کد خبر 302793
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

رئیس پلیس آگاهی گفت: نرخ وقوع قتل در کشور 2.5 در هر یکصد هزار نفر است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سردار حسن بتولي رئیس پلیس آگاهی اظهار داشت:در كشف جرايم خشن رشد چشمگيري داشتيم و در سال گذشته  بالاترين ميزان كشف جرم را در طول فعالیت پلیس آگاهی با 88 درصد کشف شاهد بودیم.

وي با بيان اينكه نرخ قتل به كمترين حد خود رسید،افزود: نرخ وقوع قتل در هر 100 هزار نفر به 2.5 نفر رسید که آمار شفافي است. اکنون نرخ وقوع قتل در برخی از کشورهای دنیا بیش از 15 درصد است. نرخ وقوع قتل در کشور نقطه افتخاري در پليس است كه توانسته نسبت به فرهنگ غني اجتماعي و اقدامات تخصصي ويژه امنيت را افزایش داده و با كشف قتل ترس از اقدام به قتل را در افراد مستعد افزايش بدهد.

به گفته رئیس پلیس کشور در سایر جرایم نیز سال موفقی را پشت سر گذاشتیم.

بتولی از فعالیت پلیس زن در پلیس آگاهی خبر داد و افزود: در پليس آگاهي بانوان باسه نوع جايگاه مشغول فعالیتند و دربرخي كارهاي تخصصي از جمله آزمايشگاه شيمي و جنايي بايد از وجود بانوان متخصص استفاده كرد.

وي افزود: زنان در پليس آگاهي از نيروهاي ارزشي محسوب مي شوند. در بعضي از صحنه‌هاي جرم كه در ارتباط با مجرمان زن ضرورت پيدا مي كند،از بانوان به عنوان كارشناس استفاده مي شود.

بتولي با بيان اينكه درپليس آگاهي نگاه جنسيتي وجود ندارد،تصريح كرد: بانوان درروابط عمومي و كارهاي اداري فعاليت چشمگيري دارند.

رئیس پلیس آگاهی کشور در مورد حضور بانوان در صحنه هاي جرم اظهار داشت: نحوه حضور بانوان در چارچوب شرع و ضوابط قانوني و متناسب با شرايط خاص آن صحنه به شرطی که از چارچوب خارج نشود بلامانع است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس