کد خبر 315023
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل عملکرد مدیرکل هنرهای نمایشی و نارضایتی هنرمندان تئاتر، علی مرادخانی معاون امور هنری را فراخواند.

گروه فرهنگی مشرق - پس از وقوع اتفاقات متعدد در تئاتر و نادیده گرفتن حقوق هنرمندان  شنیده‌ها حاکی از آن است که سرانجام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شخصا به این حوزه ورود کرده و قرار است هفته آینده علی مرادخانی معاون امور هنری و حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی طی جلسه‌ای به توضیح موارد بپردازند.
 
بی توجهی به هنرمندان شاخص، نادیده گرفتن قرارداد تیپ، عدم عقد قرارداد با گروه‌های نمایشی، انفعال در اجرای مصوبات دوره‌های گذشته و برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی (طرح استقرار گروه‌های نمایشی، ادامه روند ساخت تئاتر شهر استان‌ها و ...)، انتصابات غیر کارشناسی و عزل‌ مدیران با تجربه، استعفاهای مدیران باتجربه، دسترسی سخت و دشوار هنرمندان به رئیس مرکز هنرهای نمایشی، حواشی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، عدم برگزاری نشست خبری و تشریح برنامه‌های آینده اداره کل هنرهای نمایشی ایران و .... از جمله مواردی هستند که شرایط تئاتر را مبهم تر و دشوارتر از گذشته کرده است.
 
در حالی که اهالی تئاتر انتظار داشتند شرایط تئاتر نسبت به گذشته بهتر شود و مسائلی همچون بودجه مورد توجه قرار گیرد اما متاسفانه با عملکردی نامناسب این امید تبدیل به نامیدی شد و در نهایت پس از آنکه اعتراضات مختلف و متعدد هنرمندان در زمینه‌های مختلف تئاتر مورد توجه مدیرکل هنرهای نمایشی قرار نگرفت و علی مرادخانی معاون امور هنری نیز هیچ گونه واکنش و عکس‌العملی به آن نشان نداد. هنرمندان جوان و پیشکسوت شکایت‌های خود را نزد علی جنتی وزیر ارشاد بردند تا شاید محقق شود.
 
در همین راستا گفته می‌شود که علی جنتی وزیر ارشاد قصد دارد مشکلات بوجود آمده توسط مدیران زیرمجموعه‌اش را به صورت ریشه‌ای برطرف سازد تا شاید بخشی از آنچه هنرمندان از دولت یازدهم انتظار دارند فراهم شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس