آورده اند که این رویکرد نشان می دهد تروریستها و حامیانشان به موقعیت ضعیف و متزلزل خود در عراق پی برده اند.

کمیساریای حقوق بشر عراق: داعش زنان موصل را غنیمت جنگی می‌داند
کمیساریای حقوق بشر عراق اعلام کرد که داعش به زنان موصل به چشم کنیز و غنیمت جنگی می‌نگرد و به آنها تجاوز می‌کند.

الاخبار: بخشی از هزینه‌های «داعش» در لبنان تامین می‌شود
منابع مطلع در سوریه فاش کردند، بخشی از مبالغ مربوط به حمایت مالی از گروهک داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه از طرف برخی گروه‌های لبنانی تامین می‌شود.

تشدید تدابیر امنیتی اطراف تاسیسات نفتی در جنوب عراق
پایگاه خبری «السومریة نیوز» نوشت: یک مقام مسئول عراقی اعلام کرد که دولت این کشور تدابیر امنیتی اطراف زیرساختهای نفتی و میدان‌های نفتی واقع در جنوب عراق را تشدید کرده است.


سرتیپ «موسی عبدالحسین» رئیس پلیس نفت جنوب عراق گفت که نیروهای جدیدی در اطراف تاسیسات نفتی این منطقه از کشور و مقرهای شرکتهای نفتی مختلف مستقر شده‌اند.

وی گفت: ما به منظور تداوم فعالیت‌های نفتی در جنوب و تامین امنیت بیشتر شرکتهای نفتی فعال، تدابیر جدیدی اندیشیده‌ایم و اکنون بیش از 100 هزار نیروی پلیس نفت، در حال آماده‌باش کامل و تامین امنیت تاسیسات مربوط به بخش انرژی عراق هستند. ما همچنین یک گروه بحران را برای نظارت بر امنیت شرکتهای نفتی خارجی از نزدیک و اطمینان بخشی به این شرکتها تشکیل داده‌این و امنیت آنها در راس اولویت‌های ما است.


وزارت خارجه عراق: وضعیت فرودگاه بغداد عادی است

اوباما: 275 نیروی نظامی برای حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد مستقر می‌شوند

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرد که 275 نیروی نظامی برای «حفاظت از سفارت و اتباع آمریکا» در بغداد مستقر شده و در حالت آماده به رزم قرار می‌گیرند.

جلسه اوباما با تیم امنیت ملی آمریکا جهت بررسی اوضاع عراق
رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه نشستی را با حضور تیم مشاوران امنیت ملی و مقامات وزارت دفاع و وزارت خارجه این کشور برگزار کرد.

هدف از این نشست، بررسی تحولات عراق و تصمیم‌گیری برای واکنش به تحرکات گروه‌های تروریستی در این کشور اعلام شده است. رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی قبل نیز با ارسال نامه‌ای به کنگره، اعلام کرد که 275 نیروی نظامی برای افزایش امنیت سفارت به عراق اعزام شده‌اند. به گفته وی، این نیروها در حالت آماده به رزم قرار دارند.

---سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که در سه استان الانبار، دیالی و صلاح‌الدین بیش از 315 تروریست کشته شده‌اند.

---یک نیروی امنیتی عراق از عقب‌نشینی تروریست‌ها از شهر تلعفر خبر داد. وی اعلام کرد که تلفاتی سنگین به آنها وارد شده است و تاکنون 300 نفر از آنان کشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • گمنام ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    انشاالله همه تروریست ها نبود شوند بخصوص داعش پزاک
  • سیب کال ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    خدا لعنت شون کنه با این اسلام من درآوردی شون!!!
  • سیب کال ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    خدا لعنت شون کنه
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    یا حُسین! یا سید الأحرار! نَعِدُک أن نذهَبَ قریباً إلی الشّام لنُخَلِّصَ مقامَ أختکَ زینبَ الکبری من حمَلاتِ لُقَطاءِ الصّهاینهِ و أمریکا و هُم العناصِرَ السلفیه‌ و التکفیریه و الإرهابیهِ و الوهابیه، الذین لم یُدرِکُوا شیئاً عن الإسلامِ الحقیقی.
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    بجای اینکه ما از آلمان بر علیه غرب استفاده کنیم"غرب میاد و آلمان رو میکنه وسیله ای برای ضربه زدن به ما!؟!؟
  • ابراهیم ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    لعن علی عدوک یا حسین .... بقیشو بگو
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    این بخشی از مداحی عربی حاج میثم مطیعی و در پاسخ به گروههای تکفیری است
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    ایران باید از ارتش عراق بر ضد داعش پشتیبانی هوایی کنه.
  • علوی ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    اول فکر کن بعد مطلب بنویس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس