کد خبر 318675
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

سرپرست مرکز رشد و فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از ساخت پروتز هوشمند « زیر زانو » برای افرادی که از ناحیه زیر زانو قطع عضو شده اند خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، فرهاد طباطبایی قمشه سرپرست مرکز رشد و فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت:این پروتز برخلاف دیگر پروتزهای مشابه دنیا ، هوشمند عمل می کند.

وی افزود:این پروتزهوشمند است اما موتور و یا سنسورهای الکتریکی ندارد و مکانیزم آن توسط فنرها و دمپرهای مکانیکی ، کنترل می شود که بوسیله کلیدهای مکانیکی که در کف پای پروتز کار گذاشته شده است ، قابل کنترل است.

طباطبایی قمشه اظهارداشت: این پروتز زیر نظر اساتید گروه ارتز و پروتز دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ساخته شده و مجریان این طرح، دکتر «زهرا صفایی پور» و دکتر «سید ابراهیم موسوی» از بخش اعضا و اندامهای مصنوعی و وسایل کمک توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دکتر «علی استکی » از گروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از بودجه اجرای این طرح توسط صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین شده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس