نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت امروز ایران به خاطر فداکاری مادران شهدا است همچنین اقتدار امروز ملت لبنان و شکست تکفیری‌ها در کشور سوریه از اقتدار مادران شهدا و خون مقدس شهدای ایشان است.

به گزارش مشرق، حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم  «مادران چشم به راه» در فرهنگسرای تهران، محله منطقه 22 شهرداری تهران در سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) در ابتدای سخنان خود با تشکر از اقدام ارزشمند سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در تجلیل از مقام عالیقدر مادران شهدا گفت: امروز کدام چهره، چهره موفق سربلند و سرافراز دنیاست؟ و کدام چهره در معرض خطر و شکستگی در عالم طبیعت است؟ کسانی که با دلی لبریز از عاطفه و محبت مانند مادران شهدا تلاش کرده‌اند وجود ندارد. مادرانی که اشک می‌ریزند و این اشک‌ها مورد احترام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر که دیده دل خود را باز کنیم، در واقع باید برای خود گریه کنیم نه برای آن شهدایی که از این دنیا رفته‌اند. مادران گاهی در این دنیا در سوگ فرزندان خود می‌نشینند و گاهی دیگر این فرزندان هستند که در سوگ مادران خود می‌نشینند.

این یکی از طبیعت‌های دنیاست. انسانهای این دنیا اگر به این تجارب توجه نکنند مانند یک تاجر بی‌سود خواهند بود و در این دنیا همواره حسرت می‌خورند. در صورتی که مادران شهدا سرمایه‌داران این دنیا هستند و خدا در روز قیامت از آنان تجلیل می‌کند و این گوهرهای نایاب را به همه مردم معرفی می‌کند.

ابوترابی با اشاره به اینکه مادرانی که امروز ما در محضر آنها هستیم و مقام آنها را پاس داشته‌ایم شخصیت‌های استثنایی تاریخ هستند، گفت: من از مادران چهره‌های جاویدالاثر یک سوال دارم که مگر ما اعتقاد نداریم که پیامبر و حضرت زهرا(س) مستجاب‌دعوه هستند و اگر هر چیزی را آنها اداره کنند محقق می‌شود تاریخ نشان دهنده این واقعیت است که اگر هر چیزی در ذهن حضرت فاطمه زهرا(س) خطور می‌کرد آن به وقوع می‌پیوست اگر آن حضرت عمر طولانی امام حسین(ع) و امام حسن(ع) را می‌خواست قطعا ایشان به شهادت نمی‌رسیدند و اگر عمر حضرت زینب(س) را بدون غم می‌خواست ایشان هیچگاه در عمر خود غم نمی‌دیدند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به این مورد مفتخر است که مادر شهید، همسر شهید و مادر تمام شهدای معصومین و عالم است و همواره این دغدغه را دارد که چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد. روایت شده است که در روز عاشورا هر مقدار که می‌گذشت چهره اباعبدالله برافروخته‌تر می‌شد برخی می‌‌گویند این برافروختگی نشان از این است که ایشان از تغییر ناگهانی تقدیر شهادت ایشان نگران بودند. حضرت زینب(س) نیز مانند مادرشان نقش مادر و خواهر شهدا را در اختیار دارد و این شهادت‌ها را در مقابل یزید به جز زیبایی معرفی نمی‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهدایی که بر زمین افتاده‌اند امروز باعث ایستادگی مردم ایران شده‌اند و ما باید بهترین تبریک‌ها را به مادران شهدا برای تربیت این شهدا بگوییم، گفت: امروز همه دنیا و شیاطین بزرگ می‌دانند که توانایی تعرض به ما را ندارند چرا که بدن‌های شهدا و ارواح جاویدالاثرها مرزهای ایران اسلامی را به ستون‌های اقتدار و مقاومت تبدیل کرده است و امنیت را برای ما به ارمغان آورده است. امنیت امروز ایران به خاطر فداکاری مادران شهدا است همچنین اقتدار امروز ملت لبنان و شکست تکفیری‌ها در کشور سوریه از اقتدار مادران شهدا و خون مقدس شهدای ایشان است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعدان ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    هه هه هه ..........
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    واقعا که ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس