کد خبر 314909
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

مسئول رسیدگی به پرونده فساد قطری‌ها برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ از اعلام حکم نهایی این پرونده طی چند هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: مایکل گارسیا، دادستان پیشین دولت آمریکا و مسئول بررسی پرونده فساد در پروسه انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 اعلام کرد تا چند هفته دیگر اتهامات نسبت داده شده به قطری‌ها بررسی و حکم نهایی صادر خواهد شد.

در ابتدای هفته جاری نشریه تایمز لندن با انتشار گزارشی ادعا کرد که محمد بن همام، نایب رئیس پیشین فیفا و رئیس پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا با پرداخت رشوه‌ای 5 میلیون دلاری به اعضای کمیته اجرایی فیفا سعی در خرید رای آنها به نفع میزبانی قطر از جام جهانی 2022 داشته است.

پس از انتشار این گزارش چند مقام فیفا از جمله نایب رئیس آن جیم بویس بر لزوم بررسی ادعاهای مطرح شده تاکید کرده و از احتمال برگزاری انتخابات مجدد برای تعیین میزبان جام جهانی 2022 خبر دادند.

در همین راستا، گارسیا، رئیس کمیته بازرسی فیفا و مسئول رسیدگی به پرونده میزبانی قطر که به مسقط سفر کرده است با انتشار بیانیه‌ای در سایت فیفا از زمان اعلام حکم نهایی این پرونده خبر داد.

در این بیانیه آمده است: پس از چند ماه گفت‌وگو با شواهد مرتبط با پرونده و جمع‌آوری مدارک، قصد داریم روند تحقیقات خود را در تاریخ نهم ژوئن سال 2014 (19 خرداد) کامل کنیم و تقریباً 6 هفته پس از آن نتایج بررسی‌های خود را در قالب یک گزارش به فیفا اعلام خواهیم کرد. در این گزارش ما تمام مدارک مرتبط با پیشنهاد میزبانی قطر از جام جهانی 2022 را بررسی خواهیم کرد که شامل مدارک جمع‌آوری شده از تحقیقات قبلی نیز می‌شود.

زمانی که گارسیا برای اعلام نتیجه گزارش تحقیقات خود اعلام کرده است،‌ یک هفته پس از برگزاری فینال جام جهانی 2014 در ریودوژانیروی برزیل است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس