کد خبر 317414
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

دبیر دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: حدود 90 مقاله خارجی و 150 مقاله داخلی به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این میان تعداد 73 مقاله برگزیده شدند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام مسعود پور سیدآقایی دبیر دهمین همایش دکترین مهدویت در آیین گشایش این همایش گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر نگاه اعتقادی و تاریخی نسبت به مسئله مهدویت وجود داشت و نگاه اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، تمدنی و راهبردی به این آموزه نبود و این به برکت انقلاب اسلامی و آن هم انقلاب قدسیه امام راحل است و از همین روست که در دانشگاه  دفاع ملی واحدهایی درباره دکترین مهدویت تدریس می‌شود و در حوزه‌های علمیه در سطح سه دانش‌پژوهانی تربیت می‌شوند.

وی اظهار داشت: دستاوردهای این همایش این است که جزو منابع علمی در سطح حوزه‌ها و دانشگاه‌ها است که از مجموعه مقالات ارسالی به این همایش به دست می‌آید.

دبیر دهمین همایش دکترین مهدویت تصریح کرد: با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری و طرح بحث سبک زندگی، ما نیز بر آن شدیم تا برای دهمین همایش دکترین مهدویت را با محوریت «اخلاق و سبک زندگی» برگزار کردیم که امیدوارم پاسخی درخور و شایسته به دغدغه های مقام معظم رهبری داده باشیم.

وی با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه دهمین همایش دکترین مهدویت عنوان کرد: از میان مقالات خارجی حدود 90 مقاله کامل به دبیرخانه همایش ارسال شد که 45 اثر مورد پذیرش قرار گرفت که 13 مقاله فرصت ارائه در همایش خواهند داشت و از 150 مقاله فارسی تعداد 43 مقاله طی امروز و فردا (22 و 23 خردادماه) در دو کمیسیون ارائه می‌شوند.

پورسیدآقایی گفت: از نهادهای علمی که با ما مشارکت کردند دانشگاه عالی دفاع ملی، دانشگاه علوم انتظامی، دانشکده الهیات دانشگاه قم، انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم، دانشگاه امام صادق(ع) و جامعة المصطفی(ص) العالمیه، مشارکت‌های جدی در برگزاری این همایش داشتند.

وی خاطرنشان کرد: به یک معنا این همایش را تجلی اراده ملی می‌دانم چراکه مراکز فراوانی با ما در برگزاری این همایش همکاری داشته‌اند.

در ادامه این مراسم، از کتاب 10 جلدی آیت‌الله محمدی ری‌شهری با عنوان «دانشنامه امام مهدی(عج)» رونمایی شد.

همچنین از 30 مهدی‌یاور نمونه تجلیل و قدردانی شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس