کد خبر 319284
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع با اشاره به محصولات متنوع این سازمان در حوزه رزم زمینی گفت: ما در زمینه موشک‌های ضد زره محصولات متنوعی تولید کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، سردار سیدمهدی فرحی معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان هوافضای این وزارتخانه صبح امروز در همایش مهمات برتر در نیروی زمینی سپاه، طی سخنانی با موضوع «دقت‌افزایی مهمات در رزم زمینی»، اظهار داشت: اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در چند سال اخیر مرتبا از گزینه‌های روی میز حرف می‌زند به این معناست که آنها وارد عرصه «سوپرسیستم» شده‌اند و منشوری از تهاجم را در نظر گرفتند و این به معنی آن است که آنها نمی‌خواهند فقط یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنند بلکه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و ... تلاش می‌کنند تا بتوانند به نظام ما ضربه بزنند.

فرحی با بیان اینکه آنها یک جنگ با مدل پست مدرنیسم را مدنظر دارند، خاطرنشان کرد: ویژگی‌های این جنگ دورایستا بودن، دقت و هوشمندی بالا، زمان کم، کشته کم، اثر و قابلیت اطمینان بالاست که اینها از مؤلفه‌های یک جنگ پیشرفته محسوب می‌شوند که مهمترین ابزار آن هواپیماها و موشک های کروز هستند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع نبرد زمینی توجه به این مقوله را یکی از هوشمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت:‌ با توجه به درگیری‌های اخیر در شمالغرب و جنوب شرق کشور و نیز جنگ‌ها و درگیری‌هایی که در عراق و افغانستان و سوریه اتفاق افتاد، نشان‌دهنده اهمیت نبرد زمینی است که یک موضوع راهبردی محسوب می‌شود.

معاون وزیر دفاع با اشاره به سرمایه‌گذاری خوب کشور در حوزه‌های موشکی، دریایی و پدافند هوایی گفت: ‌ما باید این تجارب چندین ساله را در رزم زمینی نیز به کار ببریم.

فرحی خاطرنشان کرد: نیروها، وزارت دفاع و جهادهای خودکفایی نقش زیادی در ارتقای توان نیروها دارند اما باید توجه داشته باشیم که تعامل زیاد و پرهیز از موازی‌کاری می‌تواند این روند را سرعت و کیفیت بیشتری ببخشد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید با زمان کم، هزینه کم و سرعت زیاد به محصول جدید برسیم، گفت:‌ یکی از راه‌ها برای رسیدن به محصولات مورد نیاز استفاده از محصولات موجود و بهینه‌سازی آنهاست.

رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع آینده‌پژوهی و نوآوری را یکی از مؤلفه‌های مهم در طراحی محصولات دفاعی عنوان کرد و افزود: ما در وزارت دفاع به محصولات خود مانند فرزند نگاه می‌کنیم که نباید این محصولات را تا نقطه وارهایی رها کنیم و باید در زمینه آموزش، تعمیرات اساسی و عمردهی پاسخگو باشیم.

فرحی با تأکید بر اینکه ما سالانه چند صد پروژه بهبود را برای ارتقای سطح محصولات در دست اقدام داریم، به موشک‌های ضد زره اشاره کرد و افزود: ما با همان بیس و پلت‌فرم موشک تاو، موشک‌های طوفان را در هفت مرحله یعنی از طوفان یک تا طوفان هفت تولید کرده‌ایم و این روند ادامه دارد و موشک‌های طوفان تا ورژن 11 نیز تعریف شده‌اند و البته علاوه بر این موشک‌های دیگر نظیر صاعقه، تندر، توسن، دهلاویه و ... نیز وجود دارند که می‌توان از بالگرد، سکو و تانک آنها را بکارگیری کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    ورژن چیه؟فارسی بگویید.نمونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس