کد خبر 318590
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

با آغاز مسابقات جام جهاني و در آستانه تابستان گرم و طولاني تهرانف ميزان فروش فيلم هاي روي پرده با افتي محسوس مواجه شده است.

گروه فرهنگی مشرق - به اين ترتيب و با توجه به آن که فيلم هاي روي پرده حتي ساخته هاي فيلمسازان نامدار سينماي ايران نتوانسته اند اقبال و توجه مخاطبان را به خود جلب کنند ، تنها مي توان به اميد اکران عيد فطر ماند تا با توجه به افزايش هميشگي تعداد بليت هاي فروخته شده در اکران عيد فطر ( که مهم ترين بازه زماني نمايش فيلم در طول سال محسوب مي شود) بارديگر رونق به سالن هاي سينماي کشور بازگردد.

اما با توجه به همين وضعيت در حال حاضر فيلم «زندگي مشترک آقاي محمودي و بانو» ساخته روح ا... حجازي پيشتاز فروش است.اين فيلم که سومين هفته اکران خود را آغاز کرده، روز جمعه بيست و يک ميليون و هشتصد هزار تومان فروش داشت و پس از 15 روز اکران در 21 سالن سينما به مجموع فروشي معادل 275 ميليون تومان دست يافته است.

فيلم  «پنج ستاره» نخستين تجربه کارگرداني مهشيد افشارزاده پنجمين هفته اکران خود را پشت سر گذاشته و تا کنون نزديک به 570 ميليون تومان بليت فروخته است.ميزان فروش اين فيلم در هفته هاي نخست اکران چندان مطلوب نبود اما با گذشت زمان ،اين ميزان به رقم نسبتا قابل توجهي رسيده و روز جمعه گذشته با در اختيار داشتن 20 سالن سينما ريال21 ميليون تومان فروش داشته است.

«زندگي جاي ديگري است» به کارگرداني منوچهر هادي آخرين روزهاي نمايش خود را در سينماهاي تهران پشت سر مي گذارد و با نزديک شدن به کف فروش به زودي به اکران خود پايان خواهد داد.ميزان فروش اين فيلم به تنها 400 هزار تومان در روز جمعه گذشته رسيده و با توجه به گذشت نزديک به دو ماه از آغاز اکران ،به زودي 10 سالن باقي مانده خود را در اختيار ديگر فيلم ها قرار خواهد داد.مجموع فروش  زندگي جاي ديگري است تا کنون به نيم ميليارد تومان نزديک شده است.

اما دو فيلم از دو فيلمساز کهنه کار و محبوب سينما رو هاي ايراني با فروش هاي ضعيف و پائين تر از حد انتظار همراه شده اند. «متروپل» مسعود کيميايي حتي با استقبال هواداران هميشگي اين فيلمساز هم مواجه نشده و پس از چهار هفته در حالي که 20 سالن سينما را در اختيار دارد تنها 315 ميليون تومان فروش داشته که در مقايسه با آثار قبلي فيلمساز در اکران عمومي هم رقم قابل توجهي نيست.ميزان فروش «متروپل» در روز جمعه تنها 5/9 ميليون تومان بوده است.

«اشباح» داريوش مهرجويي حتي از «متروپل» هم نا اميد کننده تر ظاهر شده است.اين فيلم که تنها در 10 سالن سينما به نمايش در مي آيد،پس از چهار هفته اکران تازه از مرز فروش 200 ميليون تومان گذر کرده که يک شکست ديگر ، هم در کارنامه فيلمساز و هم در چرخه اکران سال 93 و آثار فيلمسازان نام آشنا و داراي طرفداران ثابت به شمار مي رود.گفته مي شود با توجه به فروش اندک فيلم «اشباح»  (روز جمعه تنها 800 هزار تومان) اين فيلم پيش از موعد مقرر از پرده سينماها پائين مي آيد و جاي خود را احتمالا به فيلم  «دربست آزادي» پنجمين ساخته مهرشاد کارخاني مي دهد.

«50 قدم آخر» اثر کيومرث پوراحمد جديد ترين فيلمي است که در سينماهاي تهران روي پرده مي رود.اين فيلم پس از يک هفته نمايش در 11 سالن سينما به فروشي معادل 27 ميليون تومان دست يافته است.ميزان فروش «پنجاه قدم آخر» در روز جمعه 400 هزار تومان بوده است.

منبع: هنر آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس