بدرقه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل، فرصتی بود تا زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌های ورزشی فراهم شود که در حقیقت شروع به کار جریان‌های فمنیستی در این حوزه است.

گروه ورزشی مشرق - از دوران دولت سازندگی تا کنون، جریان های فمنیستی فعال در حوزه ورزش در پی آن بودند تا زمینه حضور بانوان را در ورزشگاه ها فراهم کنند. این جریان که از سوی آقازاده یکی از مسئولان وقت نیز حمایت می شد، در پی آن بود تا بانوان به عنوان تماشاگر در ورزشگاه ها حضور داشته باشند که البته به این هدف نیز نرسیدند؛ اگرچه آنها کامیابی هایی در حوزه های دیگر داشتند که در آینده بدان خواهیم پرداخت.

این جریان که چندی به دلایلی کم فروغ شده بود و توان تاثیرگذاری سابق را نداشت، بار دیگر به فعالیت همه جانبه دست زده است. این در حالی است که این گروه با مدیریت این آقازاده به برگزاری جلسات هفتگی مشغول شده و در حال نفوذ در ورزش هستند. مهم‌ترین برنامه نیز ورود بانوان به ورزشگاه‌هاست که هدف نیز فوتبال است.

این جریان آغاز حرکت را حضور بانوان در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال قرار داد. گام بعدی حضور در دیدارهای تیم ملی والیبال در لیگ جهانی است. این حرکات با این هدف صورت می گیرد که در نهایت مجوز شرکت بانوان در بازی های فوتبال آقایان فراهم شود که هدف اصلی جریان فمنیستی وابسته به آقازاده خاص است.

نکته حایز اهمیت این است که حضور بانوان در ورزشگاه ها فاقد بستر مناسب است. نبود این بستر موجب شده تا تبعات و نتایج نامطلوبی در پی داشته باشد. این جریان که از توان رسانه ای داخلی و خارجی نیز برخوردار است تا کنون به این موضوع نپرداخته و گرایشی صرفا فمنیستی و جنسیتی غرب‌گرا به این موضوع داشته است. در حقیقت، این جریان سرخورده به گونه‌ای در حال طراحی مسیر است تا به ابعاد منفی این حضور که بسیار حائز اهمیت است، توجهی نشود و افکار عمومی را تحت تأثیر یک موج کاذب قرار دهند.

به نظر می‌رسد این حرکت را باید در راستای سایر حرکات فمنیسیتی تحلیل کرد که این روزها در فضای رسانه‌ای و کمپین‌های وابسته به غرب در حال اوج گیری است. این دو به شکلی در حال تکمیل کار یکدیگر هستند.

تصاویری از مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال برای اعزام به جام جهانی برزیل که اولین گام برنامه‌های پیشروی جریان فمنیستی ورزش بود

آغاز ورود فمنیست‌ها به ورزش + تصاویر

آغاز ورود فمنیست‌ها به ورزش + تصاویر

آغاز ورود فمنیست‌ها به ورزش + تصاویر

آغاز ورود فمنیست‌ها به ورزش + تصاویر

آغاز ورود فمنیست‌ها به ورزش + تصاویر


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 206
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    آقا من موندم اگه بعضی چیزها غیر قانونی و شرعیه چرا دستگاه قضا وارد نمیشه؟ و اگه نیست و شرعی و قانونیه چرا شما انتقاد میکنید؟ مگه مملکت قانون نداره؟
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 0
    بابا شما دیگه کی هستید؟
  • ریاستی ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 2
    حضور زنان در ورزشگاهها یعنی فمنیست!!پس بیاید کلا خانمها را از حضوردر سینما تاتر نماز جمعه سینما ها بیما رستانها دانشگاهها وهمه جا منع کنید.اصلا زن بده وکلا مایه گناهه!!!زنان بر حسب فرمایش امام و هبری میتوانند با رعایت ظوابط شرعی ونظام اسلامی دراجتماع حاضر شوند.
  • بابک ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    مشکل بعضی ها هستن که به نظرشون هر چی اونا میگن درسته، نه به قانون پایندن نه شرع خانوما رفتن ورزشگاه شدن فمنیست!!
  • ناشناس ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    منظور از آقازاده خاص جونیور دیگه .
  • مهدی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 1
    مشرق یک متحجر به تمام معناست!
  • مهدی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    احسنت
  • مشرقی تیر ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 1
    پناه برخدا ببینید زن این اینه جمال الهی وبستر کمال هستی به چه روزی درامده الی الله المشتکی
  • رضا74 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 1
    زن اگر زن باشه هیچوقت اینجور جایی نمیره
  • ناشناس ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 1
    مشرق چرا به زنان توهین می کنی؟
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    بايد سعي كرد استاديوم ها فضاشون سريعتر سالم بشه ، بانوان بتونند با رعايت قوانين حضور داشته باشند ... يه خانوم علاقمند به واليبال بايد هميشه حسرت داشته باشه تماشا بازي تيم كشورش رو؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    با سلام آقا خود گفتی فرمایش امام ورهبری رعایت ظوابط شرعی در تصاویر با لا که این موضوع رعایت نشده بود
  • محمد عمرانی ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    جالبه اینا دعوتنامه ای بودن!
  • حمید ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    چرا بعضی از پرچم ها الله نداره؟!
  • نوری ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    خدایا به مردان ماغیرت وبه زنان ماعفت عطا فرما
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    دقیقا
  • آزادی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خودت داری میگی با رعیات ضوابط شرعی و نظام اسلامی! به عکس ها یه نگاهی انداختی؟ کدومشون طبق شرع بود؟؟!!
  • اراک ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    حزب الله پیروز است.
  • شیما ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    یعنی واقعا فکر میکنید حضور خانما تو ورزشگاه یه عقیده فمینیستیه اصلا میدونید معنی فمینیست چیه? صددرصد نمیدونید باور کنید اگه زنا بیان ورزشگاه واسه تشویق تیم اسلام توخطر نمیفته
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    سایت مشرق ! کم کم عادت کن که حقوق مردم را به رسمیت بشناسی - مردم حقوقی دارند که شماها بطور همه جانبه در حال تضییع |آن هستید
  • سیف الهی ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    این دوستان که حضوربانوان رابااین وضع دراینمکانها بدون اشکال می دانند حتما از ارزش ومقام ومنزلت زن دراسلام آگاهی ندارند
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    برو بابا حال نداری
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بابک خان شما وقتی حرفی و متنی رو متوجه نمیشی نظر ندین
  • حسین ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    کدوم پرچم الله نداره استاد؟
  • هابيل ايران فر ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 0
    مردم دوست دارن برن ورزشگاه حالا شما مشكلي داري ؟
  • سید ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    لابد جمهوری ایرانیه.امام زمان واسه کی باید بیاد!چراغیبت نباید طولانی بشه!یازهرا به دادمون برس.ایهمه طوفان وزلزله،والله حقمونه
  • ناشناس ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 0
    متاسفم برات سایت مشرق که اینهمه دگم هستید اصلاح شوید بد نیست قرن 21 هستیم در کجا سیر می کنید
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ورود زنان به ورزشگاه به نوبه خود یک کار فمنیستی نیست. اما اگه یک جریانی پشت این کاره باید کاملا شفاف و با مدرک صحبت کنی تا حرفت ارزش داشته باشه.
  • ممد ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 0
    سايت محترم مشرق در نظر داشته باش كه زنان در تمام دنيا هميشه مظلوم واقع شدن و مورد ظلم قرار گرفتن،حالا يكجا بيشتر يكجا كمتر
  • آلن بلوم ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    به صحنه آوردن زنان بدون رعایت پوشش مناسب و وضعین عفیفانه، چه در گذشته ی غرب و چه در امروز ایران، یکی از مبانی اصلی حرکت میدانی فمینیسم است. حیازدایی از زنان و مردان، قلب پروژه ی فمینیسم است.
  • بابک ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    @آزادی: وضعیت حجاب اینا خیلی بهتر از خیابونا و حتی دانشگاهای ماس.شما مطمئنی از مریخ نیومدی؟!
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    اينها دعوتنامه اي بودند فعلا كه فمنيسم ها گوي سبقت را ربوده اند
  • بسیجی ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    مشرق چرا همه چی رو سیاسی میکنی؟
  • بابک ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    مگه شما مسلمون نیستی؟چرا عکس چند نفرو منتشر کردی به اسم فمنیست؟
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بروبابانفست از جای گرم در میاد
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    یعنی هر وقت چندتا زن دور هم جمع شدند و پرچم کشورشون را گرفتن بالا فمینیستند؟؟؟؟
  • آسمانی ها ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    هـر جـا نَبُـوَد شـرم، بـه تـاراج رود حُسن ویران شود آن باغ که بی ‌در شده باشد صائب تبریزی
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    اون چیزی که تو حقوق می بینی یعنی کلی حقوق دیگه مردم پایمال بشه تا اون چه تو می خوای انجام بشه .
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    الآن شما تو عکسا ضابطه شرعی می بیبنی؟؟؟
  • سما ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    سلام. پس اگر مثلا خواهری بخواهد به ورزشگاه برود، فمینیست است!؟ چند سال برای بسترسازی مناسب کافیست!؟ چون اگر این دلیل است، که خوب قابل رفع است! ... بنده شخصا بشدت مخالف فمینست هستم، چون آن را دامی برایمان می بینم، ولی اینکه اگر خواهرانی میل داشتند در ورزشگاه (عمومی!) حضور یابند، به ایشان یک چنین برچسبی بزنیم، درست نمی دانم!
  • ابوالفضل ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    من میگم بفهمید دور برتون چی می گذره دیدن این چهره ها منحرف کننده است و سرکاری!!؟
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    آوردن این ها به ورزشگاه پشت پرده هایی دارد که نمیشه گفت مشرق زدی تو خال
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    جریانی پشت این موضوع است اگر خودجوش بود که مشکل نداشت
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خوب مطلبی زدید الان اون جریان که داره فعالیت می کنه و این ها رو هم به اینجا آورده ناراحت شده
  • پارسا ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    کدوم پرچم منظورته بگو تا ما هم بدونیم !؟
  • سلام ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    دلم برای قیامت و برزخ این خانم های میسوزه. بابا این دنیا موقتی است آخرت جاودانه است. آخه چرا در این امتحان الهی جواب غلط می نویسید وقتی میدانید درستش چیست؟؟؟؟؟
  • محمد ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ناشناس جان شما که متن رو متوجه شدی برای بقیه هم توضیح بده. تا کی میخواید تحجر به خرج بدید، خوبه نتیجه تحجر رو تو جامعه می بینید.
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    نه خواهر جونیوره
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    از حق نگذریم......
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    نه بابا جان من؟؟؟؟
  • mehrad ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    دلت واسه خودت بسوزه متحجر بدبخت....
  • حیران ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    اشتغال زنان و مخصوصا اشتغال صد ها هزار زن هم فمینیستیه. اصلا بیرون آمدن زنان از خانه هم همینطور. نویسنده محترم مقاله چرا حرف دلش رو راحت نمیزنه؟؟؟؟
  • میثاق ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    اسم بی حیایی شده فمینیستی
  • حسن ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    احساسات را کنار بگذاریم و عقلانی به موضوع نگاه کنیم.ما یک شرع ذاریم و یک عرف که البته شرع مقدم بر عرف و دیگر امور است. یکی از مخاطبان سایت گفته شما متحجرید و چه اشکالی در حضور بانوان وچود دارد؟ شاید نتوان در ظاهر موضوع اشکال گرفت. اما موضوع مهم و حیاتی جو ناسالم ورزشگاههای ما به وبژه در رقابتهای فوتبال است.من از کسانی که با حضور بانوان در رقابتهایی مانند فوتبال و والیبال موافق هستم می پرسم"آیا واقعا شما راضی هستید نوامیس خود را در مکانی ببرید که حداقلهای ادب و شعور اخلاقی رعایت نمی شود؟آیا هتاکی به داور،مربی و بازیکنان در حضور نوامیستان هیچ فرقی برای شماندارد؟ به خدا قسم تمام افرادی که در پی عملی کردن این موضوع هستند هیچ کدام حاضر نیستندهمسر یا خواهر و مادر خود را به ورزشگاهها بیآورتد و فقط می خواهند به اسم پیشرفت و نمیدانم توسعه در امور اجتماعی این ذره حیا و قبحی که باقی مانده را نیز از بین ببرند.من به خاطر شغلم سالها از نزدیک در ورزشگاهها بودم،خدا شاهد است صحنه هایی دیده ام که از گفتن آن شرم دارم.چندین بار تلویزیون به خاطر فحاشی ها مجبور به پائین آوردن صدای محیط ورزشگاهها شده است؟ پس ما هنوز فرهنگ این کارها نداریم و تا فرهنگ چو ورزشگاهها درست نشود این اقدام تکمیل حرکت بی حیایی در جامعه است.
  • آمیر ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بحث زنان به ورزشگاه رفتن یک بحث است استفاده ابزاری بحثی است که در پشت ان خوابیده است که منظور مشر ق ان است
  • ناشناس ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    به نظر من هم حجاب اینها هیچ مشکلی ندارد.
  • ناشناس ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 0
    به نظر من ورود بانوان به ورزشگاه ها موجب سالم سازی ورزشگاه ها می شود. شما یک قسمت خوب ورزشگاه را به خانواده ها اختصاص دهید. می توان تصور کرد چه تفریح خوبی برای خانواده ها درست می شود.
  • اسمال ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    پرچم کشیده شده رو صورت ها منظورشه
  • مهدی ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    اشکال را بفرمایید برای هر مورد 2 نمره :)
  • مهدی ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    مشرق: ترس از آن دارم اگر گویم بریزد آبرویم
  • مهدی ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    دقیقا منظور مشرق این هست و جز این نیست آری
  • علی ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    من میگم ورزشگاه رو دو طرفه کنن عین اتوبوس ها دختر و پسرها رو بروی هم باشند برا هر کدومشون یه در بزارند خخخخخخ
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بروبابا حالت خوش نیست چه ربطی داره؟ الا چه فسادی تو این کار میبینی حاج آقا؟ مراسم مختلط بوده؟ و اینکه فمینیست را تعریف کنید با ذکر مثال:-):-).در ضمن به جای مطالب خال زنکی به درد اصلی جامعه برسید.
  • مهران ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    به نظر من اگر قبول کنیم گناهان دیگری هم وجود دارد به نظر من در فضای امروز ایران کمترین سهم را در انجام گناه دارند ، اگر احیاناً کاری کنند از خودشان خرج می کنند . ولی نمی دانم چرا کسی از زشتی گناهان غارتگران اموال عمومی این قدر به جزع و فزع نمی افتد. متاسفانه بیشتر گناهکاران بزرگ اقتصادی چهره های بسیار موجهی دارند تا لحظه دستگیری هم احترامشان محفوض است اما خانم ها....
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ای کاش حسن اقا میگفتین چطور باید فرهنگ سازی کرد بله همیشه حذف و کار انجم ندادن راحته اما درست کردن سخته ما همش میگیم فرهنگ نداریمو فلان بسار خب ایا راهی برای فرهنگ سازی نیست؟ الان در بازیهای بسکتبال و والیبال ملی خانوما میرن هیچ مشکلی نیست..اصلا ایرانی جماعت همیشه حریم خانوما رو داره به نظرمن مثلا در یک جمع وقتی خانومی هست خیلی از حرفارو نمیزنیم. پس در ذات ماهم رعایت حرمت ها هست.
  • ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    آمریکایی ساکت
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    پاسخ به رضا :آدم اگر آدم باشه هیچ وقت همچین تزی نمیده
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 0
    استدلال احمدی نژاد هم همین بود که حضور زنان جو ورزشگاهها را سالم می کند اما با وجود اینکه حامی احمدی نژاد هستم می گویم استدلال غلط است: چون دلیل وجود حرمت برای زنان در جامعه ما همان جدا بودن سنتی محیط های زنانه از مردانه است و برای همین ردانی کخه در جضور یکدیکر حرفهای زشت و شوخهای شرم آور دارند در حضور زنها ساکت می شوند چون محیط عوض می شود. اما همینکه مدتی گذشت و حضور زنان حادی شد کم کم عده ای شروع می کنند به گفتن متلکهایی با غلظت کم و به سال نشده می بینی زن و مرد با هم دارند رکیک ترین حرفها را در ملا عام به هم می زنند عین جوامع غربی. نگاه کنید به جامعه فعلی ما که با حضور روز افزون وخارج از حجاب و چادر زنان ما در آن هر روز میزان متلک پرانی و هجمه به زنان افزایش می یابد و می رود تا به یک عرف تبدیل شود. حکایت زن حکایت طلا و جواهر است. دلل آنکه احترام و ارزش دارد این است که از دسترس ردان دور بوده است. حال اگر زنان عادی و دیدنشان برای مردان ارزان شود، ارزش زنان هم پایین می آید. درست همانطور که اگر ریگهای دنیا طلا بودند اکنون طلا به قیمت ریگ بود. لطفا فمینیستها نگویند ارزش زن را با طلا و معیارهای اقتصادی نسنجید. چون ارزش الهی زن برای شما قابل درک نیست و مفقام همسزی و مادری را نمی فهمید چاره ای نیست جز اینکه به نازلترین شکل ارزش اکتفا کنیم. بخدا قسم ان زنای که با این سر و وع در جامعه حاضر می شوند با کنیزان عهد بوق فرقی ندارند. کنیز مطابق قانون اسلا اصلا باید بی حجاب باشد چون کالایی است برای فروش. این روحیه برده صفتی زنان ایرانی است می بیند حتی پس از لغو ظاهری بردگی در میانشان غ.غا می کند. حال آنکه حجاب برای تمایز دادن زن آزاده از کنیزان است. به قول دکتر علی شریعتی در کتاب خودآگاهی و استحمار: چه فرق می کند کنیز سنتی باشی یا کنیز مدرن؟ آن می گوید ضعیفه! این می گوید لطیفه! و هر دو یعنی: آدم نیستی... بیچاره و بدبخت زنان بی حجاب. چه قدر قابل ترحمند.
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    خیر. با آمدن خانمهای با تیپهای اینچنینی فقط وضع ورزشگاهها بدتر خواهد شد.
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    که با دوربین هم را دید بزنند؟؟
  • امیر ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    این همه بحث بی خود نمی دونم برای چیه ؟ وضعیت زنان و مردان و کلا وضعیت مردم توی جهان معلومه و این سخنان و نوشته های این چنینی چیزی جز بیشتر شدن تحرکات زنان فمنیستی ندارد . همین چند وقت بیش دو زن ایرانی در ادامه اعتراضات زنان فمنیستی اکراین در سوئد کاملا لخت شدن و به اجباری بودن حجاب توی ایران اعتراض کردند . به نظر من همه رو نمیشه مجبور کرد که حجاب داشته باشند یا ورزشگاه نروند . عده ای پایبند اعتقادات خود هستند و عده ای نیستند . زمان پیامبر هم همه مسلمان نشدند و خودشان را زدند به کوچه علی چپ . شما چه انتظاری دارید از این مردمی که از صبح تا شب فقط کارشان نگاه کردن به سریال های ماهواره ایه و از دین فقط گریه کردن توی عاشورا اون هم برای خودشون توی این دنیایه . و کسانی که اعتقاد دارند کسانی که با حجابند ببخشید منگول و عقب افتاده اند و خودشان روشنفکر و مدرن هستند . به قول سعدی « نرود میخ آهنی در سنگ » . حالا شما 20.000 هزار مقاله بنویس ، کتاب چاپ کن به نظر من فرقی به حال این کسان ندارد به خاطر اینکه امام علی (ع) در بخشی از نامه 31 خود می فرمایند : « قلب نوجوان چونان زمین کاشته نشده ، آماده پذیرش هر بذری است که در آن پاشیده شود » و در قلب اینان هم آن بذر بی حجابی پاشیده شده و حال وقت درو کردن می باشد نه نصیحت کردن . دوما وقتی ما می خواهیم میزبان جام ملت های آسیا شویم باید زنان هم اجازه ی ورد به ورزشگاه رو داشته باشند دیگر وگرنه چه جوری آقای کفاشیان می خواهند میزبانی بگیرند ، سوما سعی ما این باشد که نوجوانان رو با آموزه های دینی آشنا کنیم وگرنه فردا دیره و وضعیت نسل بعد بدتر از امروز خواهد شد . یا علی
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    خانم ها برن از زن بودن خودشون توبه کنن تا انگ فیمینیست بودن بهشون نچسبونن
  • فروهر ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    خاک تو سرت افراطی ات مشرق
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    شما ها هنوز منقرض نشدین؟ رفتن زن ها به استادیوم یعنی فمینیسم؟
  • مهدی ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    فکر خوبیه مشرق داره روش تجزیه و تحلیل می کنه :)
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    متحجر اونایی هستن که به سطل زباله حمله می کنن !
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ناشناس ، اتفاقا نفس شما از جای گرم بلند میشه که از حیث مالی مشکلی ندارید افتادید دنبال این ژنگولک بازیها ...
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    جناب مهدی بستگی داره شما پیرو چه مرام و مسلکی باشی !!!!
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    حجاب این ها مشکلی نداره
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    برای آن شیرین عقل هایی که متن را نخوانده بلغور می فرمایند @ این حرکت حساب شده شاید در ابتدای امری فمنیستی به نظر نیاید اما مقدمه ای است برای این حرکت خزنده ...
  • ناشناس ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    موقعی که زنان نتونند یه مسابقه ببینند و اوقات فراغت بگذرونند شما چه ارزشی براشون قائلی؟
  • کاش مشرق شعور می داشت ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    شما که از ایسم صحبت میکنید کاش کمی تامل کنید همه را برچسب نزنید انسانهایی که خودشون داخل جریانات ایسم قرار دارند بقیه رو به چشم خود می بینند خدایا آبروی انسانهایی که صمیم قلب دوستشان داری را نریز انسانهایی هم که با آبرو ریختن دنبال مطرح شدن هستند را به راه راست هدایت فرما آمین
  • ناشناس ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    مث طالبان فکر میکنی
  • moha ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    اینا فمنیست نیستن. مردم عادی‌اند. منتها در مورد پوشش شخصیشون نیازی ندیدن از نظرات هم‌فکران شما استفاده کنن.
  • امیر ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    مرگ بر فمینیست مرگ بر ماچوییست
  • محمد ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 1
    یه عده بیکار و متوهم هم هستند که فقط کارشون اینه که دلشون برا دین و آخرت مردم بسوزه...اینها نه دین میفهمند و نه آخرت...
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    برو بابا چی میگی واسه خودت...
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    برو بینیم بابا...
  • امیر ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    پرچم مشکلی نداره نمیدونم از کجات در اوردی این حرفو پرچم رو صورت هم درست نیست الله نوشته شد باشه
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    متاسفانه معنای فمینیست رو نمیدونید....
  • امیر ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    شما دلت برای خودت بسوزه مثل خوارج رفتار میکنی اول با ابرو کسی بازی نکن دوم چرا بیخودی اینارو به گتاهکار بود محکوم میکنی خدا جای قضاوت نشسته
  • سید حمیدرضا نورانی ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    حضور خانوما توی ورزشگاه و تماشای بازی مردایی که پوشیدگی کامل ندارن بنا به نظر تمام مراجع تقلید اشکال شرعی داره... متاسفم که یه عده این قدر راحت اسم یه حکم اسلامی رو تحجر میذارن...
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    مگر اینکه فمنیست های دوست داشتنی کاری کنند تا ما میزبان جام ملتها شویم!باور کنیید کار حاج کفاشیانه
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    تو واقعا نمیدونی فمینیست چیه نه؟
  • sad ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    نمیدونم چرا اصولا زنای فیمینیست قیافه های دربوداغونی دارن، فک کنم از درد بی شوهری به فیمینیست بازی افتادند!
  • احمد ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    داداش خوبه میگی "با ضوابط شرعی و نظام اسلامی در اجتماع" اولا حدود شرعی تو این عکسها رعایت نشده ثانیا تو ورزشگاه هایی که هیچ گونه ضوابط اخلاقی از سوی تماشاگران رعایت نمیشه نه ضوابط شرعی این اجازه رو میده نه نظام اسلامی اونو می پسنده ثالثا میگی "اجتماع" اجتماع یک مفهوم عام است و منافاتی با حضور زن در اجتماع وجود نداره و این ورزشگاه (بالاخص فوتبال) یک مورد خاص است که در حال حاضر شرایط حضور خانم ها فراهم نیست رابعا خداییش خودت به عکسها نگاه کن، این خانم ها واقعا جوگیرن با این ریخت قیافه و ادا اصولاشون! داغونن
  • انوشیروان ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    الان فرق شما با طالبان چیه؟؟؟؟
  • احمد ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    ممکنه اسلا تو خطر نیفته ولی میترسم شما توخطر بیفتی!
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    در اجتماع؟! شما اونوقت اون یکی فرمایش ایشون رو نخوندی که منع کردن از حضور در چنین اجتماعاتی!
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    1 0
    "مرد"م حقوق دارند؟!
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    حالا چون قرن 21 است تو با دماغ غذا بخور
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    ورزشگاهای امروز با کارای که تماشاگرا داخلش انجام میدن جای برای خانمهای محترم که هیچ جای برای اقایون محترم هم نیست!
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    راست میگه
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    1 0
    این تکه رو راست میگی که اینا محصول بذر اند بذری که تو دوره اصلاحات پاشیدند اما نمیگذاریم بیش از این فضا آلوده بشه. همین یک نسل برا هفت پشتمون بسه نسلهای اینده رو با خونمون محافظت میکنیم.
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    سیف الهی جان از مقام منزلت براشون میگی داداش این گرگها سالهاست که با گله اشنایند
  • دیر فهم ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    بزن کنار من اومدم ای بابا این تصاویر چی بود ما که رفتیم
  • ایرانی مسلمان ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    وجود دانشمندایی مثل تو
  • طاهري ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    فضاهاي ورزشي با وضع فعلي مناسب براي حضور خانمها نيست
  • ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    یعنی میشه اگه بشه چی میشه
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    محترم؟
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    من یک روز چند زن را دیدم که به سینما رفته بودند. این فمنیستها دارند پررو می شوند
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    آفرین ..
  • امین ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    بچه ها چرا بحث بی خودی با هم میکنید!! پاراگراف اول خبر رو بخونید، تو این پاراگراف میگه که: "قبلا جریان فمنیست در ایران خواستار حضور خانم ها در ورزشگاه شده بودند و تلاش زیادی کزدند و اصلا منظور فمنیست، این خانم های در عکس نیست"
  • علیا ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    آقایی که دیگران رو شیرین عقل میدونی. خضور بانوان در ورزشگاه ها مشکل شرعی یا قانونی داره؟ نه!!! قبول دارم که گروه های مینیستی از این اتفاق ها سوء استاده میکنند. اما شما به جای اینکه کل مطلب رو برای سوء استاده نکردن بعضی زیر سوال ببری مسیری رو پیش بینی کن که بدون سوء استاده ی فمینیست ها این حق مسلم بانوان ایرانی بهشون داده بشه. ایراد از ما هست که نمیتونیم فضایی مناسب رو ایجاد کنیم. وگرنه بانوان ایرانی ناهی نکردند که حق حظور در ورزشگاه ها رو که جز فضاهای عمومی و حقوق مسلم هر شهروندی هست رو از اونها میگیریم. الان چندین ساله که به جای ایجاد فضای مناسب همیشه فمینیست ها رو بهونه کردیم تا سرپوشی بر ناتوانی هایی خودمون بذاریم.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    ولش کنین بابا
  • کمر شکن ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    1 0
    نمی دانم چرا بعضی ها از وجود زن ها در ورزشگاه احساس خطر میکنن! عاقلان میدانند.
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    تو خودتو عاقل داری چوپون؟
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    کاملا موافقممممممممم
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    1 0
    بدبدخت تویی که هرچی خودتو جلو بقیه لخت تر نشون بدی بهت احساس روشنفکری دس میده .یه هو همه چیزتو بیار تو خیابون نشون بده دیگه تا کاملا روشنفکر بشی،
  • ورزشکار ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    برن تو ورزشگاهای بانوان پرچم ایرانو باند کنن .چرا اینجور لختو بی حجاب تو ورزشگاه آقایون جلوی آقایوون پرچم بلند کنن که طرف تا زیر بغلش دیده میشه.خودتو گول نزن جووووون.
  • ورزشکار ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    اشکال نداره زنا برن به ورزشگا ولی ورزشگاههای بانوان.چه لزومی داره بیان ورزشگاهایی که آقایون هم اونجان.اگر بحث ورزشه که برن ورزشگاههایی که مال بانوانه.پس وقتی زنا دوس دارن برن ورشگاههایی که فقط آقایون هستن پس یعنی یه جای کار میلنگه
  • مرچان ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    اینکه زنا برن تو ورزشگاه آرزوی منه ولی وقتی فرهنگ سازی نشده غیر از فساد چیز دیگه نداره یه عمر نزاشتن اگه الان بزارن این زنا و و دخترای بیچاره بیشتر از ایناخودشونو گم میکنن میشه مثل موبایل که هنوزم بلد نیستن استفاده کنن...توی این عکسا هم تابلو که وحشی شدن نمیدوون خودشونو چه کار کنن
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    فرهنگ سازی حرف مفت است.
  • آتش باز ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    آقا تا کی می خواین نوشتن این گونه مقاله های بی ارزش رو ادامه بدین! من نمی فهمم جامعه آرمانی شما چه جوری و کجاست؟ ظاهرا زمان فتحعلیشاه قاجار رو هم اگر جامعه آرمانی شما به حساب بیاوریم، بازم زنها از نظر پوشش و قیافه و ارزش های اخلاقی و نوع نگاه حاکمیت به آنها بسیار پیشرفته تر از زمان حال بودند. یه ذره به خودتون بیائید.
  • ووووووووووووووووووووو ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    اگه بشه فک میکنی چی بشه؟؟ی روز میای ورزشگاه میبینی ناموست با ی قیافه زننده اومده و خودشو به اینو اون نشون میده و پسرا هم ئهنشون آب میفته.
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    جناب علیا ! بله حکم صریح مراجع است این از کم اطلاعی شماست ...
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    خانم ها می توانند برای تماشای بازی دخترخانوم تشریف ببرند فوتبال نگاه کنن ، آقایان که تا دیروز می گفتند فوتبال را تعطیل کنید پول بیت المال را بالا می کشند ! حالا همه طرفدار ورود خانم ها شدن ؟
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    نه نسل مدعیان دروغین روشنفکری در حال انقراضه ...
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    خودتم اونجا بودی فیمینیست ؟
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    چرا موقع انتخابات که میشه همین ها راهزاربار درتلویزیون پخش می کنید وازاینها بخاطررای استفاده می کنید ولی موقع ورزش وحضوردرمراکزورزشی بحث فمنیست رامطرح می کنید واقعا متأسفم به اینهایی که هنوزنان را به نرخ روزمی خورند ودم ازشرع واسلام می زنند وازدین برای رسیدن به دنیا استفاده ابزاری می کنند
  • رفیعی ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    چه قدر هم که این خانم های محترم ضوابط شرعی و نظام اسلامی رو رعایت کردند !!!!
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    بی تربیت
  • سید ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    آن کسی که می گوید حجابشان مشکل ندارد .بی حجابی را چطور معنی می کند
  • پرهام ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    مشرق جون كلا همه بد هستن فقط شما و خانواده آل سعود خوبين
  • بی جامه ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    من نمی دونم چرا برخی ها زورشون می گیره خانومها می رن ورزشگاه . یکی نیست به اینا بگه به شما چه! مگر خواهر و مادر تو هستند که گیر میدی. هر کی باید سرش تو کار خودش باشه و تو حریم خصوصی دیگران دخالت نکنه.
  • مهدی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    هر جور عشقش می کشه! مشکلیه؟
  • از دوستان ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    چه شکلی در اومده ه ه ه ه ه ه ه ه !! ؟ هرکی ناراحته نگاه نکنه که به گناه بیفته خدای نکرده
  • از دوستان ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    فکر کنم منظورش پرچم رو صورت یکی از خانمهاس که الله نداره ! السلام به خطر افتاد
  • از دوستان ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    پاسخ به احمد/ معلومه با وجود بد چشمهایی مثل شماها خانمها همه جا در خطر هستند نه فقط در ورزشگاه . خدا به راه راست هدایتتون کنه وخدا رحم کنه به خانمهای اطرافتون
  • پیام ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    جدیدا حضور یه عده منافق توی مشرق خیلی پر رنگ شده . . . بعضی از دوستانم ندونسته نفس به نفسشون میدن!
  • پدیده ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    الان دقیقا کجای این مطلب به زنان توهین شده منافق عزیز؟!
  • محمد دماوند ی ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    عزیز اگر دقت کنی تو عکس سومی یک پسربجه وتوی جهارمی دوتا مرد هستند ایا اینها هم فم نیستند.
  • دئیست ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    اون اسلامتون تو حلقم !!! شما مسلمون نیستید ، عکس ناموس مردم رو بدون اجازه زدید به سایت ، بهش تهمت هم میزنید ، ابروشون رو میبرید ، این کار رو با ناموس خودتون بکنن خوشتون میاد ، همین کار ها رو کردید که از اسم هر چی دینه متنفرم ، دین ساخته ذهن بشره ، تنها چیزی که نمیشه انکار کرد خداست ، این چه دینیه شما دارید ، که توش بحث خدا شناسی دارید اما بحث پیامبر و امام شناسی ندارید ، نمیتونید نقدش کنید !!!!!!!!!!!
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    به پرچم بعضی عکسها دقت کردین؟!! چرا بعضی پرچمها حاشیه الله نداره؟ یعنی اینها رو مسئول برگزاری بهشون داده؟؟
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    نع نداره !!!!!!!!!!!!!
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    یک مشت مریض عقده ای !!!!!!
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    این طور که این متحجرها پیش می روند ، خطر شیوع دوباره زنده به گور کردن دختران را باید جدی گرفت !!!
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    مخصوصا" تو سوریه !!!!!!!!!!
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    فعلا" یه سر برو خبر همین مشرق رو برای رای گیری تو سوریه ببین !!! اونجا هم لابد فمینیست ها دارن به بشار جونتون رای میدن !!!!!!
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    الان هم تو سوریه ، فمینیست ها دارن به بشار اسد رای میدن !!
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    فعلا" که این مملکت بی در و پیکر شده و امثال مشرق دم در آورده اند .
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    دوست عزیز چرا روزنامه می نویسی؟؟؟؟؟تو دو سطر خلاصش کن ما که حوصله ای نداریم واسه خوندنش.
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    اینم مجله نوشته!!!!!!
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    اینم چرت و پرت نوشته.
  • امیر ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 1
    من رفتن زنان به ورزشگاه را فمنیستی بودن آنها تلقی نمی کنم این را هم یکبار گفته ام ولی نمیشه که مردم رو اجبار کرد که به ورزشگاه نروید امام علی (ع) این کار را نکرد و در جنگ صفین به نظر مردم که اشعری را انتخاب کردند احترام گذاشت یعنی شما می خواهید بگید که از امام علی (ع) بیشتر می فهمید . اگر خواهران من نظر مرا بخواهند من اولا خودم به ورزشگاه نمی روم از آنها هم می خواهم که نروند اما اگر آنها می خواهند بروند من هم به نظرشان احترام می گذارم
  • آنتی دجال ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اگرغیرت دینی باشد مرد هیچوقت نمیزاره ناموسش همچین جاهایی بره
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اگر شما ژلیس بودی هرکس از چراغ قرمز رد می شد را با اسلحه کمری هدف قرار می دادید؟حتما نه.دستگاه قضا تیر آخر آخر است!!!
  • آقا سید مرتضی ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    احسنت . ملت بجای انتقاد به گشت ارشاد و این حرفا جلو بی عفتی و فساد زنان و دختراتون رو بگیرید.
  • آقا سید مرتضی ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اگه زنان پوشش اسلامی رو رعایت کنن و ورزشگاه ها به گونه ای باشه که امکان تفکیک توش وجود داشته باشه بعید میدونم مشکل قانونی داشته باشه. شرعیشو نمی دونم. اماااااااااااااااااااااااااااا حضور زنان با حجاب اسلامی در جامعه چه از نظر شرع و چه قانون بلا مانع است ولی خداییش این حجابی که تو جامعه هست (اگه اسمشو بشه گذاشت حجاب) قانونی و اسلامیه؟ نمیدونم چرا آقایون بیشتر از خانوما سنگ حضور بانوان رو به سینه میزنن مثل وقتی که دانشگاه به حجاب دخترا گیر میداد یا همایش حجاب برگزار می شد جنجالشون و حضورشون از دخترا بیشتر بود. غیرت با تحجر خیلی متفاوت. بجای این حرفا غیرت به خرج بدین و جلو بی عفتی نوامیستونو بگیرید. در ضمن متحجر اونایین که به سطل زباله حمله می کنن.
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    عزیزم پرچم ما الله نداره لا اله الا الله هست اونی که وسطش هست.
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    نه پس مجبورش کنید 1 چشمی بیاد بیرون تا به زور بره بهشت
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    چه قیافه های درب و داغونی دارن
  • احمدخواجوند ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 2
    شمارا بخدا اينقدر تاريخ شناس وكارشناس اسلام نباشيد اگر قانون هست كه بايد اجرا بشود واگر قانو ن نيست ونبايد اجازه چنين مسئله اي داده شود.ولي خودمونيم عجب قيافه هايي .
  • نسرین ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    از ورود خانمها به ورزشگاها باید جلوگیری شود.چون اگر خانم هاوارد ورزشگاه ها بشوند آنوقت باید جای جداگانه ای برای آنها در نظر گرفت بعد همین خانمها فریاد میزنند که تفکیک جنسیتی شده است.
  • الی ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اقای محترم باید به خودتون گفت پناه بر خدا که کلا بحث رو ول کردی گیر دادی به قیافه ی نامحرم!
  • الی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اقای ورزشکار محترم یه جوری میگی انگار خانم ها از قصد برای این که برن ورزشگاه اقایون این جوری کردن خودشونو!! کلا وضع همینه
  • الی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اتفاقا پارسال تو والیب همین کارو کرده بودن ولی گویا بعضی خانم ها بی جنبه بازی در اوردن دیگه نذاشتن بریم استادیوم
  • الی ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    کلا وقتی ورزش کشور ادم توی یه زمینه در عرصه جهانی موفق میشه همه چه خانم چه آقا بیشتر دوست دارن از نزدیک برن ببینن! شما برو تو ورزش بانوان سرمایه گذاری کنن بیاد بالا بعد ببین چقدر خانم ها میرن اونو ببینن
  • زهرا ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    من یه زنم،یه زن. عاااااششششششق فوتبال و والیبال هم هستم علی الخصوص والیبال. خیلی هم دوس دارم به ورزشگاه ها برم باهمسرم یابرادرم برای تماشای این مسابقات. اما مشکل بزرگ من اجازه نداشتن برای حضورتو ورزشگاه نیست مشکل من اینه که : تو این جوی که این خانوما با این پوشش هستن اصلا نمیتونم باشم. توی ورزشگاه ها اتفاقاتی می افته و حرفایی زده میشه(خود آقایون درجریانشون هستن!) که اصلا به خودم اجازه نمیدم پا روی حیا بذارم و بی عفتی ها رو تحمل کنم...
  • الی ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    دین مشکل نداره جامعمون مشکل داره
  • زهرا ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    خانومایی که این جورجاها میان اونم با این وضع؛ ازخداشون هم هست عکسشون...من خودم از نزدیک با همچین خانومایی برخورد دارم.بعله!
  • حسن ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    احسنت،ورزشگاه جای خانم های با حیا و سالم نیست والسلام.
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    هزاراحسنت به ناشناس 21:32
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    مشرق جون تو ابایی نداشته باش از گفتن حقیقت هر چند که بعضی کوردلان را خوش نباشد زنده باد اسلام و مسلمین مرگ بر فمنیست و تفکر فمنیستی
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • ورزشکار ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    الی خانم،منم قبول دارم حرفاتونو ولی به چه قیمتی بیان تیم ملی ورزشی آقایون رو تشویق کنن.اینکه همه ب گناه بیفتن.شما تضمین میدی همشون مودب بشینن و بازیرو نگاه کنن واین قرتی بازیارو در نیارن؟؟یا اینکه با این وضع میان فقط خودنمایی کنن وبا پسرا کل کل کنن.ما پسرها هم مشکل داریم.من یقین دارم اگه خانمها بیان ورزشگاهها این پسرها هم ساکت نمیمونن و ی جوری میخان عقده بازی درارن.پس وقتی شرایط فرهنگی مناسب این امر نیست لزومی نداره این اتفاق بیفته تا زمانی که ما اول فرهنگ سازی کنیم.
  • ورزشکار ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اجرکم عندالله خواهر.
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    باسلام و احترام به همه دوستان تقريبا همه كامنت ها رو خوندم و به اين نتيجه دردناك رسيدم كه: اينجا ايران است همان جهان سومي كه مي گويند متاسفم كه تو اين كشور زندگي مي كنم نتيجه اين بحث اينكه تمام مردهاي اين مملكت داراي مشكل اخلاقي و تمام زنهاي مملكت ناپاك هستند
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    تو اول نگاه کن خودت چه جوری هستی اگه خوب بودی اونوقت تاسف بخور.اول خودتو بساز بعد ک ساختی جا خالی نکن تلاش کن خانوادتو بسازی و...وقتی ما همه این کارو بکنیم اونوقت همه چی درست میشه.اینجور که شما گفتی جا خالی کردنه.
  • مشرقی تیر ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    همه کسانیکه به کامنت من پاسخ دادند متوجه فحوای کلام من نبوده ونیستند وگرنه اینطور شتابان و بدون اندک تاملی جواب درج نمیکردند والسلام علی من التبع الهدی
  • الی ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    همیچین میگین انگار یه خانم با حجاب باشه راش میدن ورزشگاه والیب
  • یه نفر ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم این (احتمالا) خانم "از دوستان" با توجه به نظراتشون از اون دسته افرادی هستند که هر جور دلشون میخواد بیرون تو جامعه میان و حرفشون اینه که بقیه نگاه نکنند!!(در هر دو مورد مرد و زن صادق هست) عجب...مثل این میمونه که گوشت رو جلوی گربه بزاری یا دستت رو جلوی عقرب ببری بعد بگی اهای گربه یا عقرب چشمات درویش! این نظرات با ویژگی های انسانی مغایرت داره و البته لازم به ذکره که در مدینه فاضله یا در بهشت که شیطان نیست یا نفس اماره وجود نداره مصداق داره.
  • یک نفر ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    خطاب به خانم "الی" باور کنید چنین افرادی وجود داره....
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اهان. خودت جواب خودتو دادی "الی" خانم حالا فرض کن 90 درصد مردایی که به ورزشگاه میان از همین دسته خانما هستن.چه جور میشه جمعش کرد؟...
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    فوق العاده بود متن اگر بدون دید قبلی و پیش داوری می خوندینش
  • مهدی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 1
    ای هموطن مگر قرار که فقط با حجاب همه کارهایمان درست بشه .ما ایرانیها هر وقط توانستیم حجاب باطنی وقلبی داشته باشیم حجاب ظاهریمون هم درست میشه
  • آنتی دجال ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    کاش همه ی خانمها وآقایون طرفدار ابتذال اندازه ی مرجان درک از دین داشتند
  • سعید ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    انصافا غیرت زهرا از بعضی مردا بیشتره
  • آنتی دجال ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    مجبورنیستی و زندانت هم نکردن برو همون آرمانشهر غرب برو .ضمنا خودت هم یا ظاهرا مرد هستی یا خانم که درین صورت این تهمتی که نوشتی شامل حال خودت هم میشه. منم متاسفم واسه کسی که اینقدر خودشو نبینه
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 1
    تو کلاه خودتو بچسب باد نبره
  • human ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    1 0
    حالاکه این حرکت ازنظر بعضیا مشکلی نداره پس باید همه روشنفکربشن و ازفردا مردها بتونن برن ورزشگاه بانوان وازدیدن فعالیت نوامیس لذت ببرن وتفریح سالم بکنن...
  • پيمان ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 1
    اقا من با هيچ گروه سياسي كاري ندارم.فقط يه سوال ! چرا وقتي همين خانوما با حجاب بدتر از اين ميان واسه مراسم هاي مذهبي يا مثلا جشن روز ٢٢ بهمن هيچ ايرادي نميبينين اما اينكه خيلي سالم برن تيم ملي كشورشون رو تشويق كنن پاي فمنيست و فرياد وا اسفا دين رو سر ميدين؟؟!!!
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 1
    مشرق خیلیییییییییییییییییی ....
  • مهدی حکمت ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 1
    مشرق هم دنبال نون و آب خودشه دیگه!!!... شما ببخشیدش...
  • الی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 1
    شما چطور تضمین میدی یکی که این کارا رو نمیکنه وبهش میگن نیا ورزشگاه حقش زایه نمیشه؟
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    خانمهابایدحجابرارعایتکنند
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    بله شمادرست میگویید
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    1 0
    نباید اجازه داد خانمهابه ورزشگاه بیایند
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    1 0
    حق با شماست
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    1 0
    دیگه بی ادب نشو
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    1 0
    همین رو کم داشتیم که خانم ها بیایند ورزشگاه
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    بی ادب
  • ناشناس ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 1
    واقعا برای مشرق متاسفم با این اظهار نظر ایول به بچه هایی که معترض بودن
  • الی ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 1
    بله درسته، آدم نباید از حقیقت ابا داشته باشد، ولی این که خانم ها بخوان بیان ورزشگاه بهش نمیگن فمینیست که بعدش هم شما بگی مرگ بر فمینیست
  • میثم ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    ای کاش گیر ما فقط رفتن یا نرفتن خانوم ها به ورزشگاه بود
  • faezeh ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 1
    چرا خانم ها نباید ب ورزشگاه بیان؟؟؟؟؟ الان تو همه جای دنیا دارن فرهنگ فمنیستی مبنی بر برابری حقوق زنان و مردان رو باب میکنن و بعد توی یه کشور متمدنی مثل ایران یه عده تفکرات عرب های جاهل و دارن و میخوان با مردسالاری ارزش خانم هارو نادیده بگین مرگ بر اذهان عمی و جاهل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس