کد خبر 316922
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳

مدافع تیم ملی فوتبال اسپانیا از دل‌بوسکه به عنوان بهترین مربی تاریخ فوتبال یاد کرد.

به گزارش مشرق، جرارد پیکه، مدافع تیم ملی فوتبال اسپانیا در خصوص گروه B جام جهانی که در آن لاروخا با تیم‌های هلند، شیلی و استرالیا همگروه است، به خبرنگاران گفت: همانطور که شما اشاره کردید اسپانیا در گروه دشواری قرار گرفته است، چون دیدار اول ما در واقع تکرار بازی فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی است و همین مسئله اهمیت این مسابقه را نشان می‌دهد. شروع جام جهانی با پیروزی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و سپس باید به مصاف شیلی برویم که آن هم جدالی واقعاً دشوار خواهد بود. استرالیا شاید آسانترین حریف ما در گروه باشد ولی در فوتبال نمی‌توان چیزی را حدس زد.

وی افزود: در مرحله گروهی ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. هر چند بر این باورم که ما مدعی صعود از گروه‌مان هستیم و تلاش می‌کنیم تا عنوان نخست گروه را از آن خود کنیم، چون اگر به مقام دومی گروه برسیم یا اصلاً از گروه‌مان بالا نرویم خبر خوشی نخواهد بود. اگر ما در گروه‌مان دوم شویم و برزیل در گروهش صدرنشین شود در مرحله بعد باید با سلسائو دیدار کنیم. البته ترجیح می‌دهم در گروه‎مان صدرنشین شویم و با برزیل در مرحله نیمه نهایی یا فینال دیدار کنیم.

مدافع بارسلونایی لاروخا تصریح کرد: اینکه تیم ملی اسپانیا را در جهان به رسمیت می‌شناسند به خاطر ارائه بازی‌های واقعاً عالی‌اش است ولی به نظرم نقطه قوت تیم ما خط دفاعی مستحکم آن است. ما سرخیو بوسکتس و ژابی آلونسو را در پست هافبک دفاعی داریم که می‌دانند چگونه توپ را در زمین به گردش در بیاورند. به نظرم خط دفاعی اسپانیا با کمک این دو بازیکن بی‌نقص است.

پیکه عنوان کرد: به لحاظ بازیکنانی که در اختیار داریم خوش‌شانس هستیم. درست است که بهترین بازیکن جهان لیونل مسی آرژانتینی است و جایگاه دوم در اختیار کریستیانو رونالدو پرتغالی است ولی ما سومین، چهارمین، پنجمین و ... بازیکن برتر جهان را در اختیار دارد.  ما آندرس اینیستا، ژاوی و ... را در ترکیب‌مان داریم. در کل تعادل خوبی در ترکیب اسپانیا حاکم است.

وی همچنین با تمجید از هم‌تیمی 34 ساله‌اش گفت: به نظرم ژاوی برای بازی‌های جام جهانی آماده است. سبک بازی او طوری است که نیاز به قدرت بدنی خیلی بالایی ندارد و فقط باید تمرکز کند و سریع تصمیم بگیرد. ژاوی یکی از بهترین هافبک‌های جهان در یک دهه اخیر است. او برخلاف هافبک‌های دیگر که دوندگی زیادی دارند توپ را بیشتر در زمین می‌دواند و خودش حرکتی کمتری دارد.

مدافع 27 ساله اسپانیا اظهار داشت: به نظرم دل‌بوسکه بهترین مربی تاریخ فوتبال است. او با رئال مادرید دو بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده است و در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا هم به عنوان قهرمانی رسیده است. ویسنته در رده ملی و باشگاهی به هرچه که می‌خواسته رسیده است. او به اندازه یک فرد روستایی فروتن است و در کنار ستاره‌های اسپانیا آرام به کارش ادامه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    بزریل المان رو میبره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس