کد خبر 318237
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: مجازات ما با جرائم صورت گرفته متناسب نیستند لذا مجرمان پس از بازگشت به جامعه دوباره دست به ارتکاب جرم می‌زنند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سردار حسن بتولی رئیس پلیس آگاهی ناجا، در مراسم افتتاحیه قرار گاه مرکزی مبارزه با سرقت گفت: پلیس با جرائم مختلفی در حال مبارزه است و خوشبختانه در بسیاری از جرائم آمارها و نمودارها حاکی از مهار جرم و کنترل نظارت موثر پلیس و روند کشف جرائم است؛ علی‌رغم اینکه بسیاری از بسترها برای رشد سرقت فراهم می‌شود ما توانستیم این روند را مهار کنیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه با اشاره به اینکه در امر مبارزه با سرقت به ویژه سرقت‌های خرد شاهد روند رو به افزایش هستیم افزود: این روند به هیچ وجه مورد قبول پلیس و جامعه نیست و مسئولین برکنترل این جرائم تاکید دارند.

وی همچنین اظهار داشت: اقدامات ما در جلوگیری از روند رشد سرقت موثر نبوده لذا سال گذشته با تدبیر فرمانده‌ی نیروی انتظامی تشدید فعالیت‌ها با هدف کاهش رشد سرقت در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر این نکته که  با بازنگری و آسیب شناسی به این نتیجه رسیدیم که هزینه و فایده جرم به شکلی است که انجام جرم برای مجرمین به صرفه است بیان داشت: ما باید به شکلی عمل کنیم که هزینه انجام جرم بالا رود واحتمال کشف و اعمال جرم بیشتر شود.

سردار بتولی گفت: مجازات ما با جرائم صورت گرفته متناسب نیستند لذا مجرمان پس از بازگشتت به جامعه دوباره دست به ارتکاب جرم می‌زنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: ما باید جرم را محاصره کنیم وهم با مجرم مقابله کنیم وهم جامعه را واکسینه کنیم تا افراد در مقابله با جرم به نوعی خود کفا شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه  اولویت مبارزه با سرقت را در برنامه های ناجا از سال 93 قرار دارد اظهار داشت: بیش از 73 درصد جرائم در 14 استان اتفاق می‌افتد که 65 درصد این جرائم در مراکز این استان‌ها به وقوع می‌پیوندند ما با ایجاد قرار گاه مرکزی مبارزه با سرقت چند هدف را تعقیب می‌کنیم از جمله آن‌ها تسریع  در فرآیند رسیدگی و مقابله با سرقت، تصمیم گیری سریع ومناسب، تشخیص و تعیین اولویت مبارزه و تنظیم طرح‌های عملی موثر است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس