گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل درخواست یک کنگره یهودی در استفاده از جام جهانی برای تبلیغات علیه ایران، همه‌پرسی مخفیانه مؤسسه اسرائیلی از مردم ایران، سفر روحانی به ترکیه، نشست هسته‌ای دوجانبه ایران و آمریکا، و به‌موقع دانستن مذاکرات مستقیم تهران و واشینگتن توسط یک مقام آمریکایی می‌شود.

تایمز اسرائیل/ کنگره جهانی یهودیان از فیفا خواست یاد کشتگان بمب‌گذاری انجمن مشترک اسرائیل و آرژانتین را گرامی بدارد.

کنگره جهانی یهودیان از فدراسیون فوتبال فیفا درخواست کرد تا قبل از آغاز مسابقه بین آرژانتین و ایران در جام جهانی در برزیل، یادبودی برای قربانیان حمله تروریستی به مرکز یهودیان "انجمن دوجانبه آرژانتین و اسرائیل" برگزار کند. طی نامه‌ای که به "جوزف بلاتر" رئیس فدراسیون فرستاده شده از وی تقاضا شده تا در ابتدای بازی چند لحظه به یادبود 85 قربانی این حادثه سال 1994 سکوت برقرار شود.

شش ایرانی درباره این بمب‌گذاری تحت تعقیب اینترپل هستند، از جمله احمد وحیدی وزیر دفاع این کشور. یک کمپین فیس‌بوکی هم توسط جوانان برزیلی تشکیل شده که هدف آن برقراری سکوت پیش از مسابقه برای قربانیان حادثه انجمن دوجانبه آرژانتین و اسرائیل است.

تایمز اسرائیل/ چند اسرائیلی مخفیانه از مردم ایران همه‌پرسی کردند.

نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد که همه‌پرسی از عموم مردم ایران درباره تقابل اسرائیل و ایران و همچنین برنامه هسته‌ای ایران نتایج غافل‌گیرکننده‌ای داشته است. 40 درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که وقتی اسرائیل با فلسطینیان صلح کند، ایران باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد. در حدود همین تعداد هم گفتند ایران باید همه آرمان‌های احتمالی نظامی هسته‌ای خود را در قبال لغو کامل تحریم‌های بین‌المللی کنار بگذارد.

این همه‌پرسی توسط یک مؤسسه اسرائیلی و به دست شش نفر اسرائیلی ایرانی‌الاصل انجام شد که با افرادی در ایران تماس می‌گرفتند و بدون آن‌که بگویند از اسرائیل تماس می‌گیرند، از آن‌ها سؤال می‌کردند. طی این همه‌پرسی از 530 ایرانی شرکت‌کننده، 74 درصد گفتند که از بازسازی روابط دیپلماتیک و تجاری با آمریکا حمایت می‌کنند، اگرچه آمریکا را بزرگ‌ترین دشمن ایران می‌دانند. حدود 70 درصد نیز از مذاکرات با جامعه جهانی درباره برنامه هسته‌ای کشورشان دفاع می‌کنند. با این وجود، تنها 9 درصد گفتند که با توقف همه ابعاد برنامه هسته‌ای به ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی موافق هستند.

جروزالم پست/ گزارش: رئیس‌جمهور ایران به ترکیه سفر می‌کند و توافقنامه‌هایی برای تقویت روابط امضا می‌کند

طی سفر روز دوشنبه حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران به ترکیه، دو طرف قرار است شش توافقنامه جدید برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی به امضا برسانند. حجم هدف مبادلات ترکیه و ایران در حدود 30 میلیارد دلار تعیین شده و قرار است درباره استراتژی‌های اقتصادی و سیاسی لازم برای رسیدن به این هدف مذاکره شود.

روحانی همچنین قرار است درباره استراتژی‌های منطقه‌ای نیز با ترکیه گفتگو کند، به ویژه در مورد سوریه که مدت‌هاست موجب اختلاف بین دو کشور شده است.

هاآرتص/ آمریکا و ایران برای تلاش جهت شکستن بن‌بست هسته‌ای دیدار می‌کنند

مقامات ارشد آمریکا و ایران روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ژنو با یک‌دیگر دیدار و تلاش می‌کنند بن‌بست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی را برطرف کنند و رسیدن به توافق نهایی تا تاریخ 20 ژوئیه را ممکن کنند. این اولین بار پس از آغاز مذاکرات وین است که مقامات آمریکایی و ایرانی خارج از چارچوب مذاکرات با هم دیدار می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه از برگزاری این نشست خبر داد و قرار است ویلیام برنز معاون وزیر خارجه ریاست هیئت آمریکایی را به عهده داشته باشد. برنز مذاکرات مخفی بین تهران و واشینگتن را هم که رهبری کرده بود، مذاکراتی که در نهایت به توافق موقت سال گذشته منجر شد. جک سالیوان مشاور باراک اوباما نیز که در مذاکرات مخفی حضور داشت، در کنار وندی شرمن معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در هیئت این کشور حضور خواهد داشت.

رئیس هیئت ایرانی نیز عباس عراقچی معاون وزیر خارجه است. بعد از مذاکرات روز دوشنبه، ایران روز سه‌شنبه با هیئتی روسی به ریاست سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه نیز دیدار خواهد کرد.

یکی از مقامات آمریکا در این‌باره گفت نشست ژنو بخشی از تلاش‌های واشینگتن برای استفاده از کانال‌های دیپلماتیک جهت دستیابی به چارچوبی برای توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران است. این مقام بی‌نام آمریکایی گفت: "این نشست جایگزینی برای روند مذاکرات 1+5 نیست، و نمی‌خواهد مسیری موازی با این مذاکرات به وجود بیاورد. ما هم مثل سایر اعضای 1+5 مشاوره دو جانبه با ایران را با توجه به منافع مشترک در رسیدن به توافقی جامع برای اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، ارزشمند می‌دانیم."

وی همچنین تصریح کرد که نشست ژنو تلاشی است جهت تسریع روند مذاکرات برای رسیدن به توافق تا پیش از 20 ژوئیه.

تایمز اسرائیل/ مقام آمریکایی می‌گوید زمان برای پیش‌برد مذاکرات ایران مناسب است

یک مقام آمریکایی روز شنبه گفت مذاکرات دوجانبه مستقیم بین ایران و آمریکا "یک فرصت به‌موقع" برای پیش‌برد توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی خواهد بود. وی افزود: "این نشست همزمان با یک نقطه عطف در مذاکرات هسته‌ای انجام می‌شود." مقامات آمریکایی و اروپایی همچنین اعلام کرده‌اند که یک مقام ارشد اتحادیه اروپا هم در این نشست شرکت خواهد داشت.

مقام آمریکایی در ادامه گفت: این گفتگوها "به ما یک فرصت به‌موقع می‌دهد تا دیدگاه‌های خود را در چارچوب دور بعدی مذاکرات با 1+5 در وین مطرح کنیم." مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا علاوه بر اعلام این خبر که "هلگا اشمید" مدیر سیاسی این اتحادیه نیز در نشست حضور پیدا خواهد کرد، افزود: "نشست‌های دوجانبه آتی نیز در روزهای آینده برگزار خواهد شد."

مقام آمریکایی ضمناً تأیید کرد که قرار نیس در گفتگوهای ژنو مسائلی مثل جنگ در سوریه مطرح شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    هرگز نميشه مردم ايران رو پيش بيني كرد
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    به نظرم دارین با انتشار این حرف، میگین بهش باور دارین. یعنی واقعا چند درصد مردم ما هستند که حرفای یک مشت صهیونیست رو باور کنن؟! که حالا بخواین بگین اونا گفتن که مردم ما میگن فلان و بهمان. دوم اینکه خیلی جالبه که جاسوسان صهیونیست انقد راحت تو این مملکت باشن، ماموریت هم انجام بدن!
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    نظر سنجی های آبکی
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    به گفته دستگاه های امنیتی کشورمون صهیونیستها فقط حرف مفت میزنن و همچین تماسهایی از خاک فلسطین اشغالی با ایران انجام نشده مرگ بر اسرائیل
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    حتی اگه فلسطینیها هم صلح کنن نمیشه افکار،اهداف،اعمال و کارنامه ی اونها رو درباره ی خودمون نادیده بگیریم.
  • حامد ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    به نظرم همان اتفاقاتی که برای فلسطین در زمان یاسر عرفات اتفاق افتاد قراره با آب و رنگ قشنگتر و فریبانه تر برای فلسطینیا اتفاق بیفته.
  • سعید ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    اینکه میفرمایید نمیشود پیش بینی کرد یک لفظ نامعقولی است یعنی مردم ایران (باعرض معذرت) غیرعاقلانه تصمیم میگیرند.مردم ایران کاملا رفتارشان معقولانه و بخردانه است و همه گوش به حرف رهبرشان هستند
  • سما ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    چرا اینا نتایج همه پرسی شون هم مثل نتیجه گیری ممنوع بودن پوشیدن شلوار جینه!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس