یک نویسنده و کارگردان تئاتر در واکنش به اظهارات مدیرکل هنرهای نمایشی گفت : اگر دوستان نمی‌توانند با گونی برای تئاتر پول بیاورند، بروند. این حرف امام علی(ع) است که اگر نمی‌توانید از پس مسئولیت‌ برآیید،بگذارید فرد لایق‌ترجایگزین شود.

گروه فرهنگی مشرق - خیرالله تقیانی‌پور نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به مامعلوم بودن وضعیت عقد قرارداد و سرنوشت مالی جدیدترین نمایشی که به روی صحنه رفت، اظهار داشت: شرایط قرارداد حمایت از نمایش «طروپ طرب» نامشخص است و هیچ‌کس پاسخگو نیست. فقط آقای طاهری رئیس مرکز هنرهای نمایشی لطف کردند یکبار عنوان کردند خردادماه جلسات شورای حمایت را آغاز می‌کنیم و نه تنها شما، بلکه گروه‌های قبلی نیز مورد ارزیابی قرار بدهیم. در حال حاضر خردادماه هم تمام شد و هنوز کسی پاسخگو نیست.
 
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر ما حتی فروش گیشه‌مان را نیز به دریافت نکردیم زیرا باید قرارداد مکتوب باشد تا فروش گیشه را دریافت کنیم. شاید تا 3 سال دیگر هم قرارداد مکتوب نشد، چه کسی پاسخگو خواهد بود.
 
*رئیس جمهور باید به داد تئاتر برسد
 
این نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه فضای آینده تئاتر را منفعل پیش‌بینی می‌کنم، گفت: آیا آقای رئیس جمهور می‌داند این بودجه و مسئولان تئاتر هیچ سنخیتی با تئاتر ندارند. به نظرم در شرایط فعلی تنها رئیس جمهور می‌تواند به داد ما برسد. افرادی مثل طباطبایی و پروین از کجا آمده‌اند. مدیران فعلی تئاتر سبقه تئاتری قابل قبول ندارند. اگر قرار است که تهیه‌کننده بیاورند چرا پرویز پرستویی را نمی‌آورند.
 
*اگر نمی‌توانید با گونی پول بیاورید لطفا از تئاتر بروید

تقیانی‌پور در واکنش به اظهارات روز اخیر مدیرکل هنرهای نمایشی در خصوص تامیل بودجه بیان داشت: اگر دوستان نمی‌توانند با گونی برای تئاتر پول بیاورند، بروند. این حرف حضرت علی است که اگر واقعا نمی‌توانید از پس مسئولیت‌تان برآیید، کنار بکشید. بگذارید فرد لایق‌تری جایگزین شود. شما که نمی‌توانید پول بیاورید، بودجه را هم که نمی‌توانید افزایش دهید بنابراین کنار بکشید.
 
کارگردان نمایش «طروپ طرب» تصریح کرد: آقای مرادخانی معاون محترم هنری به غیر از اینکه تریبون بدست آورده‌اند آیا کار دیگری هم برای تئاتر انجام داده‌اند؟‌ ایشان چه تاجی بر سر تئاتر گذاشتند؟ آقای مرادخانی آیا برای شما مهم است که تئاتری‌ها صورت‌شان را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.
 
وی ادامه داد: آرش عباسی حرف درستی زد که وزیر کشاورزی تئاتر را بهتر می‌تواند اداره کند. وزیر ارشاد هنوز یک تئاتر نیامده ببیند حتی از هیچ‌کدام از جشنواره‌های تئاتر بازدید نکرده است. آقای مرادخانی دستاوردش در معاونت هنری چه بوده است؟‌بیایند دفاع کنند.
 
*دوران وزارت صفارهرندی دوران کارکردن همه اساتید بود

تقیانی‌پور با بیان اینکه در 9 ماه گذشته هر بلایی که تصورش را بکنیم بر سر تئاتر آمده است،‌ اظهار داشت: نمی‌خواهم از کسی دفاع کنم ولی در دوره مدیریت قادر آشنا کدام کار توقیف شد. در یک سال گذشته هر بلایی سر تئاتر آمده است. هر افتضاحی که می‌تواند رخ دهد، افتاده است. معاونت هنری و مدیرانش باید از سوی رئیس جمهور اصلاح شوند زیرا دوستان کاربلد نیستند. صفار هرندی با تمام حمله‌هایی که به او می‌شد از قبل از انقلاب مخاطب تئاتر بوده است. تمام اساتید از بهرام بیضائی تا حمید سمندریان در دوره صفار هرندی اجرا رفتند. همه کسانی که ادعای اپوزوسیون‌شان می‌شد در دوره صفار هرندی اجرا رفتند. در همان دوره بود که بودجه تئاتر افزایش پیدا کرد. اما متاسفانه دوستان در حرف ید طولایی دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس