شهید اسکندری با بی تفاوتی به این کار پشت پا زد و راه خود را انتخاب کرد و در پاسخ به اینکه کجا قرار است مشغول باشید گفت به زودی همه شما متوجه می شوید.

به گزارش مشرق به نقل از شهدای ایران؛ خبر یک جمله بود: « شهادت رئیس سابق بنیاد شهید استان فارس در سوریه». همین یک جمله دنیایی از غم را بر دل های دوستداران ایثار و شهادت نشانید اما ماجرا به همین جا هم ختم نشد تا اینکه رسانه معاند BBC سر بریده  این سردار سپاه را نشان داد. شنیدن ویژگی های خوب کاری و اخلاقی سردار اسنکدری باعث شد تا به سراغ یار دیرینش که سال های سال در سمت معاون و یا مشاور سردار اسکندری در جاهای مختلف نظام خدمت کرده است برویم.

ناگفته های زندگی سردار اسکندری از بنیاد شهید تا سوریه

مهندس کریمی در گفت و گو با خبرنگار شهدای ایران؛ با اشاره به اینکه 10 سال همکار و معاون سردار اسکندری بوده است اظهار داشت: ما در این مدت ده سال نه یک همکار بلکه بیشتر دوست و همیار هم بودیم. در این سالها یک بار هم نشد با هم اختلاف پیدا کنیم بلکه تمام مسائل کاری ما در یک فضای دوستانه و آرام پیش می رفت.

وی صداقت را مهمترین ویژگی اخلاقی سردار اسکندری خواند و در ادامه گفت: من در چند سالی که ایشان  را می شناختم یک بار هم ندیدم سخن نامربوطی را به زبان بیاورد.

درک عمیقی از مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران داشت

مهندس کریمی با تاکید بر اینکه سردار اسکندری به دلیل اینکه  سالهای سال را در جبهه های جنگ گذرانده  بود، و به مقام رفیع جانبازی نائل شده بودند؛ درک عمیقی از مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران داشت و هیچگاه از پیگیری دقیق مشکلات این قشر غافل نبود. این موضوع باعث شده بود که در دوران خدمت ایشان رابطه خیلی خوبی بین او و خانواده شهدا و ایثارگران شکل بگیرد.

همیشه منتظر شهادت بود

معاون سردار اسکندری درباره گفت وگوهای که در خلوت با این شهید داشتند گفت: ایشان همیشه از مقام ولای شهادت صحبت به میان می آورد و همیشه با حسرت از دوران هشت ساله دفاع مقدس یاد می کرد. شهید اسکندری متعلق به این دنیا نبود چرا که روح بی قرار و نارآمی داشت و علی رغم اینکه کارشان در بنیاد تمام شد و می توانست در خانه بازنشسته باشد و استراحت کند به کردستان رفت و به مبارزه با نیروهای آشوب طلب مرزی  پرداخت.

پست مهمی به شهید اسکندری پیشنهاد شد

وی درباره بی اعتنایی سردار اسکندری به امور دنیوی عنوان کرد: دقیقا دو هفته قبل از شهادت، پستی با مزایایی بالا با حقوق مکفی و شانیت و احترام بی نظیر کاری که خیلی ها در آرزوی آن به سر می برند به ایشان پیشنهاد شد.  علی رغم فشار زیادی که به ایشان آورده شده اما شهید اسکندری با بی تفاوتی به این کار پشت پا زد و راه خود را انتخاب کرد و در پاسخ به اینکه کجا قرار است مشغول باشید گفت به زودی همه شما متوجه می شوید.

مهندس کریمی خاطر نشان کرد: هیچکس نمی دانست که سردار اسکندری کجا می رود اما  قبل از رفتن پیش من آمد و اندک خرده حساب مالی که باهم داشتیم را تسویه کرد و از من طلب حلایت کرد مثل اینکه خود او می دانست که چه اتفاقی پیش روی او است.

از شهادت خود مطلع بود


وی درباره اطلاع از خبر شهادت سرداراسکندری گفت: برای من خبر حضور ایشان در جبهه های سوریه امری غیر قابل باور نبود اما خبر شهادت ایشان که در رسانه ها به من رسید بسیار من و اطرافیانم را متاثر کرد چرا که این غم تنها غم از دست دادن یک دوست نبود بلکه اندوه از دست رفتن یک انسان آزاده بود که دلتنگی زیادی را برای من به همراه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    سردار عزیز شهادتت مبارک.کاش ذره ای از خوبی هایش را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    مدیرکل بنیادشهیدشیراز اقای راهی اطفامطلب بالا رابخوان وپیگیرامورجانبازان باش دنیا همینه دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس