کد خبر 31637
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸

باستان‌شناسان در منطقه آلاسکاي مرکزي، بقاياي جسد کودکي متعلق به 11 هزار و 500 سال پيش را کشف کردند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،‌ بقاياي انساني کشف شده در آتشداني متعلق به يک خانه باستاني در آلاسکا، چهره‌اي تازه از مراسم تدفين انسان‌هاي عصريخبندان را به تصوير کشيد.

باستان‌شناسان در منطقه آلاسکا موفق به کشف قبري شدند که تنها 20 درصد از جسد دفن شده در آن مشخص بوده به نحوي که با آزمايش از دندان‌ها مشخص شد که جسد متعلق به کودکي در حدود سه سال بوده است.

باستان‌شناسان اعلام کردند،‌ به احتمال زياد اين کودک که هنوز جنسيت آن مشخص نشده است، پس از مرگ به پشت داخل آتشدان قرار داده شده و سوخته شد و پس از آن آتشدان و خانه هيچگاه مورد استفاده قرار نگرفت.

به گفته سرپرست گروه باستان‌شناسي، ساکنان اين خانه يقينا پس از سوزاندن کودک اين مکان را ترک کردند زيرا اين يافته تنها اثر به جاي مانده از آنها بوده و هيچ نشان ديگري مربوط به آنها در اين مکان يافت نشده است.

اگرچه هنوز تعداد افراد ساکن در اين خانه مشخص نشده اما سن و سال کودک دفن شده حاکي از آن است که ساکنان اين خانه زناني بزرگسال بوده اند که به عنوان سرايدار مشغول به کار بوده اند.

با اين وجود باستان‌شناسان با اطمينان معتقدند، ساکنان اين منطقه به هيچ وجه آدم خوار نبوده و منبع غذايي خود را از شکار حيوانات کوچک فراهم مي‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس